Jump to content
zmeq

Какви тръби да сложа

Recommended Posts

Та дойде време и аз да си оправя генерацията,ще слагам спортен изпускателен колектор 4-2-1 и чувам мнго мнения за трабите какви трябва да бъдат,аз съм се спрял на тръба с външен диаметър 63 и вътрешен 60,някой казват че ще е голяма други че ще е идеална,но да питам тука коя е наи подходяща като размери :dunno: колата е D16Z9 125к.с. Айде давайте предложения

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ знам що да е много аз лично минах на 55 мм но само защото имах такава под ръка а иначе 60 мм си е идеално и няма какво да се чудиш :D ами направо я слагай и тва е.Айде със здраве :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бе то и аз незнам дали пречи ама казват че ако е поголяма трабата може да се получат завихряния и да се получи обратен ефект значи ми предлагат тръба с външен диаметър 60,а вътрешен 58 и тръба с външен 63 и вътрешен 60,давайте още мнения да съм сигурен че да не стане да я сложа и после да я махам !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tigre ако говори6 за неръждавейка тръба мисля няма размер 60x1 ili 63x1,5mm размерите са 60,3 по 1,5 и 63по2мм.Според мен макса ти е 60,3 по 1,5мм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Драго става дума за обикновенна тръба,мен ма интересува колко трябва да е вътрешното Ф на тръбата 58,60 или нагоре !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе мой именно.. размер 60,3 по 1,5мм е то4но 57 и малко вътре6но,за мен тва ти е идеалния размер

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерсаж драго,някой друг да каже мнение !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе мой именно.. размер 60,3 по 1,5мм е то4но 57 и малко вътре6но,за мен тва ти е идеалния размер

Подкрепям напълно.И аз смятам,че по голям размер на трабите от този не ти трябва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и някой да каже ако сложа по големи тръби какъв ще е ефекта смисъл ще се спъне ли колата !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest morskija

Да бе мой именно.. размер 60,3 по 1,5мм е то4но 57 и малко вътре6но,за мен тва ти е идеалния размер

!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво ще кажете бе ако сложа по големи какво ще стане примерно на Ф75:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво ще кажете бе ако сложа по големи какво ще стане примерно на Ф75:)

:blink: ще имаш зор с намирането на гърнета ... другото е че няма смисъл да слагаш 75мм след колектор който вероятно е на 55 , но може да го направиш на степени - порта ти излиза на 43 , после се събира вероятно в 50 и накрая излиза на 55 или 60 накрая на колектора ... ти може да продължиш като увеличиш на 65 след првия резонатор и ако имаш втори да докараш 75 до крайното гърне ... :( но разликата с тръба на 55 няма да я осетиш или поне не на малки скорости ... Редактирано от lookcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хмммм Лоокчо ме вкара в размисли добре ами ако от колектора до средата я направя с тръба на Ф60 примерно и от средата назад с тръба на Ф75 :blink: ,а и да спомена че крайното ми гарне е мнго маняшко Tiger Carbon с вход на Ф64 :( ,какво ще кажете

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest REDPOWER

Аз все си мисля,че нети трябват тръби с по голямо ф от 55-60мм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да бе ясно ма все пак да знам какъв ще е ефекта,ако го направя този експеримент :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе стана ясно на Ф60 ще е,после ще споделя как е колата,мерси на всички за мненията и ако има още някой да изкаже мнение ще съм благодарен :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, че използвам темата на колегата, обаче някой може ли да даде поне някаква груба насока как може да се сметне един изпускателен колектор (или цялата изпускателна генерация), основни параметри които трябва да се вземат предвид и т. н. Аз лично съм чел отделни статии на Дейвид Уизард (David Vizard) които е определян, като едно от "светилата" можещи да сътворят добра всмукателна и изпускателна система на един мотор и трябва да кажа, че сметките и практическия опит по тези въпроси са от голямо значение дали ще получи това което желае от мотора, след като смени да кажем изходящата генерация. Понякога преминаването към по-голям диаметър на изпускателните тръби при мотори които са сток (или с несъществен тунинг) води до обратен ефект (намялване на мощността). За сметка на това правилния подбор на изходящата генерация може да направи чудеса с мощността и въртящия момент.Ето два сайта:http://www.hadamotorsport.com/tech/review/dsemc/index.htmlhttp://209.85.135.104/search?q=cache:71nHz...cd=11&gl=bgшПодбора на изходящата генерация е доста сложен и ще се радвам ако някой сподели "сметкаджийски" и "практически опит" :(

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай 63мм тръба от колектора до отзад!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho
първия линк е доста полезен и е добре да се съхрани някъде :blink: втория още не съм го разгледал , но и той май не прощава ..за съжаление математиката на изпускателните системи се свежда до крайни елементи и въпреки че са изведени емперични правила за това как би трябвало да изглежда добрата изпускателна система , те са много субективни и неточни ... варианта е да си изпроектираш колектотра и цикъла ( като знаеш горе-долу какъв ти е двигателя ) и да го пуснеш на произволна система за динамикана флуиди да смята ... резултата може да се докара до доста близо до истината само по тоя начин или със опити (за което нямаме пари :huh: )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз скоро сложих цяла генерация на ф60 със колектори 4-1,резонансно гърне(1 брои),и муфлер накрая.Трябва да призная,че разликата при мен е доста осезаема,особено когато се включи и в-тека

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:D това исках да чуя :D абе направо като я сложа генерацията ще пробвам да кача клип да видите резултата :starwars:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според тоя от втората статия идеалния диаметър на втората тръба (за колектор 4-1 ) е около 1.75 от диаметъра на първата - която за нашите портове е 37.4 или се получава втора тръба ( колектор ) около 65мм идеален вариант , като от дължината му зависи и това къде се намира максимума , но това няма значение за темата -- идеята е че тръбата ще е най-добре там някъде около 65мм ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lookcho

Всичко писано до тук О.К.

Както става ясно от втория сайт който съм дал

 

http://209.85.135.104/search?q=cache:71nHz...cd=11&gl=bg

 

човека там е дал една графика получена и уточнявана от него и е казал как да си изберем диаметъра на "primary" тръбите. След това х 1.75 (както вече си забелязал) получаваш диаметъра на "secondary" тръбите. До тук О.К. ако си с 4-1, ако обаче искаш 4-2-1 и накрая имаш колектор, то с какъв диаметър трябва да е тоя колектро ???) от чиято дължина зависи къде ще е пика на въртящия момент.

Много внимателно трябва да се подходи и при избора на крайния заглушител (muffler), за да бъде той практически невидим за потока и да не създава местно съпротивление.Във втория сайт има схемки диаграмки, трябва да си сметнем CFM-a на мотора (Cubic Feet per Minute) и като си пазаруваме muffler да търсим такъв който ще пасне на нашия CFM. Ако всичко е наред в цялата изпускателна генерация се получават загуби по-малки от 5 % :starwars:

Според мен при подбора трябва да се следва следния (относителен) ред:

0. Дино тест за определяне на параметрите на мотора (въртящ момент, мощност)

1. По дадената диаграма според мотора се определя диаметъра на Headers Primary Pipe

2. Headers Primary Pipe х 1.75 = Secondaries Diameters

3. Определяне на дължините - Тука ми става мазало, как да определя дължините на Headers — Primary Pipe и Headers — Secondary Pipe както си видял от първия сайт който съм дал от дължините на Headers — Primary Pipe и Headers — Secondary Pipe се определя кои диапазон от оборотите на мотора ще бъде толериран от изп. генерация.

4. избор на muffler - изчислява се CFM-a на мотора и по този параметър се избира muffler-а

5. Дино тест за да се видят разликите с първоначалния тест

 

На практика обаче, т. 3 ме спъва сериозно и не мога да придобия представа за цялостта на подбора на изпускателната генерация. Иначе ако можеше по горната методика да се прави подбор на цялата изп. генерация в нета могат и да се намерят данни за генерации близки до тази която си избрал и да се види как "евентуално" би работила избраната генерация.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

избор на primary( :starwars: ) можеш реално да правиш само ако си избираш порта ... т.е. може да порт-неш , но в общия случай няма да го направиш и диаметъра на първата тръба си остава 37.4 за нашите матаретки и при 4-1 и при 4-2-1 колектора си остава последната тръба или както я наричат от другата страна secondary кой-то е равен на primary*1.75 ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За диаметрите добре, обаче как определяш дължините на праймъри и секъндари тръбите :starwars: ?Подбора на дължините е не по-малко важен от подбора на диаметрите. Недооценяване на връзката между диаметъра и дължината на тръбите може да ти коства ниска скорост на изх. газове, високо обратно налягане и пад в мощността и въртящия момент на мотора.В зависимост от подбора на дължините ти допълнително стимулираш въртящия момент и мощността на мотора в определен диапазон на работни обороти (да кажем ниски или средни). Целта е да го насочиш където ти желаеш - да кажем макс. въртящ момент на мотора ти е при 5200 об/мин и ти така подбираш изх. генерация, че около тези обороти тя да спомогне за по-доброто дишане на мотора и съответно по-висок върт. момент (малки загуби на същия). При добър подбор на изх. генерация можеш да имаш около 6-7 psi. вакум на изп. клапан и около 4-5 psi. вакум предаден на всмукателния клапан :D (според литературата). Представяш ли си какво пълнене на цилиндъра ще имаш в този момент...

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами човека е написал 10-20 инча ~ 25 - 50 сантиметра за L4 с пик между 6000 и 8500 оборота като по-малката дължина мести пика нагоре ,а по-голямата надолу ... друото е експеримент и опит :starwars:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даааа ... явно ще чакаме с нетърпение zmeq да каже за резултата :starwars:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да врътне един тромбон :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

insaneСпоред мен си абс. прав :offtopic: Би ли споделил малко по точно темите и сайтовете който си ползвал, за да подбереш твоита генерация10х предварително :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за 51 мм, просто ако колата е до 150 коня няма нужда от повече, забавят се газовете както е казал колегата и т.н.:offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, можеш ли да постнеш снимки на цялата ти изп. генерация, имам предвид като почнеш от изп. колектор при мотора и завършиш с muffler-a отзад. 10х

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще сложа снимки :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, какво стана със снимките :unsure: Пиши някакви отзиви, за цялостното поведение на колата след смяната на генерацията. Как се държи на ниски и средни обороти :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...