Jump to content
Guest tazzz

Странно клатене и нестабилност

Recommended Posts

Guest tazzz

Така, търсих из стари теми но не открих нищо по въпроса! Става дума за хондата на майка ми, Civic 4G sedan- ходих до вилата и по завоите забелязах, че колата се накланя прекалено много, дори при 60-70 km/h, някак си задницата не следи завоя на предницата, все едно че е на лед или релси! Къде според вас може да е проблема, съмнявам се да е в окачването, защото се появи някак си изведнъж! Мисля си за нещо по кормилната уредба, понеже при спиране от 100-120 km/h, като мърдам съвсем леко волана се усеща лек луфт, а гумите като че ли не завиват точно тогава :blink: ! Помагайте и ако някой има представа къде да ида на сервиз нека каже!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest no1else

колега и аз имам същата болежка :blink: накланя се много и ако изправя рязко волана следва яко люлеена и задницата ми поднася...на мен ми казаха че са амортисьорите колегите ма нещо не ми се вярва всичките 4 да изпъснат от раз...още повече че като я разлюлея на ръка колицата веднага успокоява.....предполагам че са тампоните по окачването...сега очаквам колегата Маркони да ми даде някакви координато за да му я занеса да видя той какво ще каже (понеже скоро е сменял всички тампони по неговата)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest manniakk

амортисьори са. май лесния начин да ги провериш е. Раздрусай яко колата, отпред отзад. В момента в който спреш колата трябва да престане да се клати. Ако продължи значи ти е заминал амортисьора от дадената страта, дет си клатил..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho
Отговорено (Редактирано)

за тоакова поведение е достатъчно един амортисьор да е изпуснал ... проверете си ги !!! друг симпром е ,че когато изпреварваш колата се разлюлява яко , но това е по-скоро за преден ,а задните ти правят изхода от завоя да прилича на ребус - изправяш волана и се чудиш колата ще влзели в пътя или не ...

Редактирано от lookcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

възможно е. отивай търси пружина и амртисьор :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така ще да стане, дано там да е проблема, а дали да не сменя всичките направо, щом един е заминал едва ли и другите ще изкарат още много :blink: , някой да има представа колко ще струват четирите с пружини, че досега не съм сменял нищо по тази?

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вемсто да клатите колите и да се чудите, най-добре да идете на преглед на окачване за 5 лв. и тресачка за тест на амортисьори - пак 5 лв. Всичко ще ви се изясни. Освен това при изкривени елементи по ходовата част се държи също така много неадекватно автомобила. Това може да се разбере на някой по-модерен стенд за регулаж на преден и заден мост.Иначе тези симптоми са потхосящи за заминали втулки по носачите, за скапани задни тампони (тези големите кръгли тампони на задницата) както и ред други неща. Направете този преглед и пишете тук каква е диагнозата :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вярно :blink: ... а амортисьори се сменят най-малко по двойки ... иначе единия изпуснал и го сменяш ,ама другия умекнал и различна мрка и пак същата ще ти се стори :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре а някой да каже сервиз където да отида, а за да не става реклама, най-добре на лични примерно :blink: !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

защо да не става реклама ? това не е частен форум ... за тест на мортисьорите може да отидеш навсякъде където правят прегледи мисля ... аз лично ходя до Омбере на прегледите , понеже ми е близко , Омбре няма да ти прегледа ходовата част близкия месец ми се струва ,защото вече записва за две седмици напред за ремонти :blink: там горките не могат да седнат ,затова най-добре отиди да ти направят преглед някъде където имат и стенд за реглаж ...аз лично ходя при дунев в студентски град ,защото Тошко всякаседмица си прави настройка на стенда заради поршето (кофти му е да се пуска с лоша геометрия ,а тия стендове лесно се разбъзикват) и освен това винаги държи всичко да е перфектно даже и при най-голямата морга( имам чувството че всички коли ги прави като за писта ... но това е личен избор и ако ти са далече всеки колега може да ти препоръча мястото където ходи :blink:П.П. шок тестовете са доста объркващо нещо и ако няма фрапантни цифри и голяма разлика между ляв и десен амортисьор е добре да не им се вързваш

Редактирано от lookcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дунев в студентски къде се намира, някъде при картинга до Toyaga ли е, нещо такова ми се върти в главата или се лъжа :blink: ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дунев в студентски къде се намира, някъде при картинга до Toyaga ли е, нещо такова ми се върти в главата или се лъжа :blink: ?

точно там ,каро влезеш навътре покрай пистата ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest agyulev

ЗдрастиСпоред мен, имаш износени втулки и тампони на задните носачи. Имаш две напречни стабилизиращи щанги, който са хванати за купето и носача от зад. имаш по 3 втулки. ако са износени, смятай, че неможеш да я вкараш в пътя, дори и при ниска скорост. Освен това големите тампони провери на задните носачи. На 90 % съм за това, не толкова амортисьорите. Провери и пиши !Цената на една втулка е около 25лв. - имаш 6 такива! А големите тампони са по около 60 лв.Дано да не е от това че 300 лв. не мърдат. Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако колегата agyulev се окаже прав, както и аз предположих е най-добре да си вземеш втулките от Хонда. Аз ги бях сменял с някакви ментета и уж Немски и се скапаха за 3 месеца :blink: Освен това при прегледа на ходовата част може да се окаже, че не са всички втулки за смяна. Само една от тях да е, е достатъчно, за да ти се кълчи колата, като направена от кашкавал. Ремонтите не са кой знае какво, само задните тампони се сменят по-шибано.

Но пак казвам, че е добре да не предприемаш нищо, преди да си прегледаш обстойно окачването, както написах по-горе.

.......Имаш две напречни стабилизиращи щанги...........

Такива може и да нямаш. 5-тите генерации с 1.5 моторите, нямат такива щанги, дори и седана. Единствено купетата с 1.5 мотор съм виждал да имат. Моят седан нямаше фабрично, аз скоро си сложих носачи от VTI със стаблилираща щанга, определено си заслужаваше и ефекта е супер. Тогава се запитах, защо Хонда не са слагали на всички, но това е друга тема.........Сигурно при 4G е същото положението. Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако всичко е в ред видимо, 4 броя амортисьори и два тампона на задния мост.Да не е станала внезапно нестабилна след смяна на гуми?

Редактирано от Mark Antoniy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tazzz
Отговорено (Редактирано)

Не зимни гуми сложих зимата и няма да ги сменям за лятото, от тогава досега е карана колата 6 месеца, така че ще да са амортисьорчетата :D !

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зимни лятото :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, да знаеш че амортисьорите изтърват на кръст, ако е заминал преден ляв-значи заден десен също е пътник. Провери си големите селенови втулки на задните носачи, от тях ти зависи 90% стабилноста на задницата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest agyulev

именно това имах впредвид и аз. Имах подобен проблем, и в движение на 60 км. в час почвах да въртя волана нон-стоп наляво-надясно, понеже имах чувството че колата се хлъзга. Отидох до сервиза и смених всички втулки които по-горе бях написал. Аааа имах и накрайник отпред в дясно на рейката. Всичко излезе 350 лв с труда. Но не си прави експерименти с висока скорост - много е зле!Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зимни гуми сложих зимата и няма да ги сменям за лятото, от тогава досега е карана колата 6 месеца, така че ще да са амортисьорчетата :dry: !

Колега, сериозно ли говориш, че си още със зимни гуми??? Не очаквай колата да е особено стабилна със зимни гуми. Не казвам, че САМО това е причината за нестабилността, но зимни гуми лятото е като летни гуми през зимата!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На майка ми е колата и си се кара със зимни гуми винаги, не съм забелязал да е нестабилна чак, може да спира по зле иначе си е ок :lol: !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимните гуми през лятото са си доста стабилни но не са за предпочитане защото стават много меки и се топят по асфалта прекалено бързо, с две думи се износват бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз го имам са6тия проблем,от тампоните на задния мост е проблема,почти на 100%,моита на зажои или лека неравност стра6но се клату6ка.интересно е че скоро слогих малко по високи гуми от преди-на 65 и доста по малко се клатушка-сигурно високата гума обира 4аст от луфта

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest agyulev

Само да спомена ! Тези хора, които мислят че зимата са карали със зимни гуми и минат два месеца от лятото с тях, вече не са нито зимни нито летни-вече са боклук ! !!! От температурните разлики и мекият каучук сцеплението е ужасно. Ето защо може да ви се струва, че волана се върти леко, като в масло. Но нали знаете - зимна гума е препоръчително да се използва, когато температурата падне под 7 градуса по целзии. И освен това зимната гума в дъжд е пълен смях! Не си правете шеги с две основни неща : спирачки и ГУМИ ! Все пак от тях зависи животът ви и този на хората които возите. Бъдете разумни. Летните гуми са за лятото а зимните за зимата! Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

Зимните гуми през лятото са си доста стабилни но не са за предпочитане защото стават много меки и се топят по асфалта прекалено бързо, с две думи се износват бързо.

чак стабилни не са :blush1: ламелите почват много да се гънат и гумата става много лабилна ... разликата в спирането например може да стане над 100% , а в завой не ми се мисли

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy
Отговорено (Редактирано)

Не важи за Пирели....Най-стабилната гума, която съм карал в завой е зимен регинерат. Беше "Контакт". Завоия преди Омв от околомръсното към бул. България съм го взимал с 100 км/ч даже 103 на прекъсвач на втора със стария сивик 4 генерация. Там правят състезанията.То е и до кола естествено. Ама после с други гуми и 80 бяха много.

Редактирано от Mark Antoniy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Зимните гуми, че не са за лятото е ясно, все пак затова се казват зимни! Колата казах се кара от жена с max speed 50 км/ч, така че зимни летни е ок! А не съм видял зимните да стават за болкула след лятото, много хора го казват, тази кола е 5та година само със зимни, друго не е слагано е е направила вече 80К км в BG, така че не мисля че толкова се съсипват! :blink: А за завоите и дъжда колегите са прари, там зимните са пързалка голяма, :blink: аз има един завой, пак на ОМВ, ама на Несторов, обратен таман, дето го зимам в 10 лента със зимните,защото колата с тях и да въртиш волана си отива направо при голяма скорост и това е ! :blush1:

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...