Jump to content
Guest koki

Знаете ли че...?

Recommended Posts

Guest koki

На 24.10 през далечната 1965 г. Хонда печели първата си победа във Формула 1 на Пистата в Мексико с пилот Ричи Гинтер.Болидът е снабден с революционна система за регулиране на въздуха в горивната смес от кокпита .П.С Пиша тази тема с убеждението , че в този раздел трябва да има точно такива теми,защото ми писна да чета как на някой п****ката била по-голяма ама онзи с по-малката не бил още възбуден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iceman

Много интересна информация! А и гаранция малко автомобилисти (даже не само хондаджии) си имат на идея за такива нововъведения.Изрових и малко инфо за мотора на болида:Honda 1.5 V12 Season: 1965 Capacity: 1,499 cc Cylinders: V12 Bhp: 230 RPM: 13000Е, това с V12-то малко ми се струва странно, да не бъркат с клапани .. ама незнам за Лотус от тази година го дават с V8 ... незнам.А за П.П. ти - Пич - изкефи ме, тъжното е, че си прав! :(

Редактирано от Iceman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest wierdo

Точно 12 цилиндров е двигателя, с по 4 клапана. Доста интересна машинка ще да е това. Bore / Stroke 58.1 mm (2.3 in) / 47.0 mm (1.9 in)http://www.ultimatecarpage.com/car/1308/Honda-RA272.htmlИ Хонда са първите от японски болиди с победа във формула 1 :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм голям фен на истовията на марката. Преди време попаднах на това: Цък Доста е интересно, и се вижда напредъка на Хонда през годините във формула 1.

Редактирано от Antony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Type: RA272E (A-series)Year: 1965Number of cylinders: 12Configuration: 60° veeCapacity: 1495RPM: 12000Power: 230 bhp - "bhp" - това 230 "бързи коне ли значи" ? :rolleyes::cool: П.П. - Съгласен съм с автора на темата ... не смятам, че тунинга или драг онзачава хонда спорт - но явно сме изклщючения.. пък и явно няма много разбирачи сред нас с малки изключения разбира се ... но ето има мото ГП - ако в колите не сме или поне не си го признават :cool: , то в моторите със сигурност сме №1 - е няма ли разбирачи и фенове на Мото ГП-то .. дедазнам ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко предистория за влизането на Хонда във Ф1 (от книгата "Г-н Хонда")Японското правителство взема решение да внедри система, която да облагодетества само 2-3 автомобилни фирми, а останалите да бъдат обезкуражени чрез приемането на закони, които да въведат неприемливи мерки. Хонда сан започнал "война" в печата, радиото и телевизията: "Ако Япония иска да се покаже като демократична страна, за да бъдат щастливи нейните граждани, трябва да им бъдат предоставени всички свободи"След като не успял да промени политиката на правителството, решава да постигне успехи във Ф1 и по този начин да върже ръцете на правителството.По това време Ф1 е била напълно непозната в Япония и нямали никаква представа как се правят болиди.Затова Соичиро Хонда се е разбрал с Колин Чапмън да ползва шасита на Лотус. Чапмън прекарал много време с инженерите на Хонда за да решат как да монтират този 12 цилиндров V-образен (60 грд.) на Лотус. Останалите производители на двигатели използвали двигатели с по-малко цилиндри (Coventry-Climax 1.5 V8; BRM 1.5 V8; Ferrari V6 ; Ford Cosworth 1.5 L4; ATS 1.5 V8; Porsche 1.5 B4; Alfa Romeo 1.5 L4; Maserati 1.5 L4)Обаче през януари 64-та Чапмън праща телеграма на Накамура, че Ягуар задължава Лотус да ползват двигатели на Климакс. Така се стига до проектирането на собствено шаси на Хонда (RA271)Победата на Гинтер е и първата победа на Good Year във Ф1!Клип -

много яко клипче!и много интересна информация - благодаря Accord6 :) koki - много добра инициатива!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам :P . Колегата Акорд6 отново е на ниво! ;) . Пък и автора на темата ! 10х и продължавайте все така! За да можем да четем интересени истори относно любимата марка !П.П. щом са бритиш хорс паур - значи не са бързи ... ;) (знам че ситроен дю шево, това е ситроена, който французите криели от немците когато същите ги били превзели през 2-та С.В. - бил 2-а френски коня , който били равни на 20 нормални ... )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата нещо потъна за сметка на "рейсърите".Знаете ли, че всички ние и милиони хора по света се наслаждават на върховното удоволствие да карат ХОНДА , благодарение на една от многото гениални идеи на Соичиро Хонда: " Хонда трябва да пробие в спорта за да се наложи на световните пазари" Някой ще каже , това е елементарно, да но е гениално.Много са примерите за компании които са си останали само със спортните коли и такива които така и не могат да направят спортни,а Хонда прави и двете и то качествено.Иска ми се всеки който знае нещо по темата да го споделя , защото "Народ (фенклуб) който не познава своята история няма бъдеще"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е наистина интересно инфо аз лично се надявам точно такива теми да има повече в раздела и мен ми е досадно това мерене на п%шки според мен е доста безмислено и глупаво :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В частния форум на Хонда в Клуб Ф1 имаме подобни темички, ето нещо от там: :worthy:

---------------------------------------------------------------------

 

Важни събития за Хонда във Формула 1 / Първи период (1964-1968)

 

Вече спечелила си репутацията на мотоциклетен производител от световна класа, постигайки бележити успехи в Isle of Man TT и други надпревари, Хонда имал желание да развива технологии при автомобилите чрез сътезанията и започнал да се подготвя за предизвикателствата на Формула 1 в началото на 60-те.

 

1963

Honda създава първата си кола за F1 (RA270F) заедно с първият си двигател (RA270E), V12 с обем 1.5 литра

 

1964

Honda създава ново монокок шаси (RA271) с подобрена версия на двигателя V12 (RA271E) поставен напречно

Honda прави Гран При дебют в Германия (2/8/64) и участва в още 2 Гран При със Рони Бъкнъм

Първата кола на Honda за F1 прави своя Гран При дебют на страховитата 22-километрова писта в Нюрбургринг през Август със Рони Бъкнъм зад волана. Младият Американец се държи в първата десетка преди да бъде принуден да напусне с проблем в окачването.

 

1965

Honda представя ново шаси (RA272) за пилотите Бъкнъм и Ричи Гинтер

За да повиши шансовете за успех на отбора, бил нает опитният Ричи Гинтър за да партнира на Бъкнъм в атака с две коли.

Honda взема първата си точка в Формула 1 в Белгия (Гинтер - 13/6/65)

Пристигането на Калифорниеца започнало да дава резултати - Гинтер печели първата точка за Honda в Световният Шампионат на легендарната Белгийска писта Спа-Франкошампспрез Юни.

Honda печели първата си победа в Мексико (Гинтер - 24/10/65)

Последното състезание за сезона и за 1.5-литровите двигатели било в Мексико - то било повратна точка и за Honda. Гинтер грабва водачеството от старта и запазва съпротивата на разстояние за да запише първата победа на Honda във F1 за само 11 старта. Присъединявайки се към празненствата, Бъкнъм финишира 5-ти!

 

1966

Honda въвежда нова кола задвижвана от 3-литров V12 двигател (RA273) за да отговори на новите правила във Формула 1 за Бъкнам и Гинтер

Развитието на напълно новите двигател и шаси за сезон '1966 започват незабавно след внезапния успех на Honda в Мексико. Обсъждайки планове както за V12 така и V16 за да отговорят на новите 3-литрови правила,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се навършиха 43 години от първата победа на Хонда във Ф1!

 

RA272 Honda 1495cc-V12 (на японски)

Редактирано от Accord6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...