bbozhanov 74 #1 Публикувано 1 Септември, 2016 (Редактирано) Драги съфорумци, Отдавна се каня да пусна една такава тема. Ще прощавате, ако някой вече е направил обяснения. Не следя редовно форума. Рано или късно се налага да се почисти дроселовата клапа. Обаче след тази интервенция, оборотите на празен ход са доста високи. Това налага "обучение" или адаптация на дроселовата клапа. Има няколко метода това да се постигне: Метод 0: Разкачате минусовата клема на акумулатора. Изчаквате 15-ина минути. В случай, че не помогне преминете към метод 1. Метод 1: Изключват се всички консуматори (фарове/дневни светлини, парно, климатик и т.н.). Загрява се ДВГ до нормална работна температура (може да задържите на 3000 оборота, за да се катализира процесът), така че перката да се включи веднъж. Веднага след включването ѝ, автомобилът се оставя на празен ход в покой. След изключването на перката се засичат около 5-10 мин, след което процесът би трябвало да е приключил. Ако все пак не е, тогава повторете процедурата. Ако и този път не се случат нещата, тогава преминете към метод 2. Метод 2: закупувате си OBDII кабел и си инсталирате HDS (ако имате проблеми може да следвате инструкциите да си добавите виртуалната машина, създадена от мен). Следвайте стъпките по-долу: 1. PGM FI 2. (незадължително ECM/PCM Reset, след това) Inspection 3. ETC (TAC) TEST 4. TP POSITION CHECK От "живите" данни може да наблюдавате статуса: а. от главното меню избирате Data List б. най-долу ще видите "Idle learn" и когато е в статус "Learning", означава, че се обучава в. при успешно завършване статусът се променя на "Completed" Метод 3: използвате услугите на някого/сервиз да свърши тази работа вместо вас. Цената е около 30 лева, доколкото знам. Забележка: не се занимавам с това професионално и не съм професионалист. Притежавам колата, описана в профила ми и за мен проработи единствено метод 2. Споделил съм опит, който съм придобил по необходимост. Всякакви допълнения и корекции към темата са добре-дошли. УСПЕХ! Редактирано 1 Септември, 2016 от bbozhanov 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове