Jump to content
Guest 1net

нагреватал/охладител на маслото за D15z1

Recommended Posts

Guest 1net

реално погледнато, това е топлообменник. Дали е нагртевател или охладител е все тая, зависи в конкретния момент кое е по-топло.Водата има гадното свояство да не иска да се загрява и охлажда. За маслото не съм сигурен, но мисля че то е по податливо на температурни промени. Следователно при студен старт, маслото се загрява по-бързо от водата... следователно това е охладител на маслото. При сравнително топъл старт предполагам че маслото се е огладило малко повече от водата и тогава водата може да го позагрее леко.При нормална работа на двигателя обаче това е ОХЛАДИТЕЛ на маслото, защото маслото винаги е една идея по-топло от водата.мойте 2 стинки !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest NASAKOTO.YAKATA

По принцип в установен режим охладителната система поддържа сравнително постоянна температура и си мисля че с този топлообменник се намалява диапазона на изменение на температурата на маслото. С други думи при по големи натоварвания когато стане горещо се намалява температурата на маслото до тази на водата и по този начин вискозитета му и мазилните свойства не спадат много. От друга страна факта че само на този двигател видях да има подобна джаджа ме навежда на мисълта че ми убягва нещо. Ако беше толкова адвансно щяха да го слагат навсякъде :) Бях гледал преди диаграми на вискозитета на маслото като функция на температурата и разликата между качествените и допотопните масла беше стръмноста. Идеалният вариант е да имаш постоянна температура на маслото. Май доста се забатачих с разсъждения. Ако някой има практически наблюдения по въпроса нека сподели

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маслото има в пъти по-голяма топлоносимост, тоест повече енергия поема, за да си покачи с 1 градус температуратаводата и тя има много голяма, но на антифриза е доста малка.На маслото основния му проблем е, че няма къде да се загрее, маслените магистрали са доста далеч от ризите. Докато ризите си плуват във антифриза, и съответно той се загрява по-бързо.А студеното масло е много гъсто, трудно циркулира и не достига достатъчно до всички затънтетни краища на двигателя.Дори и при нормално загряла кола, картера се продухва и се охлажда. Така че основната роля на този топлообменник е да затопля маслото.Но пък при сериозно юркане, маслото се загрява и то на доста високи температури. И няма кой да го охлади, и може да загрее доста над 100 градуса, и става твърде рядко, разцепват се дългите молекули и си губи смазочните свойства.Така че емо е прав, топлообменника се грижи маслото да влиза в двигателя със (сравнително) константна температура.Но икономичния VTEC не може да развие толкова високи температури, така че се оправя добре и без топлообменника.А и без топлообменник, двигателя загрява по-бързо (не трябва да загрява и 3 литра масло) а за икономичния VTEC това е най-важното, да достигне работна температура максимално бързо. То и за това ламбда сондите му са с подгряване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и една малка добавка... това нещо го има и на Б16-ките, не замо на икономичния втек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом го има и на В16 значи е добро. Благодаря за разясненията на колегите които явно са доста по запознати :D Филтрите уж всички са еднакви, но все пак ще проверя дали такъв топлообменник от В16 ще пасне и ако да имам по голям избор за търсене

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...