Jump to content
lookcho

Нова революционна спирачна система

Recommended Posts

хахаха сименс изобретили стъпковия мотор ,яко :rolleyes: иначе хубава идея ,ама ми е интересно какво се случва ако на колата й спре тока - вероятно същото като предязан хидравличен маркуч в сегашния вариант , ама това изключва варианта да си бутнеш колата по надолнището когато няма акомулатор :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

представям си варианта... караш си... преебва се алармата и ти изключва ел системата и каква изненада... няма СПИРАЧКИ :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

споко бе, това ще се управлява от процесор...представи си варианта, караш си със 160 по магистралата, BSOD понеже колата е с най-нова версия на Windows Mobile :dry:, и процесора се паникьосва и набива спирачките на макс ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нали се сещаш ,че на кола със Microsoft-ски софтуер НЯМА да се кача :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Ще си говорим пак, когато след 10 години на хладилниците ви има логото на Виндовс... :P По въпроса за спирачките, за мен бъдещето е в електростатиката. Няма триене, няма механични усилия. Само тоци и магнити :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

нали се сещаш че това е въпрос на свръх-проводимост ,а когато тя стане достъпна при нормални температури колите няма да се движат по асфалт :o

Редактирано от lookcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква свръхпроводимост? :o

;) И пак да кажа - вихрови тоци и магнЕти! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

а обърна ли внимание всъщност колко бавно спира въртенето тая магнитна спирачка ? ( то не че севидя много от филмчето де :o ) замисли се колко ще трябва да е голям тоя механизъм за да спре един тон кола ? ,а 2 тона ? и какви магнити ще са нужни ? тия неща са пробвани и даже на електрическите коли не си мислят да спират на немеханичен принцип за сега ... то иначе и магнитни съединители и диференциали има като идея ,ама колко са ефективни ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Didko

Колега, ще ти дам 2 примера, където тези неща вече се ползват и там не ги притеснява масата, която ще трябва да спират, нито пък магнитите са убийствено големи.Едното е в свръхскоростните влакове. И знаеш ли как са започнали да ги внедряват? Ами след като няколко колелета са се пръснали от силите на триене с челюстите, който ефект е бил пагубен за много хора. Друг проблем на тези колелета било бързото им износване.Другото място е в най-бързите "коли" в света. Да - говоря, за свръхзвуковите реактивни "автомобили", които циклят из солените езера в САЩ. Тези автомобили имат колела, но нямат гуми! По простата причина, че гумата като материя би издържала няколко секунди може би ... или стотни. Та там се ползват алуминиеви "шайби" за колела. Обяснявам ти го така за да си го представиш :o Та там има 3 спирачки. Първите са аеродинамичните (елероните), после е парашута и накрая са магнитите. Магнитите не могат да се ползват от самото начало, защото тоците ще са толкова големи, че ще разтопят колелата. За това се ползват при спиране от някъде 300-400 км/ч до 0 (това по спомен).Е дано вече съм убедителен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

хич не ми се мисли какви ЕЛМ полета са нужни... то верно че вече съм си запазил гените, ама в такова не се качвам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а замислял ли си се колко спират тия влакове и коли ? Restless го е казал : какви ЕЛМ полета са нужни ... това е същото като да сложиш електромотор с нужната мощност и да го пуснш на обратно ... хубавото е че не топли толкова колкото механичната спирачка а влаковете на магнитна възглавница да не ги включваме въобще ,защото там електромагните който движи влака и го спира е в трасето ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...