Jump to content
xplodi

Разпределителен вал

Recommended Posts

Колеги, някой може ли да разясни какво значат тези цифри. 
Кога започва да се отварят всмукателните клапани и кога се затварят. Също и за изпускателните.
 

D16Y8 Cams
Stock D16Y8 Cam
Adv Duration Duration@.050

___Int/Exh__Int/Exh_Lobe Sep_Gross Lift

PRI..211........183........115..........300
SEC.215........187........113..........319
VT...247........217........114..........397
EXH.235........204........110..........370
Crane#252-0010
Adv Duration Duration @ .050
____Int/Exh__Int/Exh__Lobe Sep___Gross Lift
PR.....214.........186.........108.............319
SEC...218.........190.........106.............327
VT.....258.........224.........106.............423
EXH...238.........210.........114.............386
Crane#252-0012
Adv Duration Duration@.050
____Int/Exh__Int/Exh____Lobe Sep__Gross Lift
PRI...214.........186..............112...........3 19
SEC..218.........190..............110...........32 7
VT....266.........232..............110...........4 43
EXH..246.........218..............114...........40 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли представа циклите на работа, работата по принцип на газоразпределението и втек валовете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за д16у8 предвид, че е едновалов двигател и че има конструктивни особености се различава от тези, които са без втек. PRI - идва от Primary, SEC- Secondary, VT- VTEC гърбица, EXH- Exhaust. Смисъла съотвено е - Първична гърбица, вторична гърбица, ВТЕК гърбица, изпускателна.

Първични и вторични гърбици са тези, които управляват всмукателните клапани, когато ВТЕК не работи. Както се вижда гърбиците имат различен престои и повдигане. С други думи единия клапан навлиза повече и за по-дълго в горивната камера спрямо другия, когато ВТЕК не работи.

Има две числа за престой на клапаните. Пише първични за Д16у8 211 и после 183 градуса. Едните градуси са мерени, по основната окръжност другите с 0.05 инча разстояние.

Знаеш за какво става дума щом ще ползваш градусова шайба.

115 градуса е ъгъла на разделение между оста на първичната гърбица и оста на изпускателната гърбица. Този ъгъл на английски му казват Lobe seperation angle.

Както виждаш намалили са ъгъла при ВТЕК гърбицата.

Gross lift е повдигането на гърбицата това повдигане трябва да го умножиш по лоста, който кобилиците на клапаните имат. При мен са 1.63, Д16у8 мисля, че и те са 1.63.

повдигането е в инчове и дават след десетичната запетая. С други думи примерно ако пише 389 значи имат предвит 0.389 инча или превърнато в мм - 9,8мм

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега ! Много добро обяснение ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...