Jump to content
tgavrailov

PCV valve Въпрос

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Колата ми е Civic VII с двигател d16v1

Реших да почистя всмукателния колектор и при демонтажа счупих клапана за вентилация на картерните газове. Уплътнението в което клапана влиза в двигателя беше станало твърдо като пластмаса. В България намерих да се продава само клапан, уплътнение не можах да намеря. Поръчах си оригинални клапан, уплътнение, маркуче за вакуум и болт за алтернатора който се скъса като опитах да го развия - дойдоха от Япония с ДДС и транспорт за 80 лева.

Забелязах че като надувам с уста новия клапан пропуска и в двете посоки - дали това е нормално?? Притеснявам се, защото съм чувал че когато клапана блокира в отворено положение двигателя гори масло.Като метод за проверка в ръководството казват да се стисне маркучето за вакуум и ако клапана щрака, значи е наред,.

Утре си мисля да го закача сако към вакуума а от другата страна да го оставя отворен и да видя дали пропуска. Както си представям нещата, би трябвало да не пропуска, а да се отваря само когато от другата страна се появи налягане по-голямо от колкото там са го смятали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, къде се намира този клапан понеже четох в чужди форуми че ако е в лошо състояние може да гори масло заради него. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много колега, а при теб какво се случи, след смяната впечатления някакви? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да преценя - просто монтирах новото уплътнение, клапан и маркуче. Около месец докато дойде новия клапан карах без него. 

Ако имаш намерение да го сваляш за проверка или сменяш, почти сигурно е че уплътнението се е втвърдило и има голям риск да счупиш клапана. За да извадя старото уплътнение и счупената част от клапана се наложи да демонтирам маслоуловителя, който е уплътнен със силикон. Това го направих при демонтиран всм. колектор. Не знам дали е възможно монтирането на маслоуловителя с монтиран всм. колектор- част от винтовете са зад него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз маркучето го извадих направо в клапанчето, зора беше да извадя клапана от маркуча ама го извади накрая. Сложих нов а уплътнение никъде не видях при монтажа и демонтажа. Прикачвам снимка на стария клапан. 

IMG_20210925_135910.jpg

IMG_20210925_135923.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уплътнението е в маслоуловителя който е една щампована ламарина. Явно при теб не се е втвърдил или някой преди теб го е сменял. Моя беше като пластмасов. В същото състояние бяха и уплътнението и филтъра на VTEC клапана и от там течеше масло преди да ги сменя.

Провери ли дали новия клапан пропуска само в една посока? Моя при надуване с уста пускаше и в двете посоки, което ми се видя странно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирах го вече и не съм на канала, няма да мога сега да проверя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...