Jump to content
MegasXLR

Проблем при смяна на скорости при включен двигател

Recommended Posts

Здравейте хора,

 

Вчера като карах в най-голямата жега в 3 часа за около час из София, нещо беше станало и предавките се включваха много трудно. И преди е имало по-трудно включване, но за първи път ми се наложи да се боря и да бутам с доста сила скоростния лост, за да влезе в дадена предавка. Интересното е, че при изключен двигател, скоростите си се сменят плавно, но включа ли го - започва борбата. Пробвах няколко пъти и като спрях пред нас и винаги беше така.

Днес на по-нормалните 28 градуса пак отидох да пробвам и всичко си беше наред, нямаше я тази нужда от блъскане и т.н., за да смени предавка колата (пробвах на място, ако има значение).

 

Питах ChatGPT и ми каза, че може да е влезнал въздух в системата, съединителят да е за смяна, течността да е за смяна, че течността може да се разширява и това да прави проблем и т.н. Все пак реших и тук да питам, ако някой знае какво е, лесно ли се оправя и дали ще е скъпо. Всички течности са сменени като взех колата иначе, което беше в края на август 2024 г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай 2 пъти бързо да натиснеш съединителя.

Ако след втория предавката влиза нормално - има проблем с налягането в някоя от помпите му - търси майстор.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

Аз имах същия проблем. Смених и двете помпи и подобрението беше съвсем леко и за кратко. Новата горната помпа се прецака след около месец. Майстора в сервиза ми обясни, че при износени (омекнали) ламели на съединителя, усилието на помпата за отделянето му става все по-голямо, докато стане непосилно (дори и при условие, че и двата диска на съединителя са в изправност). Сложихме друга нова помпа, като я напъна докрай, тъй като нормалния и ход не отделя добре съединителя и скоростите влизат страшно трудно.

При здрав съединител помпата го движи с абсолютна лекота, дори и да има въздух, вода или др. в системата.

Така, че и двойно и тройно амбриране няма да решат проблема, дори е възможно да прецакат така или иначе тормозещата се помпа, докато не се смени съединителя. 

 

Успех!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторът каза, че може да е прегряло маслото и ако пак го направи още 1-2 пъти, вече да ходя да види дали помпички или гумички са за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...