Jump to content
b0reto

Рециклиране на кардан или автърмаркет?

Recommended Posts

Здравейте на всички. Преди месец започна едно виене отпред в дясно при скорост 40-60км. След като повдигнах CRV-то на трупчета, виенето се чуваше от висящият лагер на кардана. След като тръгнах да го търся като резервна част, се оказа, че за нашите CRV-та висящ лагер няма, нито като оригинална част, нито автърмаркет(има един автърмаркет, но за по-старите CRV-та, има разлика в захващането, но с малка втулка и по-дълъг болт може да стане). Продава се оригинален кардан на цена от 4800лв. :) (оригиналният, който е капсулован на централното каре, където е трипод и висящият лагер). Също е капсулован и на иглените лагери в 2-та края, при които смяната е голям филм.

Видях няколко теми в руски форум и тубата, закупих си лагер 6005RS и направих белязки с пила, преди да сваля кардана. Белязах кардана с боя преди да разглобя централното каре внимателно с отвертка и чук. Трябва да отбележа, че преди да изкарам висящият лагер цял, старите модели имат една втулка, която се премахва много трудно. При нашите модели я няма или поне при моя, смених лагера, набих си го в старото тяло, като бях наясно, че е малко амортизиран и маншона е виснал  надолу, но трябваше да спра виенето. Сглобих си кардана с чук и отвертка си го капсуловах пак. Получи се много добре, като добавих вътре и правилната грес в карето(слагат се белязки навсякъде, за да се сглоби после по същия начин и съпадат белязаните места. Това се прави, за да не се налага баланс на кардана и да няма вибрация).

При мен смяната на лагера беше успешна, всичко си беше както преди.

 

По време на смяната на висящият лагер видях, че лагерните карета на кардана в 2та края са омаслени при движение и хрупат но нямат луфт.

 

И сега идва проблемът, че каретата в двата края са капсуловани. Има вариант да се сменят(няма голям избор марки лагери), но там почти на 80-90% отивам на баланс на кардана. Като питах в София, смяна на карета и баланс е 600лв., ако ще искам и висящият лагер да сменя, защото маншона му виси, още 80лв. 

В Асеновград има фирма, която ги рециклира, но и там цената предполагам ще е подобна. Има ли смисъл да рециклирам според вас? По времето на цялата тази разправия видях, че има автърмаркет - цял кардан за 580лв. Марка NTY  NWN-HD-004, който според мен е китаец. Какво ме бихте посъветвали, да дорециклирам оригиналния или да закупя този автърмаркет който не знам дали ще е хубав?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според вариантите които описваш аз бих си взел втора употреба. Поне ще е оригинален.

Много малко малко части бих си позволил да сложа афтърмаркет, като накладки дискове, филтри, такива неща.

Занимавам се с машиностроене и бих дал нещо за рециклиране само на човек който познавам или е абсолютно доказан.

 

Не разбрах защо искаш да сменяш каретата щом не създават проблми?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каретата искам да ги сменям, защото са "тръгнали", хрупат и са малко спекли. Трудно се движат, на пресекулки. Втора употреба кардани гледах какво представляват на снимки, не са много ок, както и могат да се скапят за 1м или 1година, гаранция там няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...