Jump to content
Risedevil

Изпускателен колектор

Recommended Posts

Здравейте колеги, може би има писано много по този въпрос но не мога да намеря нищо, извинявам се. Възможно ли е да пасне колектор от б18 на д16у8 и кое е по-добре за леко отпушване спортен или от б18. Има един на оферта човека каза, че пасва но имам леки съмнения. Благодаря предварително. :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пасва, но с преправяне. Спортния е по-добър. Вътрешната стена е с различно покритие, което дава възможност на газовете да "напускат" по-бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор. Май ще сложа този от б18 тъй като е 80 лв а спортен из нета за по малко от 200 няма нов, втора рака не намерих. Ще се отпуши ли малко с цяла генерация на 55мм с два резонатора според теб? :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще се отпуши определено, като това е оптималното, ако е сток или близо до сток. Това според мен, някой по-знаещ може да ме поправи.

П.п имай предвид, че преправянето не е като да продупчиш 2 дупки за нови болтове. Има тема във форума потърси я.

Редактирано от Venata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че двигателя е D16Y8... За "отпушването" - Колектора играе по-голяма роля, ако конфигурацията е фабрична или близко до фабрична. В твоя случай, колкото и тъпо да звучи по-скоро слагането на тръбен колектор с различни диаметри от тези на фабричния колектор ще изтегли въртящия момент по-високо в оборотите. Ще усетиш, че колата няма да има същия ряз който е имала преди. Обаче след като се развърти по-високо в оборотите ще усетиш, че колата дърпа повече.

Отделно имай предвид, че при промяната на дишането на двигателя вече ще има и различни гориво-въздушни смеси. Компютъра ще се опитва да компенсира, но с некоректни карти за вече новата конфигурация няма как да прави коректни сравнения и съответно корекции в двигателя.

Ако искаш да правиш модификации по двигателя моя съвет е съсредоточи мислите си върху концепцията.

Високооборотен двигател с всичко във високите или такъв при, който работния диапазон е в сравнително ниски обороти и респективно с въртящ момент в средните обороти. В противен случай ще наливаш пари в нещо, което няма баш да те кефи как върви.

Допълнително - вървенето не се прави само от двигател. Ами е нещо комплексно. Двигател, скоростна кутия, тегло, разпределение на теглото, аеродинамика, сцепление, инерция и така нататъка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло колата е евридейка от време на време по някоя гонка :-D имам идеи за нея като: къса кутия с лек маховик, интейк и др. Вкл. И турбо но по нататък.Знам че без настройка няма да стане нищо но все пак:-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емиии... купето си има голям багажник.. ще натовариш целия багажник.. 2 мацки примерно ще тръгнеш по първия хълм нагоре и ще се чудиш защо колата не иска да тръгне като е на 2000 оборота. Пък като я изрежеш на 4000 ще почнат да мрънкат... Казвам го от чисто "евридейска" гледна точка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе от средното гърне се чуват странни "дрънчащи" звуци , предполагам е изданено трябва да го сменя за това помислих за цялостна генерация. Благодаря ти за иформацията. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като каза дрънчене - Много е важно да захванеш колектора така както е захванат оригинално. Колекторите имат точки , за които се захващат към блока на двигателя. Този аспект е често пропускан като че ли. "Спортните" колектори са без скоби за захват и нещото което се получава е едно дрънчене на тенекия. В моя случай е около 3000 оборота. Дрънченето при теб може да бъде от огънат топлинен щит някъде около генерацията. Това, че когато генерацията е статична не се докосва до щита не значи, че при движение и товар върху двигателя няма да се случи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в моя случай е около 3000 после изчезва. Гледал съм я  няма огънат щит . Дрънченето се чува от средното гърне, предполагам стените му са заминали. Възможно ли е да спира колата по някакъв начин или си внушавам? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много малко вероятно. Иначе провери колектора дали е захванат за блока. Увери се, че стойката за колектора е на мястото си и има болт завит в блока и болт завит в колектора. Допълнително от долната страна където колектора свършва и започва средната част провери дали е захванат. Отново трябва да има стойка с два болта.

Ако всичко това е окей. Провери пружините на меките връзки. Мека връзка при хондите е една конусовидна част която изолира и обира вибрациите. Тези меки връзки се намират при преходите между колектора и средната част на изпускаталната система, както и при средната част и крайната (гърнето).Пружините не трябва да са изцяло компресирани.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...