Honda_Z 1497 #1 Публикувано 1 Август, 2021 Когато от Хонда спряха Акорд за Европа, от местния дилър бяха започнали една пропаганда по сайтовете за (в никакъв случай не платени) ревюта, че видиш ли на кой му трябва Акорд, когато може да има Сивик 10 седан. Да, добре... Т.е. добре, че все още има Акорд в Новия свят. Макар по мои наблюдения, и там този клас вече да е изчезващ вид. След като си бях търсил седмИцата година-две, така се случи, че трябваше да реша за един Акорд 9.5 К24 Touring на 53х км за един ден. Определих сума, с която бях готов да се разделя, за да го имам, без да съм сигурен, дали ми трябва, а то взе, че стана. Поне беше любов от пръв поглед, когато го видях на обявата. А това не е без значение. Така се наложи да си продам седмИцата. Паралелите. След 10 години с колата, която ми беше фикс-идея да я имам, и с която едва ли не бях сраснал, сравненията между едната и другата са неминуеми. На пръв поглед видях недостатъците. Цялостното усещане за качество на вложените материали беше една идея по-ниско. А, B и C колоните отвътре не са покрити с приятен материал, наподобяващ плат, а са си директно на пластмаса: Пластмасово е и покритието в жабката - няма я велурената облицовка. Няма я дори и лампата в самата жабка. Седалките, макар по-меки на допир изглеждат по-тънки и не толкова масивни. Панелите около бутоните за сваляне и вдигане на стъклата също са оставени на грубо пластмасово покритие. Рамената на задния капак са без облицовка и те. ОК - нито едно от тези неща не го виждаш, или усещаш, щом подкараш колата, но от тях ясно се вижда, че е пестено. Повечето са поправими, но съм се зарекъл, втори път толкова много с кола да не се заигравам, както го бях направил с предишната. Нещо, което не може да се поправи обаче е шибедаха - една от най-важните екстри за мен. Тук прави впечатление, че шибедахът и при хоризонтално, и при вертикално отворена позиция свисти и завихря въздуха доста по-силно, сравнено със седмицата. Което е неприятно, понеже лично аз го използвам доста често. Нещо, което отдавам по-скоро на спецификите на северноамериканския пазар, където особено в Канада, мястото е много, а хората - малко, липсва и автоматичното прибиране на страничните огледала. Пак, специфично за пазара е неналичието на индикатори за мъртва зона, което е заменено от камера в пасажерското огледало, която се активира от десен (?!) мигач. Странна екстра, която изключих почти веднага. Какво обаче има в повече този автомобил? Откъде да започна... Първо - да отворя скоба, че говоря за Touring изпълнение, което е есенцията за модела. Аналог на Executive за седмИцата. Та... пълен (преден и заден) парктроник, изцяло LED фарове, халогени, задни габарити и стопове. С дневни светлини, автоматично включване на къси и дълги. Адаптивен круиз контрол, който следи дистанция от предходен автомобил, намалява и ускорява сам, държи автомобила в лентата и/или сигнализира при напускането й, предупреждение за приближаване на предходен автомобил, като при необходимост се задейства и спирачката. Този номер ми го направи веднъж, когато реши, че ще блъскам пешеходец. Системата е леко параноична, но в 90% от случаите има право. Информация освен Трип А и Б, така и за настоящето шофиране, откакто е запален автомобила. Безконтактно палене, възможност за дистанционно палене, памет на седалките за Шофьор А и Б, в зависимост от това кой ключ отключва автомобила. Подгрев на задните седалки, или поне на долната им част. Акорд 7 беше със завидно добро Premium Sound заводско аудио, но тук нещата са на още по-високо ниво. Говорителите са от кевлар (или както там се казва) и звучат много, много добре. Оставих най-интересното за най-накрая - мултимедията поддържа Андроид Ауто / Епъл Кар Плей. По някаква причина, това го няма дори и Acura TLX от същите години. Андроид Ауто дава възможност за интеграция на мобилния телефон с мултимедията на колата - в това число календар, време, визуализация на тъч скрийна на Waze или Google Maps, с въвеждане от същия екран. Единствено не може да се въвежда на кирилица, но тогава позволява търсенето да бъде извършено от телефона. Аудио приложенията, съвместими с АА също се визуализират и ползват през екрана на колата. Най-новото е, че Вайбър, Скайп и СМС-ите също визуализират, когато има входящо съобщение, с опция да бъде прочетено на глас (доста добре се справя с четенето на кирилица) и да бъде отговорено, чрез гласовото разпознаване (засега само на английски, но върши идеална работа). Следва продължение... 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове