tgavrailov 12 #1 Публикувано 26 Август, 2021 Здравейте колеги, Колата ми е Civic VII с двигател d16v1 Реших да почистя всмукателния колектор и при демонтажа счупих клапана за вентилация на картерните газове. Уплътнението в което клапана влиза в двигателя беше станало твърдо като пластмаса. В България намерих да се продава само клапан, уплътнение не можах да намеря. Поръчах си оригинални клапан, уплътнение, маркуче за вакуум и болт за алтернатора който се скъса като опитах да го развия - дойдоха от Япония с ДДС и транспорт за 80 лева. Забелязах че като надувам с уста новия клапан пропуска и в двете посоки - дали това е нормално?? Притеснявам се, защото съм чувал че когато клапана блокира в отворено положение двигателя гори масло.Като метод за проверка в ръководството казват да се стисне маркучето за вакуум и ако клапана щрака, значи е наред,. Утре си мисля да го закача сако към вакуума а от другата страна да го оставя отворен и да видя дали пропуска. Както си представям нещата, би трябвало да не пропуска, а да се отваря само когато от другата страна се появи налягане по-голямо от колкото там са го смятали. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M. Bonev 1 #2 Отговорено 1 Септември, 2021 Здравей колега, къде се намира този клапан понеже четох в чужди форуми че ако е в лошо състояние може да гори масло заради него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tgavrailov 12 #3 Отговорено 6 Септември, 2021 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M. Bonev 1 #4 Отговорено 23 Септември, 2021 Благодаря много колега, а при теб какво се случи, след смяната впечатления някакви? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tgavrailov 12 #5 Отговорено 25 Септември, 2021 Не мога да преценя - просто монтирах новото уплътнение, клапан и маркуче. Около месец докато дойде новия клапан карах без него. Ако имаш намерение да го сваляш за проверка или сменяш, почти сигурно е че уплътнението се е втвърдило и има голям риск да счупиш клапана. За да извадя старото уплътнение и счупената част от клапана се наложи да демонтирам маслоуловителя, който е уплътнен със силикон. Това го направих при демонтиран всм. колектор. Не знам дали е възможно монтирането на маслоуловителя с монтиран всм. колектор- част от винтовете са зад него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M. Bonev 1 #6 Отговорено 25 Септември, 2021 Аз маркучето го извадих направо в клапанчето, зора беше да извадя клапана от маркуча ама го извади накрая. Сложих нов а уплътнение никъде не видях при монтажа и демонтажа. Прикачвам снимка на стария клапан. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tgavrailov 12 #7 Отговорено 25 Септември, 2021 Уплътнението е в маслоуловителя който е една щампована ламарина. Явно при теб не се е втвърдил или някой преди теб го е сменял. Моя беше като пластмасов. В същото състояние бяха и уплътнението и филтъра на VTEC клапана и от там течеше масло преди да ги сменя. Провери ли дали новия клапан пропуска само в една посока? Моя при надуване с уста пускаше и в двете посоки, което ми се видя странно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M. Bonev 1 #8 Отговорено 25 Септември, 2021 Монтирах го вече и не съм на канала, няма да мога сега да проверя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове