Jump to content
I-BOY_STZ

Моментен разход, възможно ли е?

Recommended Posts

Гледайки теми за икономично каране, как, при какви обороти и т.н., ми хрумна може ли да се измисли некво устройство, което да показва моментния разход на гориво, както и среден такъв, както е при по-съвременните автомобили с бордови компютър. Говоря за автомобили, като моя и от този клас и година !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами може да се направи, но с микропроцесор.Блок схемата е такава - от ABS-a се ползва информацията на скорoстния датчик (speed sensor) а от EKU-to ти трябва информацията за впръскване на горивото в цилиндри, а на моноижекция по един канал (duty cicle). После се прави чиста математика какъв е моментния разход. Но по ценно би било да вкарваш примерно колко литра имаш и да нулираш на всяко зареждане. Тогава може да имаш явна представа до момента колко ти е разхода и т.н.На стандартно ЕКУ може и да стане, но доста преработка. Аз смятам тези дни да си направя подобна джаджа за МC (MegaSquirt) там е много по лесна преработката...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре аз като нямам АБС има ли начин да стане тази работа, всъщност колко би струвало подобно оборудване? Ако някой наистина разбира и знае и може да го направи, това би могло да стане добър бизнес !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lordross

ами може да се направи, но с микропроцесор.Блок схемата е такава - от ABS-a се ползва информацията на скорoстния датчик (speed sensor) а от EKU-to ти трябва информацията за впръскване на горивото в цилиндри, а на моноижекция по един канал (duty cicle). После се прави чиста математика какъв е моментния разход. Но по ценно би било да вкарваш примерно колко литра имаш и да нулираш на всяко зареждане. Тогава може да имаш явна представа до момента колко ти е разхода и т.н.На стандартно ЕКУ може и да стане, но доста преработка. Аз смятам тези дни да си направя подобна джаджа за МC (MegaSquirt) там е много по лесна преработката...

А някъде описано ли е откаде какви сигнали вървят ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chopper1969

Помня че навремето Варбургите имаха моментен разходомер но дали ще си пасне с инжекцион-незнам. Виждал съм такъв фабричен на Фиат Типо и на по-старите БМВ-та също го има тук-там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм виждал на Пасат 84г които няма ABS и разходомера работи само когато се включи 5-та скоростне е дигитален а аналогов но от къде взема инфо не зная

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А някъде описано ли е откаде какви сигнали вървят ?

Ами ето тука има в дъното на поста малко расъждения по темата:http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=23772(трябва регистрация за форума)А кото цяло може да се направи и по просто. Примерно с мерене на вакума в колекторната тръба(Примерно пуска се накъв вакум "часовниче" и се сменя циферблата), но тогава на празен ход е нужна някава осреднена стойност да се приеме, защото тогава няма движение колата. Но това е чисто за психологочен ефект за да се шашкаш че ти гори много колата , примерно. Все пак за да е истинско отчитането трябва да се следи като входове - скорост на колата (оттам лесно се изчислява изминзтия път), изтекло гориво за единица време (разбира се трябва да знаеш какви ти са инжекторите в cc/Min) като ги умножиш по броя им и после само сметаш. Като задача за направа надали е много сложно, но надали ще има голям търговски ефект, защото при коли без ABS - трябва да правиш допълнителен сензор(От ABS-a казвам да се вземе сигнала, защото скоросния датчик е сложен директно на главината на задвижващите колела. Може и от скоросната кутия, но там е нужно да знаеш предавателните числа на предавките и т.н.)... после примерно от кабелите за инжекторите да взимаш сигнала и да пускаш на микроконтролера който ти смета математиката, абе бая си е играчка...Аз съм горе долу съм чат със задачата , но практически надали мога да го реализирам, а й не виждам чак пак толкова голяма полза. Редактирано от charlie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май много се вманиячавате,има ли смисъл от тия "есктри" :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помня че навремето Варбургите имаха моментен разходомер но дали ще си пасне с инжекцион-незнам.

Съмнявам се! Там е с карбуратор, а джаджата е пластмасова - при 3 атмосфери сигурно ще цъфне като майска роза :(
Прав си И при Варбург и Траби няма наляганеОтчита се скоростта на преминалото гориво през бензинопроводаАко някои се интересува от устройството и да го модернизира за налягане ще помогна със снимки и схеми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Ако на някой му се занимава, ако се вържете с един повторител към сигнал на някой инжектор ще получите нещо като ШИМ но с променлива честота, честотата е вързана с оборотите, но няма значение. Ако се осредни сигнала ( вземе се ефективното напрежение) се получава аналогов сигнал пропорционален на моментния дебит през инжекторите, а ВСС сензора вади честота и е вързан на диференциала, така че честотата си е пропорционална на скоростта и няма нужда от датчиците на АБС-а.Вакуумното приборче е много ценно за да се опитвате да карате икономично и мисля че е далеч по-лесно от правене на борд-компютър... пък и на кой му трябва да знае колко точно харчи в момента ;) на бензиностанцията ще го разберете ;)Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...