Jump to content
vlado5

Акорд f18b2 - knock sensor

Recommended Posts

Здравейте колеги , ще започна с малко предистория -от прословутите тихи обороти ,който са често обсъждани във форума.Така и при мен при изключване от скорост оборотите пропадаха и след това се възстановяват до нормални ( в зависимост топъл или студен двигател) ,понякога двигателя глъхнеше (не може да се изфорсира при подаване на газ ) предимно когато е студен .Колата е с газов инжекцион и се кара предимно на газ . Понеже нямам инфоборд , а и няма къде да я закача за проверка в града  реших да премеря всички датчици (сензори) .За целта направих мостчета с извод за мерене с мултицет , като тези мостчета ги включих в мъжката и женската букса на всеки датчик и така замервах сигнала(напрежението) който връщаха към ЕКУ. Така стигнах до въпросния детонационен датчик ,след опит да сваля буксата от него той се раздели на две . В буксата остана пластмасовата му част и вече имах неизправен такъв . Естествено при запалване на двигателя не след дълго светна лампата за грешка ,двигателя нямаше никаква динамика (пълен бъг) . При закачане с кламера за прочитане на грешката ми излезе естествено knock sensor . След сваляне на въпросния започна дълго чешене по главата и ровене из форумите (предимно руски ) разбрах че проблема е поправим . Съжалявам че нямам снимков материал просто не ми беше до снимки тогава . Следвах техните инструкции -махнах старата жичка от пиезокристала и запоих нова , следва сглобяване и го залепих с епоксидна смола (двете части) . Следва теста за целта използвах мултицет като се поставя обхвата на променлив ток  на най ниската стойност .Едната сонда се поставя на корпуса а драгата на пина -неговата букса. При леко почукване по металната му част трябва да се регистрира сигнал . Монтирах го на колата(използва се вложка удължена 24 номер) и след запалване на двигателя лампата за грешки не светна повече . Така я карах колата три дни докато не се появи проблем с нея - тръгнахме към Бургас и на магистралата колата започна да прекъсва както на газ(по осезаемо) така и на бензин ,повече от 3200 оборота трудно подържаше на скорост .Започна дилема да ли не ме предаде този детонационен датчик - интересното е че лампата за грешки не светна . На първата отбивка спрях и отново пробвах с кламера за евентуална записана грешка - нямаше . Остана само да проверя кабелите и свещите - на четвърти цилиндър искрата беше доста слаба или се губише, при изкарване на кабела от свеща(двигателя не си промени работата ) . След като се прибрах сложих за проба друг кабел -от предната ми кола toyota такъв имах за момена и оооооо чудеса двигателя запя .Към момента -перфектни тихи обороти на място и при изключване от скорост , няма глъхнене на двигателя .Остава само да си поръчам оригинален кабел(комплект кабели) или втора употреба такъв. За да не разтягам по вече темата ,ако някои колега се интересува от напреженията (сигналите ) ,който измерих от датчиците ще ги споделя

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×