dandy 23 #1 Публикувано 24 Август, 2023 Привет на всички, колеги дойде време за втори ремонт на делкото ми от Honda cr-v rd1 128 к.с. Делкото е модел TU-97U първият ремонт включваше смяна на капачка, палец, лагер, семеринг, комутатор и бобина...кабели и свещи. След няколко години вярна служба започна да пали с малко повече въртене(обикновено пали от четвърт оборот). И така след около година светна и чек лампата. Забелязах понякога да засича при въртене на стартер все едно затяга механично...И реших да проуча проблема. Оказа се грешка в TDC датчика, един от трите в делкото който се използва при стартиране на двигателя. Замерване и вместо 350-380 Ом-а получих стойност над 1000 Ом-а. Почистване и т.н. не доведе до по-различен ефект. Намерих нови три датчика от акорд 2,2 с друга букса и съпротивление на трите 408 Ом-а. Пренаредих буксата с пиновте на новите датчици в старата пластмаса да пасне на моята инсталация с 9 pin. И колата запали от четвърт оборот, работи идеално обаче светва чек лампата. Даваше грешка за два датчика CYP, TDC...размених кабелите в букста на всеки датчик все едно да обърна масата и сигнала. Така колата започна да засича отново при въртене на стартер, върнах поляритета и грешката на TDC датчика изчезна. Сега колата пали и лети със светещ чек и грешка за CYP датчик. Намерих един стар дистрибутор за 300лв. и се чудя да го взимам ли или да сложа моят стар дадтчик CYP понеже преди не даваше грешка и е в нормална стойност. С тези датчици някой заигравал ли се е да сменя от други модели на Хонда и да сподели повече опит и успехи. Благодаря на отзовалите се, предполагам и други колеги се интересуват от такива интервенции с датчиците. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове