Jump to content
nicki

Метанова уредба

Recommended Posts

Здравейте колеги. Аз карам D15Z6 с 4 врати и имам доста голям багажник за да събера една метанова бутилка и пак да ми остане доста място. Ако някои има опит с метана нека да сподели дали си струва скъпата инвестиция. Знам от приятел че неговата кола (не е Хонда) му харчи по 9кг на 200км. или с други думи 10лева на 200км., което си е доста ефтино- около 3пъти в сравнение с на бензин. Благодаря предварително за вашите отговори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инвестицията си струва ако караш много,на аз на Хондата си никога не бих и сложил таквоз чудо!Аз съм виждал и на S класа да си слагат,ама това е вече селяния!Може ли да караш С-класа и да нямаш пари за бензин?!... А ти си прецени за себе си де.никой няма да ти налага неговото си мнение! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инвестицията си струва ако караш много,на аз на Хондата си никога не бих и сложил таквоз чудо!Аз съм виждал и на S класа да си слагат,ама това е вече селяния!Може ли да караш С-класа и да нямаш пари за бензин?!... А ти си прецени за себе си де.никой няма да ти налага неговото си мнение! :rolleyes:

Да прав си че ако караш много си струва. Има вероятност да си сменям местопожението на работата и по всяка вероятност ще минавам по около 100км на ден, така че си мисля за нещо като метанче. Ако има някой с метанова Хонда нека да драсне някой ред да сподели впечатления.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам метанов Хюндай! ;) Нали съм бакшиш... бръмча на метан! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами след като има доста Хонди с газ и сме доволни - защо не метан?Доколкото знам на метан е силно желателно да се добави аванс процесор, за да не е прекалено спъната колата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами след като има доста Хонди с газ и сме доволни - защо не метан?Доколкото знам на метан е силно желателно да се добави аванс процесор, за да не е прекалено спъната колата

Скромната разлика между пропанчето и метана е в това, че метановата уредба, по-точно бутилките, тежат много повече от обикновената газова уредба. Поради тази причина даже често се модифицира задното окачване, за да може да "носи" новия постоянен товар. Разбира се това се отразява и на комфорта на возене.Но, в случая ... 100 км. на ден са си сериозно разстояние и вероятно си заслужава инвестицията и дискомфорта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Аз карам D15Z6 с 4 врати и имам доста голям багажник за да събера една метанова бутилка и пак да ми остане доста място. Ако някои има опит с метана нека да сподели дали си струва скъпата инвестиция. Знам от приятел че неговата кола (не е Хонда) му харчи по 9кг на 200км. или с други думи 10лева на 200км., което си е доста ефтино- около 3пъти в сравнение с на бензин. Благодаря предварително за вашите отговори.

Разрових се из мрежата и намерих този калкулатор на разходите с различните горива. Хората предлягат ясно сравнение на бензин, газ и метан. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разрових се из мрежата и намерих този калкулатор на разходите с различните горива. Хората предлягат ясно сравнение на бензин, газ и метан. ;)

Дааам, факири са с иСчисляването в този сайт! ;)Публикувано изображение Редактирано от Iceman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ceko

Метанчето не е лошо, карах година и нещо сивика на метан и е евтинийка, но има някой минуси:1. Ако не случиш на майстори с тоя d15z6 ще ти се .... , аз с d15b2 имах ядове и ходих 1 седмица всеки ден докато го настроят. Изобщо частта с майсторите е доста важна. Аванс процесор е задължителен, щото иначе не можеш да тръгнеш.2. Ще ти се раздрънка колата доста, особено ако сложиш по-големи бутилки. Аз с 56литра бутилка (около 60кг празна) минавах 160-180/200-220км градско/извън. 3. Хубаво е да смениш окачването отзад. Аз не го смених, но след година клекна колата.4. Забрави за 5 човека в колата. Даже с 4 е кофти, поне при мен - бях с хечбек 5та ген.Общо взето това са кусурите. Ноооооооо пък Варна - София всяка седмица си бръмчах - 17-20лв кво му плащаш ;)Ако има нещо - питайте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за коментарите ;) . Само да ми кажете тия GAS DOCTOR'S добри ли са в занаята?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за коментарите ;) . Само да ми кажете тия GAS DOCTOR'S добри ли са в занаята?

