Jump to content
Guest Demon

Спирачки на Хонда.

Recommended Posts

Guest Demon

Относно спирачките, поговорихме в една от темите и колеги изразиха известно съмнение относно спирачките на Хонда. Аз съм страшно доволен и случайно стана, че успях да натрупам малко наблюдения по въпросът и искам да ги споделя, за да разсеям съмненията на колегите, които са се самнявали в думите ми и да ги накара нещо да си помислят ако автомобилите им не спират добре да отидат на сервиз и да ги погледнат.Така, сигурно е всеизвестно, че не съм със спортен автомобил с усилена спирачна система или ABS. Карам Хонда Сивик 5-а генерация D15B2. По сайтовете съм го срещал 90, 92 и 95 коня. Благодарение на колегата MIYAMOTO, получих точна информация за двигателя си, в която пише, че е 90 коня и подробна характеристика за него, за което му благодаря много :ppp;);) Значи на всеки става ясно, че тук говорим за среден клас туристически автомобил. Да започна от начало.1. Преди да си купя колата се посъветвах с мой приятел, който има същата от 92-а год. купена от баща му от представителството ни тук - Бултрако. Същият мой приятел кара VW Golf 3 и сподели с мен, че е впечатлен страшно много от спирачките на Хондата и устойчивостта с която седи на пътя.2. След време ходих с един приятел до няколко тунинг сервиза, той прави доста сериозен тунинг на автомобилът си VW Corado G60 и там от хората които се занимават с тунинзи и са видяли и пробвали какво ли не чух, че Хондите били много устойчиви и спирали доста добре. Дори пак ги сравни там единят от разбирачите с VW и каза, че били доста по-устойчиви понякога в завой, заради независимото си окачване, което да кажем го има и моят модел. Също така и спирали доста по-добре. Били с по-мек педал на спирачката, по-трудно блокирали колелетата и спирали повече.3. Днес отидох на годишен технически преглед и както на всички е известно там се тества спирачната система. Та паркирахме колата на валците и ми казаха в един момент да натисна плавно спирачка. След което последва реакция на възхищения от страна на работещите там момчета, защото аз не разбирам, но уредът отчел зтрахотни показатели за този клас автомобил. Нямам представа какво означават цифрите от уредът им, но отчел 286 на лявото и 295 дясното колело (предни). Това според неговите думи означавало, че автомобилът има страхотни спирачки, той кара BMW 318 и то не дава такива резултати. Беше много учуден и ме накара да повторим тестът.4. Аз самият съм много доволен, за това и тогава в предишната тема реагирах веднага, като чух мнения на колеги, че Хонда нямат добри спирачки. Според мен всяка Хонда има добри спирачки, просто може да им липсва добра поддръжка, като например:Хубави накладки, а те хубавите са минимум 60 лв. и са на известни производители. Моят модел е с вентилирани дискове, но независимо, че вентилираните са по-дебели, човек стриктно трябва да следи минималната граница за дебелина на дисковете зададена от производителя. Има я тази информация във всеки каталог. На предишната ми Хонда CRX (пак сържа да отбележа, че спираше много добре) като я купих, дисковете доста дебели и вентилирани бяха с 5 мм по-тънки от тази долна граница и изглеждаше, че колата спира добре. Аз веднага ги смених с чисто нови на AP, също и накладки и спирачният път намаля с около 25-30%Спирачната течност се сменя на 2 год. задължително и ако обичате да карате по-спортно и да се спускате от високо, засължително трябва да е някоя много добра марка и да се води рейсинг, за голямо натоварване. По-скъпа е, но си заслужава, разликата при натоварване е усезаема (има тецхническо обяснение, но стана прекалено дълъг и без това постингът).При изправна спирачна система и добра поддръжка с качествени консумативи, гарантирам на всеки собственик на Хонда, че ще може само да се похвали от спирачките си! ;) п.п. И не подценявайте този важен въпрос отнасящ се до сигурността на вас и околните, не бъдете от хората, които обръщат много голямо внимание на двигателя и ускорението, а малко на спирачният път!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

колега, понеже аз най-често споменавам, че хонда нямат добри спирачки - пак ще го потвърдя тук.Не става дума за неподдържани спирачки, с 5мм канали (като моите) или със спирачна течност по-близка до бозата по състав, със накладки от чисто желязо. Това е задължителна профилактика, добри спирачки, добра спирачна течност и маркучета, меки накладки. Просто със спирачките компромис не трябва да има. Казвам го и на себе си!Идеята ми е, че хонда серийно не спират НАЙ-добре. Не че не спират, че се сучат на пътя като натиснеш спирачката - нищо подобно. То никоя кола с ИЗПРАВНА спирачна система не е такава.Просто на Хонда спирачките не са направени за ИЗДЕВАТЕЛСТВА. И съответно не носят на екстремно каране. Цялата кола носи, и двигател, и окачване. Но спирачките са направени за нормално каране. Където в града ще успееш да спреш, на хлъзгав път няма да се завъртиш, няма да ти кривят дисковете по два на година и т.н.Всичко това са компромиси. То всичко по колата е компромис. И Хонда са заложили повече на комфорта и сигурността, отколкото на екстремните резултати. За това и хонда нямат най-кратък спирачен път, дори напротив, във ВСИЧКИ сравнителни тестове, които съм чел (а аз с това основно си губя времето през деня) хонда винаги са в задните места. Мога да преведа достатъчно доказателства, но за мен е важна моята лична преценка. Та според мен Хонда нарочно са намалили МАКСИМАЛНО спирачната сила към задният мост. За да няма опасност да се завърти колата при спирачка в завой. За това задните спирачки спират символично, и колата съответно има по-дълъг спирачен път, отколкото ако спираха всички колела ОПТИМАЛНО. Тук не казвам еднакво, защото първо задницата е по-лека, второ винаги е по-добре предните гуми да блокират преди задните.После има проблема с прегряването на спирачките. Хонда не са предвидили колите им да се карат на газ-спирачка толкова, колкото ние ги караме, и съответно охлаждането на спирачките не е толкова добре, колкото може да бъде. Пак на тези сравнителни тестове, тенденцията при Хонда е да се увеличава (с най-висок процент, общо взето) спирачният път при загрели спирачки. Докато някои коли спират по-добре със загрети (не запалени) спирачки, отколкото със студени - БМВ и Мерцедес като пример.Това пак е компромис, защото тези коли са със спирачки, които пък не работят добре студени. И съответно в градски условия за по-трудни за каране.Просто Хонда е направила своят компромис, както те виждат за най-удачно, както според тях най-много клиенти ще бъдат доволни.И това, че ти и други сте доволни, означава, че Хонда си е свършила добре работата.Но други коли спират и по-добре!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

От казаното до тук, аз ще подтвърдя 100 % всичко. Но ако питате хора занимаващи се с ремонти на автомобили, педала на спирачката твъд или мек трябва да е? , те ще ви кажат категорично твърд , но това не е съвсем така. Диймън го потвърждава с писанието си по-горе от думи на трети лица. Аз съм карал една единствена кола със невъзможно остри спирачки , които спират още докато усилието е колкото празният ход и да ви кажа е отвратително. Много лесно блокират колелата и естествено ще спре по-зле от колкото ако не се влачи. Аз мога да кажа , че когато си сложих новите дискове отпред /преди да ги изпека/ и бах с нови накладки Минтекс/и тях преди да ги изпека/ от 160 км/ч аз не съм усещал по-силно и ако спиране . Усещането беше сякаш предницата ми се заби в асвалта и няма и 1-2 сек. и бах на 50 км/ч . Та тогава бах и с гуми с добро радиално сцепление /нови/ и със сменена спирачна течнаст. Това е относително. Но за издържливост, се сърдете на произвотеля на дискове и накладки а не на хондите!! :ppp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Абе Магнуме, Ти какво сравняваш - СИВИК (градска кола от среден клас) с да речем 1.5 литров мотор който отзад е с БАРАБАНИ и някакво БМВ (примерно) което е в класа на ACCORD или LEGEND ;):ppp Сивик си е Сивик - евтина, малка кола ! Има си ТОП версии които са с 4 дискови спирачки, с ABS и т.н., но моделите с по-слаби мотори са си компромис (примерно Сивик 5-а генерация с 1.3 и 1.5 двигатели са с БАРАБАНИ отзад, докато версиите с 1.6 125/160 коня са отзад и с дискове и ABS се монтира също...). Сравни коли в еквивалентни класове - като си губиш времето по цял ден с подобни статии, ДАЙ да видим ТУК един тест в който участва да речем модел АКОРД и как той се справя спрямо конкурентите в НЕГОВИЯ клас ! Или някакъв СИВИК сравнен с Голф примерно или Корола.... да са с ТОП версиите си примерно....Така и така почна да говориш, поне ДАЙ и Ние непросветените да видим за какво става дума ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Аз мога да кажа , че голф ще спре по- добре ако вземе пример от флинстоун и си направят дупка на пода! Става дума за по- ниските им класове . За джи ти айките не съм запознат. Но пасатора с Г60 има отвратителни спирачки също.А колкото до сравнението на АЙ ДИ ЕЙЧ мога да кажа с чиста съвест , че нито една от двете неможе да стъпи и на малкото пръстче на хонда спирачките!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Това не са коли за еднучасов рейсинг по завои с 80-120 км/ч и спирачка до ламарината на всеки! Ние искаме да са такива! Нека, който може да си направи сравнение на такова унищожително каране кое е по-яко!!!! Ако уживее след някоя немска пръчка ;) ! Немските коли в тоя клас , казвано не веднъж и доказвано, са евтин варянт на лесно ремонтируима(И ЧЕСТО) градска кошница като нашите !!!!Нека не ги намесваме в качеството на спирачките по- принцип!Изобщо в какво да ги намесваме :ppp ????? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Ако уживее след някоя немска пръчка ... Нека не ги намесваме в качеството на спирачките по- принцип!Изобщо в какво да ги намесваме

След такива изказвания, спирам да пиша по темата. Не искам да правим сравнения, да обиждаме и т.н.Който иска да се образова, има autoreview.ru, carandriver.com roadandtrack.com autobild.de - навсякъде има сравнителни тестове.Ето един пример:http://www.roadandtrack.com/reviews/roadte...sedans_data.pdfпървото, което ми попадна под ръка.Нека всеки вярва в каквото иска, но по-добре не се изпускайте в клубовете на немски коли, че хондите имат ПО-добри спирачки - да не се изложите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Ако уживее след някоя немска пръчка ... Нека не ги намесваме в качеството на спирачките по- принцип!Изобщо в какво да ги намесваме

След такива изказвания, спирам да пиша по темата. Не искам да правим сравнения, да обиждаме и т.н.Който иска да се образова, има autoreview.ru, carandriver.com roadandtrack.com autobild.de - навсякъде има сравнителни тестове.Ето един пример:http://www.roadandtrack.com/reviews/roadte...sedans_data.pdfпървото, което ми попадна под ръка.Нека всеки вярва в каквото иска, но по-добре не се изпускайте в клубовете на немски коли, че хондите имат ПО-добри спирачки - да не се изложите...
Ахахахахахаааа, евала ти, Магнуме! :ppp То к'во излезна!? Май Хондата е с най-кофти спирачки ;);) Не веднъж съм казвал, че фанатизма на тема Хонда в този форум е май малко (малко ли?!) голям ;) Да наистина немога да сравня спирачките на моята хонда Д13Б2 с тези на служебната Фабия 1,4 бензин. Просто шкодичката както каза майната тръгва с бутане, ама и спирането и е като лодка във вода ;) Зимата ще гледам да не я качвам тая кола, че току виж ми резнали квитанциите за служебни автомобили ;) Та, пичове, дайте да си караме количките и да им се радваме, ама да не си мислим, че това е "The best of the best of the best, SIR!" (Цитат MIB). :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Та, пичове, дайте да си караме количките и да им се радваме, ама да не си мислим, че това е "The best of the best of the best, SIR!" (Цитат MIB).  ;)

Ето това пък лично Аз МРАЗЯ най-много :ppp Някой да ми казва какво да правя и въобще как да живея, един вид да ми налага мнението си ;) Ти АКО искаш си мисли че докато караш Сивика си с 1.3 двигател, караш самолет НЕпобедим от ранга на ФЕРАРИ F50 примерно или пък другата крайност - мисли си че караш БАРАКА и те е срам от нея ! Мисли си каквото искаш, живей както си искаш ! Щом НЕ ми пречиш, значи НЯМА проблем !Но НЕказвай на ДРУГИТЕ как ТЕ да живеят и как да разсъждават ;) Остави всеки сам за себе си да си прецени и да живее както му е КЕФ !!!И още нещо :D АКО Ти изглеждаме големи фанатици и нещо НЕ ти изнася.... Никой НЕ те кара насила да влизаш тук и да четеш, пък каму ли да пишеш :D;) Така че.... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Пичове,аз сложих дори резултатите от днешният си тест на спирачки и отбелязах, че работещите в прегледите се зачудиха как е възможно автомобил от толкова нисък клас да покаже такива резултати. Ще ме накарате и моят приятел с VW Golf 3, обикновен туристически автомобил, не GTI да го накарам да се регистрира и да ви напише, че Сивик като моят спира по-добре от Golf-а му. От него го знам!Магнум-е, отиди и си направи един тест на спирачките, виж числата и ги сложи тук, после ги сравни с мойте и ако са същите ще ти повярвам, че колата ми не спира :lol::lol::lol: Но като знам на няколко пъти как успя да спре когато ми се наложи, не мога да твърда подобно нещо. А ADH е прав, какво искаш повече от твоят автомобил, който е направен за градско каране? Ако така разглеждаш нещата няма автомобил, който да спира както искаш, защото за тази цел се продават спирачни дискове и механизми за спортни и тунинг автомобили, както и окачване. Отиди до тунинг сервизът на Ники Златков или до представителството на D&W и питай за подобни спирачни системи, можеш и да отвориш някой каталог за тунинг. Извади 5000 лв. за един комплект после ще си говорим :P А относно, че според теб имало коли, които спирали по-добре сас загряли спирачки, ще ме извиниш много, ама се самнявам колко си чел. Според мен вярно си си губил времето, защото ако беше чел по-внимателно, абсолютно всички спирачни системи работят по-добре когато са охладени и за това има вентилирани, двойно вентилирани, нацепени и надупчени и как ли още не спирачни дискове, както и въздухо отводи до тях, за да ги охлаждат ;) Не искам да кажа, че Хонда са The BEST и по-добри не може да има, а че подобни изказвания са неуместни твърдения, които са неподплатени с факти!Според мен автомобилът ми може да се нареди по спирачен път достойно с останалите марки европейски и японски автомобили за КЛАСЪТ СИ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Едно малко уточнение, наистина има коли, които спират по-добре със загряти спирачни системи, но това са състезателни автомобили, а не серийни и тук сравнението е безпочвено. Пак стигнахме до изводът, че ADH е прав и няма какво повече да се спори, ако сравним автомобили от един и същ клас с Хонда, няма да се представят най-зле от всички, повярвайте ми :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

Алекс, аз не съм напълно съгласен с теб и по-точно с начина по-които реагираш ! Излиза , че който не е фанатизиран манияк на тема хонда не трябва да пише тук ? сега ти добре знаеш че адски много харесвам CRX ама дай сега като не намерих читав да не си бях взимал тойота. Все пак има и неща в които Хонда не е водеща марка макар като цяло да е чудесен избор за всеки ,който може да си го позволи !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Едно малко уточнение, наистина има коли, които спират по-добре със загряти спирачни системи, но това са състезателни автомобили, а не серийни и тук сравнението е безпочвено. Пак стигнахме до изводът, че ADH е прав и няма какво повече да се спори, ако сравним автомобили от един и същ клас с Хонда, няма да се представят най-зле от всички, повярвайте ми :lol:

Абе пич, аз теб много те уважавам, от писаното по форумите до сега, ама май Дидко е прав, че сте големи фанатици! Аз в очите ти набутах, най-първият и елементарен пример, който намерих, ти ще ме убеждаваш в противното, че и да ти вЕрваме - няма да стане пич!

 

Ето ти още едно доказателство:

http://www.roadandtrack.com/assets/downloa...a_panel.pdf.pdf

Тук става дума за factory tuning модели, нещо като AMG при мерцедес, вътрешнофирмени тунинг фирми. Та това са серийните автомобили, но 'пипнати' да вървят повече (не толкова, колкото) да стоят по-добре на пътя и да СПИРАТ по-добре.

И пак излиза Хондата на последно (добре де предпоследно) място по спирачен път. Как да ти повЕрвам?

http://www.roadandtrack.com/article.asp?se...5&page_number=3

 

 

А това, че ВСИЧКИ серийни автомобили спирали по-добре със студени спирачки - това далеч не е така. Отвори кое да е списание, и виж кой да е тест! Винаги има поне един автомобил, който спира по-добре със топли (не говоря ПРЕГРЕЛИ, топли, след 2-3 спирания) спирачки. Отвори Аутобилд, ето първото, което ми попадна:

Публикувано изображение

 

но може и аз да греша...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Магнум, не мога да отрека, че и ти си ми приятен събеседник във форумът и не съм искал никого да засегна, че не разбира и не знае. Просто направих едни мой наблюдения и ги споделих, също така те съвпаднаха с мненеито на хора, които съвсем не са Хондаджии. И аз честно казано не искам да споря, защото по двигатели и тунинг, както и оптимизации съм прочел далеч повече отколкото по спирачни системи и технологиите при тях. Определено може и пропускът да е някъде при мен. Аз преди да се кача на Хонда съм карал BMW 318 междинен модел (преди тройният стоп), Golf-2 1.6, Лада (това направо не се брои за автомобил), Пежо. От наблюдението си мога да твърдя, че моята сегашна хонда не спира никак по-зле от тези автомобили при МОЕТО каране.Всъшност Магнум, наистина няма за какво да спорим, аз не съм фанатик както си мислиш, просто не съм недоволен от автомобилът си в това отношение и не смятам, че това е слабото му место :P Айде живи и здрави пък като се видим на някоя среща ще полафим и ще пием по бира :lol::lol::lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest radku

:lol:

А'ве пичове чета писамията ви и не зна какво да ви кажа.Аз съм си доволен от спирачките на моя ХОНДЮ :lol: Като я "водих" да я преглеждат момчетата казаха че спира4ките са ми на 6.

Ама отчитайте факта че ГУМИТЕ оказват много голямо влияние на спирачния път.И не може да се сравняват два различни автомобила как спират като са с различни гуми,а и още повече като гумите са с различно износване.

И аз съм чел в някакво си списание -не помня кое- че Новият модел на ХОНДА СИВИК май дизел беше има дълъг спирачен път - на предпоследно място. Но автомобилите бяха окомплектовани с МИШЕЛИН и БРИДЖСТОН гуми.

И резултатите при гумите бяха 4е МИШЕЛИН с по добри от БРИДЖСТОН при студени гуми, апри загряти БРИДЖСТОН не отстъпват.

Така че ако искате да спирате по добре НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ГУМИТЕ

:lol::P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest F18 Hornet

Много интересна тема- аз лично я изчетох с удоволствие.На първия тест предложен от Магнум ми направиха веднага впечатление следните неща/нека не се разбират едностранно-някои от тях не оборват мненията ви-просто споделям/:1. ;) АМА ВИЖТЕ ЛИТРОВАТА МОЩНОСТ НА КОЛИТЕ ,ВЕ ;) -ПРОСТО :lol::lol: 2.ВИЖТЕ УСКОРЕНИЯТА :P 3.Става дума все пак за американски автоматици....4.И най -важното най-добрите спирачни пътища са на колите с 215-ски Бриджстоун !?P.S.На мойта 11 -годишна хрътка със старите -супер износени накладки/сега съм с нови Делфи-Локхийд/ реакцията на техническия преглед беше като на Диимън- железни ;) -оня се учуди отвсякъде на резултата :lol: На два пъти са ми спасявали кожата ,ама в най-най последния възможен момент на дистанции ,които с други коли съм сигурен ,че ще влезна в багажника на отсрешния-по-принцип карам малко нагло и хладнокръвно и НЕ МОГА ДА СЕ ОПЛАЧА ОТ СПИРАЧКИТЕ НА МОЯ СЕДАН 1,5.И още нещо,приятели- АЗ СЪМ МАНЯК НА ТЕМА ХОНДА И НЕ СЕ СРАМУВАМ ;);)

Редактирано от F18 Hornet

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

скоро гледах в руски сайт сравнение между автомобили в ЕДИН КЛАС :lol: хонда сивик,тойота корола,нисан алмера и мисля голф беше четвъртата, хондата беше с най-кратък спирачен път и най-добро ускорение,дано намеря сайта,АДН също чете из руските и може да го знае :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

скоро гледах в руски сайт сравнение между автомобили в ЕДИН КЛАС

www.autoreview.ru е сайта - знам го теста, наистина такъв е резултата :lol:Но не го пуснах, защото оборва моята теза :lol:Ето Майната пак пръв даде точен довод, с който мога да е съглася.Също и новият Акорд с бензиновият двигател има добри спирачки, по-добри от Ауди А4 и равни на БМВ 3ка, което не е НИКАК лошо постижение. Така че Хонда може би са се взели в ръце по този показател, по пътя към съвършенството.За съжаление нашите автомобили (на Майната не толкова) са от друго време, с други показатели. И масово палят спирачките. Аз лично съм палил с пламък моите, 2 пъти. Така бях опекъл феродото, че беше останало само желязо. Така че не говоря само общи приказки, или къде какво съм чел - просто трябва да се внимава със спирачките при по-продължително спиране. Усетите ли, че педала почва да потъва повече от преди - по-добре отбийте, спрете да изстинат спирачките, че да не стане сакатлък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Не знам кво се оплаквате от спирачките на Хонда. Според мен са супер. Не знам колко дадоха на теста, но на предните спирачки барабаните изключиха и тоя ме изгледа странно. Имаше 0% дисбаланс отред и към 2% отзад, но това е заради едната гума...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gkb

Ох ебати стига с тия глупости бе хора!!!От всичко казано до тук разбирам следното1. хонда са коли с едни от най-лошите спирачки2. всеки които кара хонда дори и на 20 години е много доволен от спирачките сие как става това??аз лично съм имал 3 хонди и съм супер доволен от спирачкитене смятам че примерно БМВ имат по добри такиваосвен това никои не отчита факта че когато еедна кола е стара - нито дисковете нито накладките са заводскии какво се оказва - колкото и време да минава колата остава с добри спирачки - за което много марки не могат да се похвалят!относно прегряването на спирачките - еее бихте ли ми обяснили кои не прегряватмагнуме - ами нали и мерцедеса и бмвто и хондата в БГ се карат с еднакви накладки и дискове от един момент на татака?! (ако не се лъжа май прегряването е свързано с двете контактни повархности) и кво бмв не загряват, а хонда ... ии баси На новите коли и аз виждам че хонда са зле ама кво да правим даите ми една такава с много лоши спирачки пак вие си караите БМВтата или мерцедесита - нега аз съм загубения! :lol:)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Iltcho

Ами на мен доста коли са ми минали през ръцете. Като се започне от Москвич, Митсубиши, Опел, Ауди, Ланчия, Фолксваген (Пасат и голф 2-йка) до Ситроен BX 14 с изцяло хидравлични спирачки, до Хондата. Нямам впечатление, че на последната, спирачките са куци или са слаби и т.н. 4 дискови, предни вентилирани диска, накладки феродо на около 10 000, с предни зверски надрани дискове, с гуми почти без грайфери (Бриджстоун Потенца - магнум и тино могат да потвърдят, че са си чисти сликове) ще спра по-бързо от който и да бил голф 2-йка, 3-ка, БМВ до 1993-та, че дори и от Ауди 80 В4, и така нататък. Теста може да бъде направен всеки ден, на какъвто и участък да кажете, без да загрявам гуми или накладки. Но този тест с тези компоненти мога да направя до максимум седмица, че после слагам новички спирачни дискове отпред, задните леко ще се шлайфат, гуми с отличен грайфер и пак ще правя тестове със спирането. Най-интересното, коетоми прави впечатление на тая кола, е че като натисна педала плавно (а не изведнъж да скокна с двата крака на спирачката) колата спира почти без да провлича гуми, страшно бързо сваля 100-0 и без да усетя нищона волана. :lol: Моят съвет е този, който не е доволен от спирачките на колата си - да отиде на диагноза, или най-малкото НЕ ЖАЛЕТЕ ПАРИЧКИ ЗА НАКЛАДКИ :lol: Може да ви коства много!!! Успех :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Ето Майната пак пръв даде точен довод, с който мога да е съглася.Също и новият Акорд с бензиновият двигател има добри спирачки, по-добри от Ауди А4 и равни на БМВ 3ка, което не е НИКАК лошо постижение. Така че Хонда може би са се взели в ръце по този показател, по пътя към съвършенството.За съжаление нашите автомобили (на Майната не толкова) са от друго време, с други показатели. И масово палят спирачките. Аз лично съм палил с пламък моите, 2 пъти. Така бях опекъл феродото, че беше останало само желязо. Така че не говоря само общи приказки, или къде какво съм чел - просто трябва да се внимава със спирачките при по-продължително спиране. Усетите ли, че педала почва да потъва повече от преди - по-добре отбийте, спрете да изстинат спирачките, че да не стане сакатлък.

Магнуме, това че твоята кола, която е (БЕЗ ДА СЕ ОБИЖДАШ - Аз карам почти същата, така че...) общо взето си е 18+ годишна БАРАКА ПРЕД РАЗПАД, буквално казано на ДОИЗЖИВЯВАНЕ и това че НЕ спира като хората - това НЕ Е мерило че Хонда НЕ са си свършили работата и че спирачките са на "посредствено" или направо на ЛОШО ниво! НЯкога, когато е излезнала като модел тази кола сравнена с ТОГАВАШНИТЕ СИ конкуренти - можеби е била една от Еталоните в класа си по отношение на спирачният път, обаче - Ние вече говорим за "кола", която хората на запад ОТДАВНА са изхвърлили, по която вероятно почти всичко си е ОРИГИНАЛНО по спирачната система (примерно, спирачните дискове, челюсти и прочие...).... Смешно е да бутаме тия КРЪПЕЛИ :lol: които имаме да ги сравняваме със съвременни автомобили ! Просто.... НЕ че искам да възхвалявам Хонда до небесата (в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ ;) ), обаче да чета разни фантасмагории от типа на:

Хонда може би са се взели в ръце по този показател, по пътя към съвършенството

.... буквално като да се намирам в приказка...... ;):lol: "Хонда" са се взели в ръце и продуктите им са сравнително добри КОМПРОМИСИ, съотношение предлагано качество/ цена на продукта. По-скоро темата (направо АНКЕТА да е) трябва да се "преобърне" (ако въобще има смисъл от това) на: "Кой от форума кара НАЙ-старата, очукана и на най-много километри ХОНДА по която НЕ Е сменяно почти нищо по спирачната система (с изключение на стандартните консумативи)" :P Това е реалността колега - караме БАРАКИ на доизживяване и е смешно да ги сравняваме по какъвто и да е показател със съвременни автомобили !!! Той затова СТАС ;) много често се учудва ЗАЩО веднага започвам да упорствам на мнението му че НЕможе да се сравнява неговата кола примерно със една НОВА но по-слаба кола. Защото НЯМА база за сравнение - какво значение има че ТОЙ примерно ще ускори от 0-100км/ч по-добре от една чисто нова кола ?! Това прави ли я по-добра ?! ТОВА НИЩО НЕЗНАЧИ според Мен !!! НЕ всичко е ускорение 0-100 и максимална скорост.Както казваше един авер ;) - "Последен сезон сме" ;):lol:;) Това е реалността. НЕможе да си вади човек "генерални заключения за живота" от една СТАРА кола, за това дали компанията Хонда е на ДОБРО или ЛОШО ниво по отношение на спирачната си система - просто НЕ Е реално !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Вече се успокоих, че не съм фанатик, защото мнението и впечатлението ми е същото, както на повечето съклубари. Това за мен означава, че сме имали една голяма база за наблюдение над повече от 1 автомобил.Всъшност това което ме впечатли, за да напиша тази тема въпреки, че не веднъж е споменаван този въпрос е създалите се на последък събития.1. Страшно неприятна ситуация създала се на Цариградско Шосе, в която Хондата ми се представи просто НЕВЕРОЯТНО. Спря за супер кратко разстояние и успях благодарение на по-мекият и плавен педал на спирачката да удържа автомобила с минимално блокиране на гумите, което ми позволи със сравнително висока скорост да направя доста рязка маневра и да избегна един препречил се на пътя ми автомобил! Няма да описвам ситуацията, защото няма смисъл, аз сам знам какво ми мина пред очите и автомобила!2. След като си мислех, че Хонда заслужават похвала за устойчивостта на автомобила и спирачаната им система, заради преживяната случка от предишният ден. Държа да отбележа, че управлението и поведениеот на автомобила НАДХВЪРЛИХА всичките ми ОЧАКВАНИЯ, без този автомобил да има претенции да е спортен и със по-специално окачване и спирачки! Та последва тестът на спирачките ми в сервизът на Годишен Технически Преглед, където човекът наблюдаващ уреда направо аз се изумих от реакцията му, последвала след изчитане на резултатите от уреда. Просто и той самият не очакваше този автомобил да даде такива показатели и ме помоли да повторим тестът. Междо другото нека на него някой да му обясни, че тези коли нямат хубави спирачки. Предполагам, че е тествал на всевъзможни марки и модели спирачките и има защо да се е впечатлил.След всичките ми наблюдения и впечатления от мнението на хора с които съм имал разговори по темата реших, че си заслужава да го отбележа. За да не получат незаслуженото име Хондите, че виждате ли добре вървят, ама като тръгнат няма спиране :lol: Въпреки всичко, искам да посъветвам всеки от прочелите темата, да не надценяват автомобила, който управляват. Да не предприемат рисковани маневри и да не влизат в ситуации застрашаващи сигурността на пътя, заради манията да се кара бързо или изпревари някой когато е почти невъзможно!!!Това бих искал да го има предвид всеки, какъвто и модел автомобил да кара и независимо колко стар!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ANUBIS

Та значи както всички знаете спирачният път на всеки автмобилзависи от.1.накладки2.гуми3.пътна настилкане споменавам сняг,дъжд и т.нАз например почувствах огромна разлика в спирачния път с гумитемишелин MXT колата спира по добре поне с 30% от предишните семперит

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Абе Алекс какви глупости говориш бе чуваш ли се? Е*си хората сте, човек да не ви каже нещо против толкова обичаните хонди, от 100 кладенеца вода ще донесете. Ама пък лични нападки не бях очаквал, старах се да ви извадя точни доводи от 3ти лица, от хора, които с това си вадят хляба, но "като ми пееш пенке ле, кой ли те слуша" - моята кола била 18 годишна бангия и щяла да се саморазпадне и за това не можела да спира. Някъде да съм слагал тестове на моята кола, в графики да съм я включвал, нещо? Изобщо тебе возил ли съм те в моята кола, че да можеш да вадиш такива умозаключения? Изобщо някой да се е сравнявал с моята кола, да се е гонил с мен и да ме е побеждавал, защото може да спира по-добре от мен?Не разбирам защо трябва да се говорят такива лични обиди (обиждаш колата ми -> обиждаш мен) това няма да направи хондите ви с по-добри спирачки. Като не сте съгласни с тестовете, обадете се на ауторевю, на аутобилд, на road&track, пишете им, че не сте съгласни с техните тестове, да дойдат да тестват вашата специална кола, изключение от правилото, и да си поправят грешката! Ама не съм ви нито аз виновен, нито моята кола.п.п. като намесихте моята кола, тогава на юндола на изкачване карах известно време зад един колега, който отначало поддържаше темпото, но после позамириса малко на спирачки и го изпреварих. После с горещи спирачки ви пресрещнах от язовира, когато слизахте, качих се до горе, после надолу настигнах част от групата и изпреварих към 10 коли. И след всяка групичка се носеше ясно отчетлива миризма на печено феродо, или с 2 думи прегрели спирачки.п.п.п. Точно на Алекс не му подхожда този фанатизъм - ясно, че е най-големият фен в клуба, но е сложен на ръководна позиция в клуба, и трябва да се съобразява с това. Или да се оттегли от модераторската си позиция. Защото клуба малко или много се асоциира с ръководството. И ще стане като в Авто-Мото клуба в дир.бг, където откакто jamie стана модератор, има по една тема и 3 отговора седмично, а преди имаше по 2 страници поне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

п.п.п. Точно на Алекс не му подхожда този фанатизъм - ясно, че е най-големият фен в клуба, но е сложен на ръководна позиция в клуба, и трябва да се съобразява с това. Или да се оттегли от модераторската си позиция.

Колега не си прав и не искам темата ми да се превръща в тема на спорове кой какъв е и как си налага мнението!Моето мнение е, че ADH, много добре си върши работата и както личи по твоите изказвания до момента с нищо не е сложил цензура на мнението ти дори и да не е съгласен, а просто ти отговаря с някакви аргументи както всеки друг. Ами как да не дава пример с твойта Хонда, като ти самият я даваш за пример и аз самият останах с впечатление, че от нея вадиш най-основните си заключения. Не искам да спорим извън темата, да се обиждаме и да преминава дискусията в кавга между нас. ADH за мен се е представил като достатъчно толерантен и компетентен по въпросите в които участва и оставя мнението си. Наистина той е от феновете, които не малко са чели, знаят и имат впечатление от тези автомобили. Не съм забелязал до сега да преиначава и да прехвалва Хонда без да има предвид предимствата и недостатъците на Моделите и марките. Не искам да ставам по-подробен и да давам примери за предишни теми от които съм придобил впечатление, това няма нищо общо с темата!Ти показа, че държиш много на мнението си и не желаеш да бъдеш оборен. Държал си в ръце двата теста - Където Хондата има добри и лоши спирачки и сам призна, че си извадил само лошите резултати, защото другият тест те оборвал. Сега си мисля, че нямаш право да наричаш хората писещи тук фанатици и прехвалващи моделите, пак даже и че ти пречат да се изказваш, пак и накрая и ADH да не е модератор! :lol::lol::lol:;):P Защото не е съгласен с теб и е написал, че колата ти е стара. То и моята е стара, удари 10 год. такива коли на по света почти никой не кара ;) Самият ти не приемаш фактът, че целият клуб не се съгласи с теб. Надявам се да не ни обявиш всички за луди накрая!!!!Аз мисля да зпрем със заядливият тон, всеки има право на лично мнение. Аз казах моето, ако някой има да напише нещо ново по темата нека го направи. Всякакви мнения и впечатления са ми интересни и с желание ще прочета. А ти не ми се сърди, че ти правя забележка. Знам, че иначе си пич, ще се видим на срещата да пием по бира и ще полафим пак с останалите, но сега не си прав. Особено като обиждаш хора от клуба незаслужено!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Като не сте съгласни с тестовете, обадете се на ауторевю, на аутобилд, на road&track, пишете им, че не сте съгласни с техните тестове, да дойдат да тестват вашата специална кола, изключение от правилото, и да си поправят грешката!

Кой е казал че НЕ съм съгласен с тестовете ?! Нищо подобно.

Аз си знам колко може да спира и МОЯТА и ТВОЯТА кола още ПРЕДИ Тя да е станала ТВОЯ ;) Знам колко може да спират тия ДВЕ МОРАЛНО остаряли машини, а именно - СРЕДНА ХУБОСТ (да НЕкажем ПОД средното ниво). Просто.... самата концепция.... абе казано накратко - старо си е вече ;) Неспира така както БИХ искал да спира. Но НЕ съм тръгнал да говоря ГЕНЕРАЛНО за цялата марка (разбираш ли, МЕН ме дразни че ТИ говориш на "едро" - даваш ГЕНЕРАЛНИ ЗАКЛЮЧЕНИЯ за ЦЯЛАТА МАРКА при положение че имаш личен опит само от НЯКОЛКО автомобила, които пак казвам - СТАРИ СА и НЕ си знаят километрите и т.н.). Аз съм карал КАРАЛ и други Хонди - Сивик EG6, EG9 - автомобили с 4 дискови спирачки и ABS - БАЗА ЗА СРАВНЕНИЕ спрямо Моята или Твоята НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРАВИ !!! Най-малко пък за спирането !!!;) Просто... ТРЯБВА да че качиш и да видиш как спира колата на PARADOX-а примеро и тогава съм сигурен че ще запееш песента че Хондите били със зверско яки спирачки ! Да, все пак ТЕ са ТОП вариантите на СИВИК-а, но дори и вариянтите които са БЕЗ ABS и отзад са с барабани (примерно, Сивик EG4, EG8, EJ1) - ПАК спират МНОГО по-добре от Моята ! Някой ще каже - Ти НЯМАШ гуми като хората, ползваш скапани накладки, НЕ си поддържаш колата.... може и така да е ;) Но все пак, от кола на толкова години с такава стара концепция на спир. система - ТОЛКОВА драги !

 

Относно Юндолските изцепки - При положение че ОКОЛО половин час из тия завои на ръчка (Аз бях заедно с PARADOX-а, той беше най-отпред и караше на 2-а и 3-а ДО ДУПКА !!!) - Ти на какво искаш да мирише ?! На шоколад ?! ;) Говориме за едно ЯКО, ПЪЛНО натоварване на спирачната система ! Нормално е да мирише на феродо, на изгоряла гума дори... Но какво от това - данеби после да НЕ са спирали ?! Парадоксовата кола (понеже имах наблюдение върху нея) си спираше за хубост и след това, както се казва ;)

 

 

Относно това ти изказване:

 

Точно на Алекс не му подхожда този фанатизъм - ясно, че е най-големият фен в клуба, но е сложен на ръководна позиция в клуба, и трябва да се съобразява с това. Или да се оттегли от модераторската си позиция. Защото клуба малко или много се асоциира с ръководството.

Първо:

-НИКОЙ НЕможе да ми каже КАК ще мисля и КАК да живея :lol: Ще бъда ако искам фанатик, ще бъда ако искам и КОНСПИРАТОР - това си е МОЯ работа !

-НЕ претендирам да съм "най-големият фен в клуба" !!! НЕ претендирам ДОРИ да съм НЯКАКЪВ ФЕН ! Просто пиша в този форум защото така ми харесва, нищо повече.

-Какво правиш под въпрос "ръководната МИ позиция в клуба", т.е. че съм Модератор ?! :lol: Какво намекваш ?! Нещо да съм злоупотребил с правомощията си, да съм изтрил или пък РЕДАКТИРАЛ Твое мнение БЕЗ да си дал повод че НЕ Е трябвало Аз да правя това ?! Нещо да съм те ощетил или цензурирал ?! От какъв зор въобще ми намекваш едва ли не АЗ да се махна, защото на ТЕБ нещо НЕ ти изнася меннието ми, т.е. че СЕГА, в тази тема Аз "оборвам" Твоето мнение ?! ;) И понеже разбираш ли, НЕмислим по еднакъв начин Аз трябва да се махна - така ли ?! Чакай малко ! :lol: Всеки си има право на мнение - твоето е че ХОНДА имат НЕдобри спирачки, моето е че Хонда имат спирачки на ДОБРО, средно ниво, но определено СТАРИТЕ Хонди (които имаме) сравнени с по-новите Хонди (и коли като цяло в съответните класове) имат СЛАБИ, лоши спирачки. НЕвиждам какъв е проблема в цялата тази работа. Аз ще ти кажа и друго което може и да ми се обидиш, но: ЩОМ НЕможеш да приемеш едно мнение ами почваш едва ли не да се сърдиш, Щом НЕ ти изнася ТУК - ходи в клуб Москвич или клуб БМВ където ще се съгласяват непременно с твоето мнение - НИКОЙ НЕ те кара насила да влизаш Тук ! Аз се чувствам "чист", НЕ се чувствам гузен, защото НИКОГА с нищо НЕ съм ощетил НЯКОГО !!! По-скоро съм се опитвал да ПОМОГНА на някой с информация, със съвети до колкото съм могъл !

Чувстваш се обиден - ами, чувствай си се :P Аз НЕ съм имал за цел да те обиждам специално ТЕБ (това пък по принцип НАЙ-много съм го мразил - хората един друг да се обиждат, както се казва - обиди на лични основи) - казах истината за Твоята, а същевременно и за Моята кола ;) Т.е. по твоите приказки Аз съм обидил и Теб и Мен ;) Аз НЕ го приемам така - Аз НЕ се обиждам за ВЕЩ - това е нещо ВРЕМЕННО и ПРЕХОДНО - една купчина желязо, една таратайка - нищо повече. Това че Ти го приемаш като обида, пък каму ли към самия Теб - твоя работа ;)

 

Тука взе да се превръща в егати размислите и приказките, ама.... ;) Лошо няма ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stass

Той затова СТАС :lol: много често се учудва ЗАЩО веднага започвам да упорствам на мнението му че НЕможе да се сравнява неговата кола примерно със една НОВА но по-слаба кола. Защото НЯМА база за сравнение - какво значение има че ТОЙ примерно ще ускори от 0-100км/ч по-добре от една чисто нова кола ?! Това прави ли я по-добра ?! ТОВА НИЩО НЕЗНАЧИ според Мен !!! НЕ всичко е ускорение 0-100 и максимална скорост.

Алекс , макар за мен лично това ускорение да е наистина важно, с написаното тук наиситна ме развесели ! съгласен съм-често съм склонен да залитам към подобни сравнениа...примерно между чисто нов акорд и моята ЗАПАЗЕНА бабичка :-))))а както един мой приятел казваше "стасе, тази колада я стягаш за гонки е като да готвиш баба си за олимпийските игри !"Прощавайте и за офтопика ! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DjSprite

здравейте , 4естно имах доста време за губене и из4етох вси4ко о тази тема и то най подробно ..... Благодаря за инфото :) , но мисля 4е тук ве4е има заяждане ... :D може би :D... не се познаваме ли4но ...но просто ей така от разстояние ....така изглежда ;) Peace бе хора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Днес си стествах спирачките. 0% дисбаланс на предна и задна ос 5% на ръчна и при натискане на спирачките гумите блокираха на барабаните. Хахахаха... Тоя гледаше се едно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Sanders

От всичко прочетено (не всички мнения) стигам само до един извод - искате да се дръгнете!Ок!Искам само да добавя , че всички тези за и против си имат някакво обяснение!Всяко лошо или добро спиране също!Било в блокирали механики на апарати , лошо феродо , криви дискове и пр.!излишно е да се карате!При мен лично причината се оказа счупена пружина на задно колело, при което след ползване на ръчна спирачка едното колело освобождава частично и почва да грее , в следствие при продължително каране се получават мехурчета от температурата в спирачната уредба и когато най-много ми трябва спирачка.... ....а , педала пропада!Избирайте си внимателно накладки , преглеждайте си механиките на апаратите (за никой не е тайна че се намират на место където са най-атакувани от мизериите по пътищата )и въобще полагайте грижи за спирачната си уредба , за да не се наложи като мен да се измъквате от ситуация чрез воланни акробатики!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Maina 6th gen

миналата година,на връщане от ралито в Стара Загора,имах супер екстремна ситуация - тъкмо изпреварих Драго (с червения прелюд, знаете го от Юндола) със над 180км/ч на излизане от лек завой и започващо доста яко нанадолнище виждам отпред някакъв комбайн препречил почти целият път откъм моята страна и отсреща идващи коли ;););) не вярвах че мога да спра на това разстояние и наклон, но вярната ми хонда закова точно на 1 метър зад комбайна, когато вече бях готов да налапам еърбека ;) а бяхма 3-ма +багаж в колата ;) Е, Драго каза, че от дима на спирачките съвсем ме е изгубил от поглед и добре че беше изостанал вече (караше със 160) после на първата чешма е слизал да пие вода, а краката му още треперели ;) Какво повече да кажа? А, месец преди това бях на годишен преглед и монтьора на стенда ми каза,че отдавна не е виждал спирачки с толкова добри и равни характеристики ;) Амиии - това е ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...