PoweRG 54 #1 Публикувано 4 Ноември, 2007 (Редактирано) Колеги открих една статийка, която ми се стори адски интересна и ми показа доста неща, които не знаех за двигателя си. Смятам за няколко дни да я преведа и ще я пусна тук на части. Нарочно не пускам линк още сега за да не се получат мнения от сорта "ама това не се превежда така" или "ама това не е така наистина". Казвам ви че превеждам статията 1 към 1 от оригинала и моля ви уважете поне труда ми като не осирате темата ( пишете ми на ЛС ). п.п. Предполагам това ще е добър старт за "рейсърчета". които знаят само какъв им е обема на двигателя, а като питаш кой е той или какъв е и гледат Статията е преведена от: http://www.sportcompactcarweb.com/tech/041...gine/index.html Надявам се да съм полезен на някого: Какво и ЗащоМоже да имате най-големия и “лош” Б блок, но без подходящата глава няма да получите необходимата мощност. Основната работа на главата е да вкарва и изкарва въздуха в горивната камера и като го прави играе основна роля в генерирането на мощност. Неизползването на глава Редактирано 5 Ноември, 2007 от 1net Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PoweRG #2 Отговорено 6 Ноември, 2007 Електричество и жици Дистрибуторите, които се слагат на всички VTEC глави споменати по-рано, ще паснат идеално. Обаче ключът е в това да се намери такъв, който ще е съвмесим с вашето ЕКУ. При по-късните модели OBD-I и OBD-II LS/VTEC конверсии има няколко варианта, понеже USDM VTEC дистрибуторите се намират доста лесно. Просто ще трябва да си изберете В-серия VTEC дистрибутор, който да пасва на вашето Е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #3 Отговорено 6 Ноември, 2007 (Редактирано) Ето и следващата част на статииката: Изпускателна система: Въпреки че, оригиналният изпускателен колектор от LS може да бъде запазен, могат да се използват и такива от В16А и В18С с по-голям капацитет (по-голямо сечение). Разбира се могат да се ползват и продуктите на ‘афтърмаркета’. Охлаждане: Когато се ползва друго, освен главата на цилиндрите от В18С GS-R, горният маркуч от '94-'97 del Sol DOHC VTEC ще осигури добро (заводско) пасване. При GS-R-то, оригиналния горен маркуч от LS ще свърши работа. Емисии: В зависимост от това коя VTEC глава използвате, вакуумните тръби/маркучи се свързват до голяма степен в същия ред в който са били разкачени, тъй като тръбите/маркучите на изпарителния контейнер, както и тези от контролния, почистващ соленоиден клапан, МАР сензорът и регулаторът на налягането на горивото, могат да се видят на всеки от VTEC смукателни колектори. В някои случаи вакуумната тръба на усилвателя на спирачките трябва да се отстрани от скобата на огнеупорниия щит за да може да се достигне колектора. Огъването на месинговото/пиринчево съединение за да се достигне маркуча е лоша идея, защото така може да се отхлаби и да протече. По-добре е да опънете или да удължите самия макуч малко. Климатик и Серво-Усиловател на кормилната уредба: Климатикът, както и серво-управлението остават незасегнати от прибавянето на VTEC глава, ако се приеме че разполагате с подходящите скоби. Скобите на серво-управлението варират в зависимост от годината на производство на колата, както и от това коя цилиндрова глава е избрана. При всички случаи, ОЕМ частите се ползват и е само въпрос на съчетаване на подходящите горни скоби и помпата на серво-усилователя за да се намери идеалното съчетание. Обобщение: Въпреки че, тъмната страна на LS/VTEC е известна с това че, „вдига грозната си глава до там, че долния край е загрижен/засегнат”( „to rear its ugly head as far as the bottom end is concerned”) (пичове, sorry ама тва не знам как да го преведа , тва е коет успях да измисля и за тва е с кавички- б.р.), съществува също и добра страна: повече мощност. Как ви звучат допълнителни 26 конски сили на колелата? Не лошо, имайки предвид „голата” стокова цилиндрова глава и ОЕМ изпускателен колектор, които все още се използват. Опитайте се да съберете/извлечете същото количество мощност от LS цилиндрова глава и ще разберете че сте започнали „неравна битка”, да не говорим че ще е много по-скъпо. Списъкът с части, нужни за да се направи VTEC суап е всичко друго но не и кратък. Въпреки това, с изключение на цицлиндровата глава и ECU-to не са особено скъпи. Ето какво ви е нужно: •DOHC VTEC B-серияцилиндрова глава с капак за клапаните, смукателен колектор, VTEC соленоидов комплект и вътрешности • VTEC ECU • VTEC B-серия делко/дистрибутор • '90-'01 Integra LS гарнитура за глава • '94-'01 Integra GS-R болтове за глава (също и Type R, del Sol DOHC VTEC и Civic Si) • '94-'01 Integra GS-R водна помпа (също и Type R, del Sol DOHC VTEC и Civic Si) • '94-'01 Integra GS-R ремък (също и Type R) • '94-'01 Integra GS-R ударен сензор (knock sensor) (също и Type R, del Sol DOHC VTEC и Civic Si) • -4 стоманено оплетени маркуча със женски накраиници, 22 инча дълги • 1/8- инчова NPT женски към 1/8-inch NPT женски към 1/8-inch BSPT мъжки към Т-тръба (run pipe tee) • 1/8- инчова NPT мъжки към -4 мъжки прав адаптер • 3/8- инчова NPT мъжки към -4 мъжки прав адаптер • 1/8- инчова вътрешна тапа за тръба • 1/8-инчова NPT тапа за тръба • 3/8-инчова NPT тапа за тръба • 14mm бургия • 10.9mm бургия • 12mmx1.25mm тапа Редактирано 6 Ноември, 2007 от zarrick Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #4 Отговорено 6 Ноември, 2007 (Редактирано) Моля да бъда извинен, ако накой пуарист не хареса моита интерпретация Редактирано 6 Ноември, 2007 от zarrick Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
V-tec 1 #5 Отговорено 6 Ноември, 2007 (Редактирано) Айде и аз да вметна малко по темата.В тези 2 линка има още доста писано и доста снимков материял. Oще по темата 1Още по темата 2ПП:PowerBG или Zarrick ако ти се занимава може да постнеш снимките с някое преводче за съжаление на мен не ми се отдава и не мога да помогна Редактирано 6 Ноември, 2007 от V-tec Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #6 Отговорено 6 Ноември, 2007 вместо да се разпробива за нови вода4и могат да се ползват готови такива Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове