emod 1671 #1 Публикувано 5 Юли, 2007 (Редактирано) И аз като тебе си мислех, че имам проблем с опъването на ангренажния ремък но ... смених ремъка, смених ролката и пружината и тази хлабина на студен двигател за която говориш все си оставаше. Като запаля колата и мотора е студен ремъка започва да вибрира 1-1.5 см ама страшно яко. Викам со кофти работа явно трябва да се дооптегне но ... от приятел с доста опит по моторите разбрах че при всички мотори, когато са студени ремъка има една такава "мнима хлабина", която след като загрее мотора изчезва и ремъка се опъва точно толкова колкото е необходимо (така е проктиран самия ремък, да се оптяга при загряване). Ако пружината и ролката са ти О.К. Не си пипай натега на ремъка. Ако някой друг може да се аргументира че не съм прав, нека пише, щото и доста се поизпотих с този проблем докато намеря някакъв смислен отговор. Редактирано 5 Юли, 2007 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest buleka #2 Отговорено 9 Юли, 2007 Благодаря ти за отговора колега,аз вече карам седмица без капак на ремъка за да гледам какво става и съм 50/50 но май ще мина на варианта да карам по на ниски обороти докато стопли вместо да го опъвам,защото на студен двигател направо се чува как шляпа като подам и върна газта но на топъл това почти изчезва.Предния ремък беше понатегнат повечко отколкото трябва и затова беше заминала ролката-сменяли са го в Италия-от там взех и колата,дано не прехвърли някой зъб ,че да ми отвори работа аман от тези хлабини Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #3 Отговорено 9 Юли, 2007 Сам ли си опъва ремъка ли някои майстор ти го прави? Има си последователност от действия за правилно опъване на ремъка. Първо самия ремък трябва да се сложи в определена последователност - 1 зъбното колело на коляновия вал -> 2 оптягащата ролка -> 3 водна помпа и 4 зъбно колело на разпределителния вал. При това положение след като си сложил ремъка отпускаш оптягашата ролка да натегне колкото позволява пружината и, и след това стягаш оптягащата ролка с 44 Нм. Правиш на ръка шест пълни завъртания на мотора -> Задължително посоката на въртене е обратна на часовниковата стрелка; това е посоката на въртене на мотора.(разпределителния вал да направи шест пълни оборота) за да си легне ремъка както трябва на всички колела- > за да завъртя мотора аз лично използвам ремъчната шайба на коляновия вал, но не я въртя чрез болта за стягане на самата ремъчна шаиба към разпределителния вал, а използвам големия шестостен на ремъчната шайба служещ за задържането и когато оттягаш болта с които е стегната за коляновия вал, защото ако я въртиш с болта и за стягане, след това трябва да го развиеш и да го стегнеш наново е определения за целта момент. На последното завъртане гледаш белега на горна мъртва точка - бялата чертичка върху ремъчната шайба да съвпадне с маркировката на предпазния капак (имаш си "мушка" на пластмасовия капак). Без да мърдаш нищо оттягаш болта на оптягащата ролка на 180 градуса и много внимателно по посока на въртене на мотора (обратно на часовниковата стрелка) превърташ разпределителния вал три зъба напред. Отнова без да пипаш нищо друго стягаш болта на обтягащата ролка с 44 Нм и си готов. Ако всичко е О.К. ремъка не трябва да "шляпа" както ти се изразяваш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове