Jump to content
bobcho

ниски обороти ще загаснеД16А8

Recommended Posts

Колеги помогнете. Двигателят ми е Д16А8 ,при загрял двигател си държи нормални ниски обороти, като го исфорсирам / на празен ход/ и ги оставя да си паднат сами, оборотите падат до 200, 300 об. Двигателът започва да тресе и след секунди си ги вдига пак до нормалните. Това го прави на бензин, сега и сложих газ, и забелязъх че почти не се забелязва този проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пич ипри мен става понякога така но за кратко и после изчезва, а иначе карам на газ ако разбереш нещо споделяй и аз ще се интересувам иначе не ме бърка много щото на газ нямам проблеми но ме дразни

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре дошли в клуба :lol::ph34r::lol::lol: може и кофти съвет да ви давам ,но аз си почистих EACV-то и проблема малко поутихна поне на спряло като форсирам ... има и нещо общо със гадната плочка ама още не знам какво :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bobcho

Колеги мерси за иде, двата начина ще ги пробвам но третия, не знам къде е буксата за която говорите и как се замоства. И мен ме дразни защото винаги пала на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, пробвайте да почистите мръсотийките около дроселната клапа. Като е затворена(на празен ход) има малка пролука между клапата и корпуса, която с течение на времето става още по малка или изчезва от отлагания маслени или въздушни(ако не сте си сменяли много редовно филтъра). Колегата също даде добър съвет за клапана за празния ход.

Това EACV ми го чистиха тамън 2 пъти, откъде да отворя за да чистя дроселната клапа? Под въздушния филтър ли е, как се разглобява?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gin

+ въпроса - а това EACV въобще играе ли когато колата е загряла и не се нуждаем от смукач?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gin

Мдам филтъра ми е до фара, така че ще пробвам да чистя. Откачените в Бултрако ми обадиха цена за клапана Electronic Air Control от 866 лв. на примоциа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Orleto

Ми не съм в грешка нито ти нито аз. Говорим за различни неща. Казано на български този клапан, който се управлява от компа се води изпълнителен механизъм за регулиране на оборотите на празен ход. Той се намира между колектора и помещението за пътниците. А за повишаване на оборотите на празен ход при студен двигател има шибър за допълнителен въздух подгряван с вода от двигателя и неуправляван от компа и се намира под дроселната клапа(на това викам автоматичен смукач). Сигурен съм че го знаеш това. Реших да уточня заради колегата с проблема в оборотите. Предполагам че на него са му чистили точно електрически управлявания клапан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах и открих че има едно нещо като моторче, което е директно залепено за колекторите и е с букса. Намира се от задната страна на колекторите и копето. Като изключих буксата на ниски обороти, двигателът направо изгасна. До него по откъм шофьра има едно по малко което отдолу наполвината е облицовано с гума и пак има букса е свързано с средно голямо маркуче към колекторите, в горната част на дебелото в средата. Като изключих буксата, нямаше никаква промяна в оборотите. Незнам кое от двете е за празен ход. А за смокача това го прави на ниски при загрял двигател, неби трябвало да има ништо общо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това нещо като моторче е соленоид - има само пълно-празно ( включ-изключ) :) като му пускаш ток цъка ... ако не цъка е отишло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чрез EACV клапана компютърът регулира оборотите на празен ход, като пропуска допълнително въздух в смукателния колектор (байпас на дросела). Изпълнителният механизъм на клапана е соленоид. Управлява се от компютъра посредством сигнал с правоъгълна форма (не помня с каква амплитуда 5 или 12 волта, май 12 бяха) и постоянна честота. Положението на соленоида се определя от коефициента на запълване на правоъгълния сигнал. Това поне важи за мен (д15б2 с моно инжекция). При изключен клапан двигателя трябва да работи стабилно но с по-ниски обороти от тези на празен ход. Ако не е така, проблема е някъде другаде. Центровка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

12V ... не че е важно де :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко лесно би било такива обяснения на проблеми да са придружени със снимки с подходящи стрелки. За да няма обяснения от рода "онова отзад с кабелите" ;) Не знам как устройството което обогатява сместа при студен двигател при карбураторните автомобили е получило наименованието "смукач" (какво и от къде смуче?) Предполагам е защото като се затвори въздуха се променя звука ;) При двигателите с впръскване и компютърно управление тия неща се управляват по по-друг начин. Не е много коректно да наричаме каквото и да било "смукач". Нещата си имат своите имена и предназначение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както съм си на работа в момента, хич не ми е до снимки и рисунки, съжалявам.Е че то си изпълнява същата функция, що да не му викаме "смукач"?А и като гледам някои хора нещат да научат 2-3 термина, та побългаряваме ( превеждаме)Не са много хората с които мога да си говоря за IAT(TA), TPS, ECT(TW), IACV(EACV) и т.н и да си се разбираме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както съм си на работа в момента, хич не ми е до снимки и рисунки, съжалявам.

Не беше към теб предложението, а към този който пуска тема с подобен проблем и се опитва да го опише словестно ;) Така и по-лесно ще му се помогне ;) А за термините си прав, така е. В тази връзка сигурно е добре да има тема, нещо като речник на абривиатурите и термините... И на мен ми е трудно да си представя за кое точно от нещата с жиците става дума ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота при Омбре ще я чистим тази дроселова клапа. Иначе въпросния EAC (Electronic Air Control) както го предлагат в Бултрако, е комбиниран соленоид с 2 жички за управление + 2 тръбички за охладителната течност... на моето VTi е такъв. Btw хубаво спорите, само не разбирам ако даденото устройство не играе на загрял двигател, откъде се компенсират оборотите за климатика и прочее мощни консуматори? Защото от тях не ми играе хич, а от форсиране. И то на загряло. Any ideas?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последно време съм станал доста остър.Извинявам се за което. Ще се опитам повечко да си мълча, че май само разсмивам едни и обиждам други последно време.ама не мога и да не те зачекна още малко... каква д14-ка? темата не е ли за д16а8?млъквам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем колега, хора сме. Аз имам Д14А2 и мисля, че джунджурийте по двигателя са като на Д16А8, ама само мисля, вие ще кажете как е. :blush1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем колега, хора сме. Аз имам Д14А2 и мисля, че джунджурийте по двигателя са като на Д16А8, ама само мисля, вие ще кажете как е. :blush1:

освен ако не е правено нещо като при Rust или повече , двигателите си приличат само по блока май :blink: ама и там си приличат ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Orleto

Сега може да ти люшка обороти и да не ще да ги смъква?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bleeder screw-то ти е на един голям щуцер на главата. Значи има дебел маркуч от главата до радиатора. от към главата има 12-ка с дупка. развиваш я и оттам излиза въздуха. Нуждно е само леко развиване докато работи двигателя... ако има мехурчета ще излязат и после почва да тече само течност, стягаш и си готов, но според мен вече почваш да прекаляваш със задълбаването в проблема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bleeder screw-то ти е на един голям щуцер на главата. Значи има дебел маркуч от главата до радиатора. от към главата има 12-ка с дупка. развиваш я и оттам излиза въздуха. Нуждно е само леко развиване докато работи двигателя... ако има мехурчета ще излязат и после почва да тече само течност, стягаш и си готов, но според мен вече почваш да прекаляваш със задълбаването в проблема :)

Трябва ли колата да е загряла преди обезвъздушаването?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тази процедура парното трябва да е напълно отворено

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bleeder screw-то ти е на един голям щуцер на главата. Значи има дебел маркуч от главата до радиатора. от към главата има 12-ка с дупка. развиваш я и оттам излиза въздуха. Нуждно е само леко развиване докато работи двигателя... ако има мехурчета ще излязат и после почва да тече само течност, стягаш и си готов, но според мен вече почваш да прекаляваш със задълбаването в проблема :)

Трябва ли колата да е загряла преди обезвъздушаването?
И трябва ли да е предницата повдигната? И кое ми е врътката за обезвъздушаване?картинка на мотора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest blueeye

Мисля, че онова с капачето където дебелия маркуч който идва от радиатора влиза в главата. Там до делкото и кабелите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gin

Мисля, че онова с капачето където дебелия маркуч който идва от радиатора влиза в главата. Там до делкото и кабелите.

Това дето стърчи пред самите кабели ли е въпросното капаче?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Orleto

То ще да е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, под капачето трябва да има шестограм 12 с издадена дупка на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest gin

Оказа се че май нямам обезвъздушител. Ама в крайна сметка в Бултрако чистиха и донастройваха и си работи стабилно вече. Малко играят оборотите само при пусната клима. Еми това е вече съм happy.P.S. празния ход без IACV при този мотор трябва да е 450+-50об., за да може IACV в работния си диапазон 20-80% да стабилизира най-ефективно. Иначе в крайните си състояния дава повече отклонения и 450об. са "златната среда".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...