Jump to content
Guest triXtyle

Какво е ...?

Recommended Posts

Guest triXtyle

Другари, какво значат следните термини (не ме съдете, не разбирам грам от коли):Шорт шифтър (Short Shifter)АКУЛамбда сондаБиалетки.... за сега това, ако се сетя още нещо , и темата ми все още не е изтрита, пак ще питаммерси предварително и отново се извинявам , че съм технически невеж :ranting:едит:дросел и дроселова клапафланец за волан :bash:

Редактирано от triXtyle

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vex

short shifter - когато скоростният лост е по къс от заводския, тогава разтоянията която изминава ръката от една скорост до друга е по късо (както и времето за това), недостатъка е че трябва д асе прилага повече усилие. more info -> http://www.twmperformance.com/short-shifter.html

 

написал си АКУ... може би си имал в предвид ЕКУ (ECU)? или аз не знам за АКУ :ranting:

ECU - Engine Control Unit, или иначе казано, компютър които се грижи наи вече за работата на двигателя, взима данни от различни датчици за температура, количество въздух които постъпва, изгорелите газове след двигателя (от сензор наречен "ламбда сонда", с което отговарям на другият ти въпрос), обороти на адвигателя, скорост на автомобила (и други), и взима решение колко и кога да пусне гориво, или други решения.

 

дросел/дроселова клапа е клапа, която се управлява от педала на газта, и от нея зависи колко въздух ще постъпи към цилиндрите (подобно на клапата на бурия на печка с твърдо или течно гориво :bash: )

 

за останалите нямам достатъчно инфо в главата си, за това друг да отговаря ;)

и все пак, google.com е доста добър помощник за отговаряне на въпроси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шорт шифтър (Short Shifter)АКУЛамбда сондаБиалеткидросел и дроселова клапафланец за волан

Еха шорт шифтър и аз не знам какво е, сигурно е скъсен скоростен лост :ranting:АКУ - да не е АГУ - газова уредба; или ECU - electronic control unit (компютър) на колатабиалетки - гъвкави S-образни детайли за захващане от всяка страна на стабилизиращата щанга под колата. имат свойството да се прецакват и изискват смяна щото почва много да трака по дупките :bash:дросел и клапа - това комтролира притока на въздух към мотора, клапата вътре се задвижва от жилото на педала за газтафланец за волан - хм ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много........дано темата не бъде пратена в нищото, защото имам много неща да уча, а и други незнаещи могат да научават полезната информация за своя автомобил :ranting:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дросел/дроселова клапа е клапа, която се управлява от педала на газта, и от нея зависи колко въздух ще постъпи към цилиндрите (подобно на клапата на бурия на печка с твърдо или течно гориво :ranting: )

 

за останалите нямам достатъчно инфо в главата си, за това друг да отговаря :bash:

и все пак, google.com е доста добър помощник за отговаряне на въпроси.

Не колко въздух, а колко горивна смес ще постъпи към цилиндрите, поне така е при бензиновите двигатели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колко въздух, а колко горивна смес ще постъпи към цилиндрите, поне така е при бензиновите двигатели.

В случая колегата много правилно се е изказал, защото горивото се впръсква директно в цилиндрите от инжекторите...клапата е преди тях, тъй че контролира само притока на въздух. Дроселовата клапа при карбураторните двигатели контрилира гориво-въздушната смес. :ph34r:Фланеца за волан е нещо като наставка...която служи да съедини новият (предполагам спортен) волан към мястото за захващане на старият, ако не съвпадат отворите...или за това не съм точно сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно дросела, до колкото моите познания са само на теория, от това което съм чел: дросела при инжекцията отваря притока на въздух, има си сензор за това колко въздух влиза към входящите колектори (МАП сензор? не съм сигурен тои ли беше), от там компютъра (ECU) изчислява за това количество въздух колко гориво трябва да подаде чрез инжекторите. При карбураторите идеята е подобна, но там горивото не се подава от компютър, а по механичен начин, зависи от скороста на входящия въздух, самия поток сам си засмуква необходимото гориво за изгарянето. Не влизам в подробности, и говоря в общия случаи и за двете. Нека някои светнат и в практиката потвърди или коригира това. Тъкмо ще сверя познанията си :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може и да се ползва 4и4ко гугъл и отговороте изплуват от небитието,но пък от друга страна с такива теми си преговаряме и допълваме знанията :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...