Jump to content
Sonse

Honda Prelude 5 Generation

Recommended Posts

Здравейте!

Вече поломин година карам това нещо:

 

Публикувано изображение Публикувано изображение

 

Това е състоянието, в която я взех:

 

Публикувано изображение Публикувано изображение

 

За тия 6 месеца така съм се влюбил в марката... Колата се гледа като писано яйце и се поддържа подобаващо! За това тя ми се отблагодарява по същия начин :P Да чукна на дърво за сега не съм имал никакви ядове с нея, дано и да нямам...Не се задържам дълго с една и съща техника (било то GSM или нещо друго) и вече гледам към 5ген на Прелюд. Тъй като искам само Хонда да карам мисля, че това ще е удачния ми избор.

 

Публикувано изображение

 

Тук е момента да попитам и да помоля за всякаква информация относно модела. Харчене, подръжка, евентуални повреди, недостатъци, положителни черти, вървеж и т.н. Забелязал съм, че не е толкова разпространена, евентуално се страхувам това да не доведе до по-трудно намиране на части за нея...

Какви мотори има, кой е най-икономичен. Чак толкова на вървеж не държа, колкото на икономичност. Моя сивик харчи градско 7л с мойто спокойно каране вдъхновено от хубавта музика и скача над 10 като сложа в ЦД-то нещо от типа "шранц", което означава, че колата за мен е доста икономична, като на дълго пада под 6 дори! Надявам се да има Прелюд (в двигателната гама), ко

Редактирано от Sonse

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май не е много сполучлив този модел за тоя разход 7/100 не вярвай , според мен акорд купе е по добра кола от точно този прелюд

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от няколко 3 месеца карам такова нещо :P. Поддръжка на 5 генерация не е много по различна от тази на 4. Мисля че двигателите им са еднакви (Имам предвид най-малкия 2л). По-отношение на икономичността (която е майка на мизерията) не очаквай чудеса, моята е автоматик така че харчи малко повече и гори градско 15-16 и около 10 извън града. Тази кола има обаче един голям недостатък, преди като карах един сивик постоянно се намираха мераклии да ми вдигнат адреналина :P, а сега никой не ми се хвърля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май не е много сполучлив този модел за тоя разход 7/100 не вярвай , според мен акорд купе е по добра кола от точно този прелюд

Не си ме разбрал, без да ръчкам със спокойно караме постигнах с моя сивик 7л/100км градско!Калкото до горния пост...Изключвам напълно автоматик, търся най-икономичния двигател! Редактирано от Sonse

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май не е много сполучлив този модел за тоя разход 7/100 не вярвай , според мен акорд купе е по добра кола от точно този прелюд

Предполагам че Акорд купе е по хубаво,(е и цената му е по висока :P), но едва ли гори по-малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Sonse

май не е много сполучлив този модел за тоя разход 7/100 не вярвай , според мен акорд купе е по добра кола от точно този прелюд

Предполагам че Акорд купе е по хубаво,(е и цената му е по висока :P), но едва ли гори по-малко.
Моля Ви, не ме обърквайте. Акорд купе и изобщо всеки Акорд изключвам!Търся спортна кола подобна на сивик :P С перспективи е също Сивик купе 6-та генерация. Моля придържайте се конкретно към темата, а тя е Прелюд 5-та генерация!Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest plamoni

Прелюд 5г.-красота,само че както и да го караш никога няма да се доближиш до разхода на сивика.Искаш нещо по голямо и за това е съвсем нормално то да има по голям разход,НО си заслужава според мен.Успех :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен Прелюда изглежда достатъчно спортен (даже и в повече :P) и е добър компромис цена ( и за гориво, а и като човек си купува такава кола не бива да я осакатява с газ) , ускорение и визия. Със сигурност един VTI е доста по-пъргав, но не е ПРЕЛЮД (да не се обижда никой моля:P).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен Прелюда изглежда достатъчно спортен (даже и в повече :P) и е добър компромис цена ( и за гориво, а и като човек си купува такава кола не бива да я осакатява с газ) , ускорение и визия. Със сигурност един VTI е доста по-пъргав, но не е ПРЕЛЮД (да не се обижда никой моля!!!).

Не държа толкова на бързината. Не съм състезател и дори да бъда ще имам кола само за това. необходим ми е личен автомобил с приличен разход. С внимателно каране ако дойде до 9 максимум градско за мен ще е добре. Ще ми предстои в сесдмицата да правя около 600км така, че дългото ще се увеличи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Малко да помогна с техническа информация :P

Успех на колегата с търсенето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо благодаря за информацията до тук!Това последното ми харесва.Така погледнато се ориентирам към малкия двигател 133кс 2.0.Доста съм бос в немския, но от това, което виждам има по-слабо ускорение от сивика, което не е проблем!Секцията с разходите не я разбрах, ще помоля за разяснение...ПП. Как че съм бос по Немски бе, разшифровах го! :PРазход при 90/120км.ч/градско/смесено... Прави ли съм, прав ли съм, прав ли съм :P

Редактирано от Sonse

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, карам 4 ген. 2.0, 133 к.с.Колкото и внимателно да го караш - 9/100 градско е просто химера.Заложи си 12/100 за да не се разочароваш. От друга страна, веднъж седнал в прелюд, честно да ти кажа дали ще ти харчи 9, 12 или 15, все ще ти е тая :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателите са само два-2.0 и 2.2 Vtecпървия според мен не си заслужава ако гониш тази кола,пък и лагера на главината в бултрако е 500+лв за брой,а от H22-ката не става,щото е друг.....само ти го давам за пример,за да разбереш че няма да можеш да минеш тънко с 1асти от САЩ за някои неща(не се знае кои точно са различни между 2.0 и 2.2,което си е риск)тези разходи от 15 градско за 2.0 са някакви невероятни,колегата да иде да си прегледа колата.баща ми има Акорд с този мотор и харчи 9 градско с ръчни скорости.верно че кара като пенсионер ама 9 литра в крайна сметка.....но като гледам данните на колежката(не ТТ данните й :P ) май няма смисъл да гониш малкия мотор.....и все пак поддръжката на Прелюд е доста по-различна от тази на Сивик....колега,незнам защо отписваш Акорд купе....голяма грешка е това.аз бих сменил прелюда си за Акорд купе или седан от новите,познавам човек сменил Прелюд за Акорд купе 93-та и хич не му е лошо.....незнам защо реши че Прелюд е по-спортен автомобил от Акорд купе/Седан....с този 2.0 мотор никакъв го няма пред Акорд-а....

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз пък съм почитател на Прелюда и сега с Акорда ми е малко скучно. И на мен ми се иска да го сменя за Прелюд 5г.Колкото до Прелюда имах 4г. в Германия и после докато я докарам разхода беше 7/7.5 но в България веднага стана на 8/8.5 това е смесен разход при спокойно каране. Според мен се дължи само на горивото.Като цяло редовните консумативи не са скъпи, но ако се наложи нещо друго, което не е накладки, ремък направооо :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам акорд купе със двъгател F22B5 и съм се пускал със прелюд F22A1-135к.с и искам да ти кажа,че и като точка не го виждам в огледалата.за разход няма да говоря,той си е според шофьора но за разход под 9л е не мислимо да се говори.предимството на прелюд 5ген.е единственно по-екстравагантния му вид.не достатаците му са голям а тесен а за екстрите мисля са почти еднакви 5ген.прелюд -акорд купе.но всичко това си го казвам като мое виждане.изборат ти е добър наистина си е голям красавец :devil:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Prelude е кола с уникален дизайн, аз лично съм фен повече на 4та генерация, но и 5та е също много добра (а и по-нова което си е предимство). Разхода, по това което съм чувал от собствениците е от 10 л нагоре, но всеки сам преценява дали ще може да се справи с него и с поддръжката на автомобила, която при всички положения е по-скъпа от на сивик. Може да е по-бавен от сивик :devil: (поне 2.0 мотора), но на мен ми е достатъчно да седна в седалката и това спира да ме интересува. Мотора си е голям и си харчи доста бензин дори при внимателно каране. Успех с избора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам 4г. с малкия мотор 2.0 .. прелюда си е прелюд ,мотора си върви прилично но като гледам какви са разликите между разходите малко ме е яд ,че не си взех 2.3. Ама нищо като събера парички ще си купя 2.2 направо и ест. пак прелюд! Аз те съветвам да си търсиш по-големия мотор защотото това е кола която като се качиш и нещо те кара да си понастъпваш от време на време за да не забравиш звука на мотора след 3500-4000об. Пък и с големия мотор е по-забавно :devil:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така изнесените факти ме приземяват на земята и ме съветват да си карам сивика :PРазхода е голям, имайки в предвид, че проста сметка прави 500лв месечно за гориво за мойто потребление. Просто 10 на 100 не ми е по-силите за съжаление :devil:Колата е невероятна на външен вид, притежава уникален дизайн, който със свойте класически черти ще е хубав и след 10 години. Вървежа много не ме интересува, колкото разхода, вече знаете защо!...Мерси на колегите за изложената информация. Няма ли все пак някой да каже, че не харчи много, тоя разход при наще заплати е голям... :P

Редактирано от Sonse

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами щом искаш някой да ти каже че харчи малко,аз ще го направя.карам Н22 двигател,заврян в старо купе от 1991-а.от софия до шумен разхода ми беше 7,4л/100км при постоянни изпреварвания на 3-та до 7600 оборота.в града нямам много наблюдения,пък и не го карам много.....но да кажем 10 или малко отдолу ако караш леко.лошото е че все ти се ще да провериш дали Втек-а бачка и все се въртиш около 5000 оборота:devil:но дори и при по-мъжко каране разхода ми не е бил над 11л/100км.имай предвид ,че моето купе е сигурно почти 200кг по-леко от това на 4-то поколение Прелюд,също така електрониката не е стандартната и може би дава отражение.....така че мойта кола не е мерило май.до колкото знам 4-то поколение Прелюд с този мотор е пълен с екстри и си тежи доста.харчи си сигурно 11-12л/100км градско....да кажат хората със заводски коли с този мотор....мойта е 1160кг с този двигател и 20литра гориво без мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се изкажа.От седмица време карам прелюд 5-а,който взех с една идея но в момента съм доста раздвоен.Колата е уникална и неможе по никакъв начин да се сравнява със сивика,макар че моя сивик беше нещо ненормално.За вървежа градско ми идва муден,но извън него е удоволствие да се кара.За разхода ми около 11,5,като се има на предвид какви са наще задръствания.А конфорта и удобството просто нямам думи,може би само акорд купе ще е по-добър от него

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Sonse

Такааа....

Идва ми на нагорно, както казах по-горе. Просто трябва да отделям над 500лв месечно за бензин!

При това положение предлагам друг модел:

 

Хонда Сивик 6-та генерация

Публикувано изображение

 

За да не отварям нова тема, нека продължиме да дискутираме, както Прелюда така и Сивика.

Сигурен съм, че ще бъдеме полезни и на други след време, а защо не и сега! :devil:

 

Въпросите за Сивика са същите, както при Прелюда...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тогава колега сивик 6-та със същия мотор като твоя ако успееш да си намериш,щото труднишко се намират!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята е точно сивик купе 6та, 115 кс и като я ръчкам сега зимно време в София ми дава разход 9-10 л, лятото не знам може би пак ще е толкова :hondarulez: с климатика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dimy

ако искаш икономична купе 6-та можем да говорим за мойта , цената дето съм я дал в обявите не е крайна и подлежи на договаряне общо взето разход между 5.5-9/100 комбинирано 7.2-7.4

Редактирано от dimy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам 4-та генерация,но съм влюбен в 5-та :box: Ако ще сменям колата,то задължително ще е с новия модел.Разхода ми е около 12/100,като изобщо не пестя гумите.Да си кажа 4естно,ве4е спрях да обръщам внимание на хар4лъка,кефа е невероятен :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имал съм 6 ген. Сивик, 1.4 90 коня, харчеше ми извънградско 6/100, градско 7-8/100. Сега карам Прелюд 4 ген. Н22А2, докарвал съм го почти до разхода на Сивика извънградско- 6,9/100, но кефа с него не може да се докара! То и затова разхода ми извънградско под 10 не пада, в града съм по-спокоен - 12-13/100. Преценил си, че разхода ти е най-важен-препоръчвам ти Сивик 6 ген. 1,5 В-ТЕК 115 коня- най-икономичния двигател, а в същото време доста пъргав, че и с В-ТЕК! Иво, наистина с тея всички екстри колата си тежи доста, от 1305 кг. заводски мойта сигурно вече е над 1400 :angry:

Редактирано от batkosio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имал съм 6 ген. Сивик, 1.4 90 коня, харчеше ми извънградско 6/100, градско 7-8/100. Сега карам Прелюд 4 ген. Н22А2, докарвал съм го почти до разхода на Сивика извънградско- 6,9/100, но кефа с него не може да се докара! То и затова разхода ми извънградско под 10 не пада, в града съм по-спокоен - 12-13/100. Преценил си, че разхода ти е най-важен-препоръчвам ти Сивик 6 ген. 1,5 В-ТЕК 115 коня- най-икономичния двигател, а в същото време доста пъргав, че и с В-ТЕК! Иво, наистина с тея всички екстри колата си тежи доста, от 1305 кг. заводски мойта сигурно вече е над 1400 :angry:

Идеално...Значи остава 6-та генерация Сивик!Последващи въпроси: 115кс В-ТЕК, чувал съм някъде, че бил В-ТЕК икономик и ако е така какво по-дяволите е това?Като вървеж, мож ели да се сравни с моя Сивик?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имал съм 6 ген. Сивик, 1.4 90 коня, харчеше ми извънградско 6/100, градско 7-8/100. Сега карам Прелюд 4 ген. Н22А2, докарвал съм го почти до разхода на Сивика извънградско- 6,9/100, но кефа с него не може да се докара! То и затова разхода ми извънградско под 10 не пада, в града съм по-спокоен - 12-13/100. Преценил си, че разхода ти е най-важен-препоръчвам ти Сивик 6 ген. 1,5 В-ТЕК 115 коня- най-икономичния двигател, а в същото време доста пъргав, че и с В-ТЕК! Иво, наистина с тея всички екстри колата си тежи доста, от 1305 кг. заводски мойта сигурно вече е над 1400 :angry:

Идеално...Значи остава 6-та генерация Сивик!Последващи въпроси: 115кс В-ТЕК, чувал съм някъде, че бил В-ТЕК икономик и ако е така какво по-дяволите е това?Като вървеж, мож ели да се сравни с моя Сивик?
1.5 VTEC 114-115 коня (има 2 такива двигателя Z6 и Z8) са доста пъргави - доста по добре от 1.4 90 коня и 1.6 ~115 коня (не го помня колко е).Двигателя е едновалка SOHC VTEC както и твоя но съответно по малката кубатура и момента в които се включва VTEC-a го правят по бавен от твоя.На тези D15Z6-Z8 VTEC-a отпушва около 2.8-3К.Комбинацията на нисък разход и пъргавост няма сравнение с друг двигател.София Варна - 140 на магистралата, 110 на пътя - среден разход 5.7 с климатик 50% от времето.София - Солун - 5.3 лятото на климатик - 100-130 км/чНай добре пробвай такава кола на някоя от сбирките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за информацията.

Мотори 1.6 няма ли 125кс?

 

ПП. Поразгледах малко и намерих следното:

Civic Coupe VI

Модификация Количество дверей Мощность

(л.с.) Объем топливного бака

(л) Время разгона (0-100 км/ч)

© Максимальная скорость

(км/ч) Начало выпуска Оконч. выпуска

1.6 i (105 Hp) 2 105 45 10.1 190 1996 2001

1.6i (125 Hp) 2 125 45 9.2 192 1996 2001

 

Eдно от тия купета ще да е...

Редактирано от Sonse

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера нещо ...След като не те интересува вървежа, а на първо място разхода, защо не си вземеш Прелюд и не му сложиш газ?! :puke: За километрите, които минаваш, газовата ще се изплати и ще видиш колко е хубаво за джоба после. Освен това, на газ можеш да си регулираш сам силата и разхода.Трябва да ти кажа, че чичо ми, който може би е ветеран фен на Хонда успя да си вземе Прелюд - слънце от Швейцария (4 ген). Той не се интересува колко ще върви, само иска да му е удобно и да кара красива кола. Сложи и газова и всъщност е слагал газова на всяка Хонда, която е карал до сега и разхода му е 6/100 извънградско. Няма по - спъната Хонда в София, но няма и по - икономична. Моля, без злобни забележки, че кола на газ не е кола, защото ставаме прекалено изтъркани с тия приказки! :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега.Гледам да ги съчетавам, както ги съчетавам в момента.Сега имам приличен вървеж и добър разход :angry:За това говориме и в 6-та генерация Сивик...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Sonse

Внасям още една алтернатива.Тъй като търся подчертано спортен автомобил.Какво ще кажете за ЦРХ 1.6 136кс :angry:Нека накой компетентен да се изкаже...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се смятам за компетентен,но карам такъв ЦРХ.Любов от пръв поглед.Ще те вози като лагерна количка,но това няма да го забелязваш като усетиш как се набира.... :angry: Ако искаш динамика и нисък разход на приемлива цена,това е колата.Само да ти кажа че най-вероятно разболееш ли се,няма да се излекуваш от тоя вирус... :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се смятам за компетентен,но карам такъв ЦРХ.Любов от пръв поглед.Ще те вози като лагерна количка,но това няма да го забелязваш като усетиш как се набира.... :angry: Ако искаш динамика и нисък разход на приемлива цена,това е колата.Само да ти кажа че най-вероятно разболееш ли се,няма да се излекуваш от тоя вирус... :huh:

Колега, така погледнато 136 кс ми се вижда приемлив автомобил.Ще споделиш ли впечатления относно вървеж, разход...какот и ръжда, и проблеми. Защото не е първа младост колата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям:вървеж-трябва да подкараш такъв дзверРазход-максималния който стигнах тая зима с повреден термостат,на къс пас градско,само и винаги студена 10/100;извънградско до 120км/ч около 6/100;при яки ръчки около8-9/100.Проблеми-сигурно ти звучи нереално,но нямам.Подбирай си само къде какъв бенз зареждаш....много и се отразява.Ръжди-имам.Сега влиза в бокса за ремонт.Стандартните-задни вежди и прагове.Еми моята тази година навършва 20г. :angry: .ОБАЧЕ не мисля да се разделяме,освен ако не дай боже някой ни раздели като например Стависки или тем подобен урод.Пак ти казвам само-ако търсиш подчертано спортен дух на поносима за човек на заплата цена - това е колата.Успех с избора.

ЕВАЛА за отговора! Може ла малко технически данни за моторите в частност на този 136кс, че най-ми харесва май.А тоя разход на ръчка ли го получи или на спокойно каране (примерно на обороти от сорта на 2000-2500 макс на предавка)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се смятам за компетентен,но карам такъв ЦРХ.Любов от пръв поглед.Ще те вози като лагерна количка,но това няма да го забелязваш като усетиш как се набира.... :) Ако искаш динамика и нисък разход на приемлива цена,това е колата.Само да ти кажа че най-вероятно разболееш ли се,няма да се излекуваш от тоя вирус... :P

Всичко е вярно! Аз съм карал рекс няколко години и съм много, ама много доволен! Много върви и малко харчи, казвам го със ръка на сърцето! Адски надеждна кола. Сега съм с прелюд 5 ген. 2001год. Много по-добра е отвсякъде, но си понагорява. Прави са другите, не е да си вършиш работа, аза кеф. Просто сипваш и не гледаш колко харчи. това е. Огледай се за последния рекс- съвет. Колкото по-нова много по-добре и максимално заводско състояние!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега като е толкова важен разхода взимай един прелюд и слагай газ !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:sick1: От къде тръгна до къде стигна.И все пак по мое мнение правилен избор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...