Не знам, батка. Просто препратих към калкулатора на тяхната страница.Питай JAZZ-a.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Метанчето не е лошо, карах година и нещо сивика на метан и е евтинийка, но има някой минуси:1. Ако не случиш на майстори с тоя d15z6 ще ти се .... , аз с d15b2 имах ядове и ходих 1 седмица всеки ден докато го настроят. Изобщо частта с майсторите е доста важна. Аванс процесор е задължителен, щото иначе не можеш да тръгнеш.2. Ще ти се раздрънка колата доста, особено ако сложиш по-големи бутилки. Аз с 56литра бутилка (около 60кг празна) минавах 160-180/200-220км градско/извън. 3. Хубаво е да смениш окачването отзад. Аз не го смених, но след година клекна колата.4. Забрави за 5 човека в колата. Даже с 4 е кофти, поне при мен - бях с хечбек 5та ген.Общо взето това са кусурите. Ноооооооо пък Варна - София всяка седмица си бръмчах - 17-20лв кво му плащаш ;)Ако има нещо - питайте.

колега каква форма беше бутилката която ползваше, и пречеше ли ти много на и без това малкия багажник ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега каква форма беше бутилката която ползваше, и пречеше ли ти много на и без това малкия багажник ?

Бутилката си е стандартна - продълговата. Доколкото ми обясниха тогава, за метан няма бутилки, които се слагат на мястото на резервната гума. Иначе дали пречеше - бутилката е 90см дълга, 50 и няколко см диаметър ;) Идеално се хваща между амортисьорите, като дефакто заема половината багажник - това на сивик хеч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега каква форма беше бутилката която ползваше, и пречеше ли ти много на и без това малкия багажник ?

Бутилката си е стандартна - продълговата. Доколкото ми обясниха тогава, за метан няма бутилки, които се слагат на мястото на резервната гума. Иначе дали пречеше - бутилката е 90см дълга, 50 и няколко см диаметър ;) Идеално се хваща между амортисьорите, като дефакто заема половината багажник - това на сивик хеч.
благодаря колега, мисля че и аз ще се разделям с половината си багажник в скоро време ;)някой има ли идея какви точно промени се правят по окачването, и къде ги правят ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми на брат ми маздата 323 седан сме й направили саморъчно две метални подложки върху шапките на амортисьорите за да не се чувства клякането заради бутилките.Сменихме амортисьорите и пружините с нови и това е модифицирането .Колата видимо няма никаква разлика в клякането и във возията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една идейка: ако караш хечбек смяниш пружините и амортисьорите с такива от седан или купе. Имайте предвид, че 60кг на задната седалка не е същото като 60кг в багажника. Друг вариянт е сваляш малко предницата и ставаш рейсър с времето като клекне задницата ;) Също и забравяш за 195/50/15ки гуми, че иначе задницата се раздрънква за отрицателно време.

Редактирано от Ceko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А карбоновите бутилки ? Чувал съм че има такива, по-леки и по-скъпи. Въпроса е колко по- и дали си заслужава разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година цените им бяха от сорта на 3000лв за 30л бутилка... :) Иначе не са лоши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година цените им бяха от сорта на 3000лв за 30л бутилка... :) Иначе не са лоши.

хората се фукат с какви ли не скъпи екстри към колите си, вече могат да се фукат и с това че бутилката им за метана струва повече от колата им :Pcool ! :) някой знае ли адекватен (качествен) сервиз в София за монтиране на метанова уредба ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest JAZZ

Хората на Любо Ганев съм чувал че могат да се справят добре.Аз на Хюндая обаче си я монтирах в Кюстендил,защото има разлика в цената, разбираш ли!....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали затова си има годишни прегледи и изпитвания на бутилки!Бутилките се изпитват с налягане по-голямо от това за което са предвидени! И щом моите са издържали и са легализирани значи СТРАШНО НЕМА :) А и не съм единствения дето кара така!Даже може да се каже че сме мнозинство! :cool: Аз по принцип съм против всякакви такива "направи си сам" инсталации,ама я ми кажи ако карам на бензин каква ще ми е файдата?Само изминати километри и даже сигурно ще съм назад... Просто държавата ни е шибана и всеки гледа как да си изкарва хляба!Е,ние ако не караме на метан би трябвало да работим само за удоволствие.То хубаво удовоствие ,удоволствие ама гладна мечка хоро не играе! :rolleyes: Та затова ако ви е страх да се возите на метаново такси.... ходете пеша! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest JAZZ

На мой колега бутилката му е слагана в Севлиево и ми каза че на всеки 5 години трябва да се сменя с нова.Ти не знам как си с тая втора употреба, ама аз при тебе с тая бомба в колата не бих се качил. :rolleyes:Ако бутилката не е читава може да излезе от употреба и преди петата година.Затова са тия прегледи!... Така че няма смисъл да обяснявам.Ако е читава пък може да изкара и 15 да речем!.. Нали знаеш че коли произведени 67-ма да речем ,могат да бъдат бракувани и след две години,а може и да са читави и да карат по нашите пътища още!...Прегледите са за това! :cool:

Редактирано от JAZZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nicki

До тук от всичко разбрах че да си сложа метан на колата не е лоша работа, щом като казваш че бутилките издържат доста годинки :rolleyes: Вече почти съм решил, че ако си сменям местоположението на работата (не самата работа просто ще се местим на друго място :cool: ) ще взема да си сложа една от най-големите бутилчици и да си карам се е едно на вода :) :) Аре със здраве.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest JAZZ

E айде успех! :)

Редактирано от JAZZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтиното винаги излиза по скъпо! :rolleyes:

И ти не си прав........София-Бургас двупосочен билет за 50лв няма а на метан е толкоз..........и аз съм против метана но цяло лято бръмчах наметан и като видиш колко пестиш ти се обръща мисленето......вярно на мойта колица не ме убеди да и сложа но всеки с приоритетите си

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтиното винаги излиза по скъпо! :cool:

И ти не си прав........София-Бургас двупосочен билет за 50лв няма а на метан е толкоз..........и аз съм против метана но цяло лято бръмчах наметан и като видиш колко пестиш ти се обръща мисленето......вярно на мойта колица не ме убеди да и сложа но всеки с приоритетите си
абе аз със Сивика на газ направих София-Царево-Ахтопол-Царево-Силистар-София за 65лвq барабар с жена и деца .... та тия 50 за София-Бургас ми се виждат множко :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivoboy_stz

Няма какво да се лъжем, на газ или на метан си е евтино от където и да го погледнеш. Е не може да си съзтезател, но се предвижваш и си вършиш работата, то нали за това е колата, щом искаш бързина и динамика, превключваш на бензин и си караш. От сиромашия и аз сложих газ, но разликата в цената няма как да пренебрегна. Преди ми гореше 8-9 градско бензин, а сега 9-10 градско газ. Всеки си решава, баща ми пък купи кола на метан, рено сценик и средния разход е около 4 лв./100 км. От всичко това печелиш единствено, че имаш пари да си поддържаш колата със спестените пари за гориво!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...................

Говорех примерно.......маршрута ми беше до Арапя......може да сме се засекли някъде :rolleyes::cool: Не че ги разбирам много но метана не е ли по икономичен градско отколкото на дълъг път...........щото като съм говорил с хора на газ и те споменават същите цифри като теб

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе аз със Сивика на газ направих София-Царево-Ахтопол-Царево-Силистар-София за 65лвq барабар с жена и деца .... та тия 50 за София-Бургас ми се виждат множко :)това според мои груби изчесления си е хиляда и две,триста километра тоя маршрут.това означава ли,че колата ти гори под 5 :) ???????????????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......Може пък да е намерил някъква супер евтина гас :) ,но си мълчи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами пътя е точно колкото писах, тръгнах с газ догоре (32-33л за 40л бутилка?), заредих на отиване след Ст Загора за 20лв, след това на връщане в Бургас заредих за 30лв и газта свърши на 30км от София :) ей сега си погледнах записките - това ми е първото дълго извънградски и си записвах - минал съм 1063км със 30.5 (началното количество, проверих, газта беше свършила и съм заредил 30.5) + 17.5 + 28Значи 76л . Да, излъгал съм значи, средно излиза 7.5

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

D15Z1 харчи далеч по-малко бензин на извънградско. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

D15Z1 харчи далеч по-малко бензин на извънградско. ;)

С Д15Б2 толкоз, я пробвай колко харчи Д15З1 на газ ;) ? Съмнявам се че със 140-150 на бензин ще паднеш под 4/100 ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове напред с метана 3ти месец съм на метан и съм супер доволен, със сивик 4та генерация съм. Който казва да забражя да 5 човека не е така, дайе и малкия багайник беше пълен до дпука и така 100км. Е верно сега колата е 3местна понейе си сложих туба назадната седалка и е ок ама иначе не си давам метана за нищо. Само дето аванс процесора не работи на 100% засхтото за тоя модел няма. Както казах в друга тема с 10лв минавам 220, 230кв който иска повече инфо да каже ще дам каквото трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с същия сивик и с метан и съм доста доволен от инвестицията 2500 със ФОБОС инжекцион.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mr_civic

и аз карах на метан и бях много доволен с д15б2 седан това е истината

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с метан също 5 лева на 100 ми гори единствено набирането е слабо иначе високата скорост дига раснода с още левче но не е проблем наи често си закрепям на 180 на автопилота и се радвам че деленията на бензина не помръдва :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста полезна темичка....доста ми вдигна мнението за метана като алтернатива.Все още карам твърде малко и рядко за метан, но като че ли наистина е икономично, без кой знае колко компромиси,особено говорейки за градско,където тъй или иначе рядко се правят големи скорости и трябва ускорение, или пък се возят много хора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...