Jump to content
CrazyDriver

How to: Отстраняване на проблем с управлението на чистачките

Recommended Posts

Здравейте,

 

Попаднах на интересна тема в Английския Сивик Форум, която тествах на моята кола и след 3 месеца спокойно мога да кажа, че работи безотказно.

Проблема който имах бе с управлението на чистачките:

-      При бутане на лоста за еднократно почистване, чистачките правеха между 3 и 6 оборота, вместо един. Също така спираха където си поискат (т.е. управлението забравяше къде е старт/стоп положението на механизма).

-      При автоматичен режим, нещата изглеждаха сякаш чистачките бяха обладани :) - не спираха да се движат с бързи и бавни обороти (независимо от количеството дъжд), а когато спираха, то беше на всевъзможни места, но не и там където трябва.

Уточнение, проблема не се проявяваше всеки път, а само от време на време.

Кратка версия: сваляте капака за управлението на моторчето на чистачките и го почиствате щателно от греста вътре. Аз използвах контактен спрей, както е написал колегата от другия форум. Обмазвазвате с малко грес (или просто си оставете малко грес от оригиналната) въртящите се части на зъбните колела който контактуват с капака на управлението.

 

Дълга версия:

1)   Свалете трите пластмасови винта от надлъжния капак, който скрива механизма на чистачките и моторчето. Вдигнете го и освободете маркучите за пръскалките на чистачките за да го свалите напълно.

IMG_20101113_150057.thumb.jpg.48879100dc67b4b8676efbda3434f8b8.jpg

 

2)   С 10 мм бит и удължител, развийте 5-те гайки които държат ламарината под пластмасовия капак. Трябва много внимателно да я издърпате, като внимавате за казанчето на хидравликата.

IMG_20101113_150107.thumb.jpg.8c6457c7772484bd37c1a87692793d96.jpg

 

3)   Свалете рамената на чистачките, като първо свалите капачките в края на рамената, а после отвиете съответните гайки.

4)   Свалете пластмасовите капаци в двата края на стъклото, като може да си помагате с отвертка от долната страна при махането на техните щипки – хубаво е да има кой да ви придържа капака, понеже свалянето им е малко пипкаво

5)   Отдолу ще се открият болтовете които придържат механизма на чистачките към купето. Сваляте ги и тях. В средата до самото моторче има още един болт.

IMG_20101113_150203.thumb.jpg.7bf1db146f4fac062993f5ff73b08249.jpg

 

6)   Свалете механизма внимателно и след това свалете капачката на моторчето.

7)   Почистете старателно цялата грес която се е събрала върху капака на моторчето (като при мен тя беше повече от обилна). Според предписанието на колегата е добре да се използва контактен спрей – така направих и аз

IMG_20141030_104349.thumb.jpg.b9f0212bf27e3e7981c66076c1ba33f4.jpg

 

8)   Почистете част от греста върху издадените части на зъбните колела на моторчето (те контактуват с капака и е хубаво да има грес там)

IMG_20141030_104352.thumb.jpg.1fee542914e8ef9359c9110e065226de.jpg

, но все пак оставяте някаква за да не се получи триене с капака.

 

9)   Сглобявате всичко по обратния път и с това се отстранява проблема почти безплатно (единственото нещо което плащате е контактния спрей :) )

 

Извинявам се, че нямам повече снимки, но моите някъде съм ги затрил и затова ползвам на готово от темата на колегата в Англия - т.е. при нас нещата са огледално. Надявам се следващия колега който направи тази процедура, да направи добри снимки и да ги добави към темата.

 

Поздрави и успех :)

  • Харесвам 1
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...