Jump to content
Guest komsho

Въпрос

Recommended Posts

Guest komsho

Какво ще стане ако , докато работи колата махна акумулатора ??? !!! ще продължи ли да си работи ? може ли да се повреди нещо .. примерно алтернатора ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

правил съм го и не съм имал никакви проблеми, но пък са ми казвали че не е добре.... знам ли, може и да имапроблем ама никога не съм се замислял защо... колата си работи нормално, просто не зарежда нищо.Ако моторът изгасне - алтернатора ти не зарежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

правил съм го и не съм имал никакви проблеми, но пък са ми казвали че не е добре.... знам ли, може и да имапроблем ама никога не съм се замислял защо... колата си работи нормално, просто не зарежда нищо.Ако моторът изгасне - алтернатора ти не зарежда.

Благодаря !!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1net намерих това в един форум за електроника. Аз самия също съм чел (мисля, че Хайнес) че не би следвало да се откача акумолатора при работа на автомобила на празен ход за повече от няколко секунди за да не изгорят диодите на алтернатора :)

 

"....В автомобила не се следи тока а напрежението и се регулира така че напрежението да не надхвърля 14,4 V.

Наи масово се ползва регулиране чрез интегрална схема в един чип с 3 извода , на входа се подава от втроия плюс а изхода е към подмагнитването. При по старите беше с реле.

 

Принципа на работа е следния , когато достигне 14,4 V се изключва подмагнитването и започва да консумира системата от акумулатора , когато падне под 14 се включва пак подмагнитването.

Обяснявам ти го защото не можеш да измериш просто така колко ток ти дава алтернатора.

Не е препоръчително да се пуска алтернатора без акумулатор защото има голяма вероятност да повредиш нещо от електрониката в автомобила , когато го пуснеш така при 1000 -5000RPM имаш импулси достигащи до 15-80V....." :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е добре да се маха акумулатора щото има голяма вероятност да се опопи нещо по инсталацията. Акумулатора е късо съединение по променлив ток и се явява като чист капацитет който заглажда напрежението. "Модерните" алтернатори с електронен регулатор се справят, но не е това режима в който са проектирани да работят все пак. Инжекторите и бобината на запалването поради идуктивният си характер създават напреженови пикове които действително могат да достигнат големи нива. То и с акумулатор ги има тези пикове но се ядва. Най опасно е когато има включен голям консуматор (фарове, нагревател на стъклото) и при изключването им обратната връзка на регулатора може да не успее да отреагира достатъчно бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм, че не е добре за електрониката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...