ARTU 1 #1 Публикувано 8 Октомври, 2017 Здравейте, искам да споделя за един проблем, за да видя дали някой се е сблъсквал с него. Купих автомобила в края на 2009-та, смених всички накладки. През пролетта на 2016 започнах да чувам стържене отзад вляво, като при посещение в сервиз се оказа, че ми е блокирало буталото на спирачката и е износило феродото до желязо. Смених накладките на задните колелета. Малко преди това беше започнала да ми присвятка лампата за ABS и съответно системата не работеше, когато свети. После постоянно започна да свети и до там. Ходих в сервиз ХОНДА (където ме посъветваха да си купя нов блок - купих си), после в друг сервиз, където уж търсеха три дни къде е проблема. Миналата седмица оставих колата в трети препоръчан сервиз, където се оказа, че датчика на ABS-а на задно ляво колело е налепен със стружки. След почистване, майсторът установи, че феродото на задно-ляво е на по-малко от три милиметра. А е сменено преди по-малко от година и половина, колата е изминала от тогава не повече от 5000 км. Не е блокирало спирачно цилиндърче. Докато шофирам, чувам отзад едно ритмично "хръс-хръс-хръс", сякаш някъде трие. Дали следва да сменя спирачния диск? Най-хубавото от цялата гимнастика беше, че ABS-а се оправи - оказа се, че освен датчика, е имало и разпоени маси в блока. Сега си имам и резервен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #2 Отговорено 9 Октомври, 2017 При мен проблемът с неравномерно износване на диск и накладки беше от едни "пъпки" (извинете ме за израза), фабрично направени на задната страна на накладките. Тези "пъпки" трябва да влязат в жлебовете на буталото. Само, че по незнайни причини излизат от там и буталото почва на натиска "пъпката" и така криви накладката. Сега съм с нови дискове и накладки без такива "пъпки". Всичко заспа! Колега ARTU, при всички положения трябва да смениш дисковете и накладките. Ако накладките са с такива "пъпки" - изпили ги на шмиргела да се изравнят с основоата на накладката. Провери си и ръчната спирачка, да не е "захапала". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ARTU 1 #3 Отговорено 10 Октомври, 2017 Много рядко ползвам ръчна. Ще проверя за пъпките, но със сигурност ще сменя дисковете и накладките, плюс евентуално ремонт и на цилиндърчето и водачите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Anonimous 2 #4 Отговорено 11 Октомври, 2017 Няма значение колко рядко я ползваш аз съм с аеродек 1.4 и имах поодбна случка в Унгария точно със задна лява. Блокира цилиндърчето, миришеше на изгоряла гума толкова се беше загряло. После спря един нашенец тираджия и ми каза с газ на задна и разко спирачка няколко пъти и се оправи. Като се върнах ходих да ми го оправят, чистеха, гресираха и някаква гумичка смениха. После на прегледа пак задна лява даде проблем и то точно на ръчната. Прави й се някакъв реглаж със смяната на маслото ми го направиха и не мога да кажа колко струва ама трябва да е около 10тина лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slavib 6 #5 Отговорено 27 Октомври, 2017 При мен - тест на годишен преглед показа задно ляво не хваща добре - оказа се цилиндър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове