wingmanz 6 #1 Публикувано 25 Декември, 2018 Здравейте колеги, отскоро съм собсвеник на въпросния сивик с 1.6 мотор. Стария собственик ми е добър познат и каза че проблема е възникнал внезапно и не е вследствие на никакви интервенции. Колата пали и работи чудесно, и топла и студена, и на газ и на бензин (ГИ Romano монтиран в Progas). Държи прекрасен празен ход, само докато автомобила е в покой, завъртят ли се гумите дори с минимална скорост, оборотите почват да плуват от 1700 до 800, като спра също продължават да играят, едва когато отпусна спирачката се нормализират на секунда-две до нормалните за ПХ обороти. Какво съм предприел до момента: -Проверка за теч на вакуум от колектора и всичко покрай него - не намерих нищо, не съм проверил единствено PCV клапана, но съдейки по нормалната работа когато е в покой не ми се струва че е дърпа паразитен въздух. Когато е свалена филтърната кутия, отворя дросела докрай и запуша с ръка, близо 30 секунди усещам че вакуума държи, при теч на вакуум не би било възможно. -Почистване на дросел и моторчето за празен ход - нямаше кой знае колко мизерии, след почистването се наложи да бутна малко реглажния винт на дросела за да наглася оборотите. Направих и адаптацията - ресет на ЕКУто, при загрят двигател държах 3000 оборота за 5 минути, после 5 минути на празен ход. Никаква промяна. Имам съмнение, тъй като свети чека поради прекъснат подгрев на 2рата ламбда, дали адаптацията вобще се изпълнява. (Проблема е възникнал много след прекъсването, няма отношение с него) -При изключен VSS датчик на кутията, отново проблема съществува, тези дни ще пробвам с изключен АБС за да съм сигурен че ЕКУто няма откъде да чете сигнал -На диагностика се вижда как ЕКУто подава колебливи сигнали на моторчето за ПХ, пропорционални с играенето на оборотите. Насочете ме накъде да продължа с разследването, утре мисля да сваля ЕГРа да видя да не би да остава отворен, но друго не ми хрумва? Весели празници!! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 26 Декември, 2018 Тоя мотор е икономичен витек и си натяга клапаните , направи първо тях . 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wingmanz 6 #3 Отговорено 26 Декември, 2018 Фен, благодаря за мнението, знам, че не са правени никога и има лека неравномерност в работата на мотора, която отдавах на някой тампон, но по скоро може и да са клапани. Иначе днес оправих подгрева на сондата, вече чека не свети, адаптацията я направих наново, отново без резултат. Следващата стъпка ще бъде реглаж на клапаните! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Angel Angelov 0 #4 Отговорено 21 Февруари, 2019 Здравейте! От една седмица и аз имам същия проблем с оборотите. Държи 1400 постоянно, независимо дали е топла, студена, в покой или по инерция. Не свети чека. Не съм пипал нищо по нея откакто съм я купил (около година). Мотора е D16V1. Питането ми е, откъде да започна, при положение, че не е от клапаните? (проверени са лятото). Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wingmanz 6 #5 Отговорено 28 Март, 2019 Моя проблем се оправи сам 🙄 Преди 2 дни започна леко полеко да закрепва оборотите, и накрая не го правеше изобщо. Днес стана време за масло и свалих капака на клапаните и Фена се оказа прав 4 от 4 смукателни клапана на витека бяха без хлабина (не мисля че някога са регулирани). Преди реглажа мернах компресията и варираше 12 до 13, след реглажа и четирите цилиндъра заковаха 12.5 И мотора заработи много по-равномерно на празен ход. Относно празния ход не знам какво да кажа, няма помен от проблема дори и след махане на бушона на екуто (като мерих компресията). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Angel Angelov 0 #6 Отговорено 28 Март, 2019 В Юбико ми решиха проблема с почистване на дросела и смяна на сензора на дросела. Мотора закова на 900 об. Вече втора седмица нямам грижи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове