Jump to content
psp 276

Смяна на компресора на климатика

Recommended Posts

Здравейте! Климатикът на колата не работи. Установих, след оглед в сервиз, че има проблем в компресора и кондензатора е почти в насипно състояние. Съответно свалих компресора и кондензатора и дехидратора. Поръчал съм нови. Ясно е, че трябва да се направи някакво почистване на тръбите. Въпросът е какво ще ме посъветвате да направя - да продухам с азот или нещо още и какво да е то?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към момента най - удачният вариант за мен е промивка с препарат - https://www.shop.niteh.com/sprei-za-promivane-s-konus-600ml-errecom-tr1009-u-m0.html и продухване с азот, след това сглобяване на всичко. Друг препарат не намерих. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям информация какво съм сменил и колко е струвало към момента. 

Започвам от самото начало. На въпросния Акорд не работеше климатика. Напълних системата за тест с фреон. При тест всичко включваше - компресор, перки и т.н. Въпреки това липсваше налягане на компресора и имаше теч ( не голям, но имаше такъв). По моята логика в тази ситуация има проблем в компресора. При оглед на кондензатора установих липса на елементи и то доста по питата. Съответно посетих сервиз за климатици за експертно мнение. След проба и те установиха същите нередности, които и аз сам видях. 

Реших да направя сам подмяната на компресора, кондензатора и дехидратора.

По въпроса дали може да се ремонтира компресора - вероятно може срещу доста прилична сума и несигурни резултати, предпочитам нов, чиято цена ще е малко по - висока от ремонта, но без излишни главоболия.

Купих частите за около 700лв. Може и по - евтино да се купят, зависи каква отстъпка ползвате. Аз купих Nissesns.

Подмяната не изисква кой знае колко умения, но все пак известна прецизност и последователност при сглобяването. 

Промивката на системата е абсолютно задължителна. В домашни условия не мога да кажа дали е напълно правилно, но аз ползвах препарата, който съм дал в горния пост и след това продухах с азот. Азотът изсушава идеално и затова е по - добрият избор. Сглобяването не е философия, сменяват се всички уплътнения и се стяга с динамометрите ключ(при възможност). Има клипове достатъчно за смяната стъпка по стъпка. На следващия ден отидох да заредят с фреон системата. Една особеност - новият компресор идва предварително зареден с масло. Препоръчително е да се източи маслото, да се премери какво е количеството му и да се сипе обратно в компресора толкова, колкото е по спецификация на производителя. След като се монтира на автомобила се завърта на ръка няколко пъти, след това се стартира климатика на празен ход. Следва да се пуска и спира на интервали 10 секс. работа, 10 сек. изключен компресор. Упражнението се повтаря 10 пъти след това се прави пробно кръгче. Зареждането на системата ми струваше 120лв. 

По мнение на специалисти проблемите с климатика идват от ненавременна поддръжка. Хубаво е дехидратора да се подменя на 2-3 год и да се дозарежда с фреон и масло.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...