Здравейте хора!
Както гласи заглавието, колата взе да гори масло.
Модела е 1.4 dsi(83 коня) 8-ма гернерация. По километраж колата е на 223-4 хиляди колеметра, на колко е реално не знам.
От близо 6 хиляди колометра я карам. Като я взех смених маслото със FUCHS TITAN GT1 5W40. Бях се насочил към 5W30. Но тогавашния човек от сервиза за масла, където отидох да го сменя ме убеди, че и това става. Не знам дали от там идва цялата работа и дали правилното масло 5w30 с правилните характеристики от тази таблица https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=0 дали няма да реши проблема.
До 4 хиляди километра за масло не се е обаждала. За последните около 1500 километра съм долял половин литър, като сега отново светрна лампата за ниско масло и наистина маслото е на долната граница на щеката.
Понеже съм от Бургас и разбирам от прочетеното по темите, че тук читав сервиз за хонда НЯМА. Отидох да питам в сервиза на Мазда, защото имам познати, които там си правят колите и вършели добра работа и работели и с други марки. Обясних набързо на човека там за какво иде реч(вида на масло не съм споменавал, защото до тогава не ми е дошло на ум, че може и в неправилното масло да е проблема.), веднага ми каза, че вероятно може да е от семеринги. Докато се отваря ще се смени и верига и хоп - 2000 лева ремонт, като можело и да не стигне, в зависимост колко точно стрували частите.
До преди да си се върна в Бургас, колата я обслужвах в Пловдив при доверен механик зад Хотел Урбан, който наистина ме спечели като клиент и бях доволен, ама Ей на наистина ли трябва да бия 520км път отиване и връщане от Бургас чак до Пловдив, за проблем, който не съм сигурен точно какъв е?
С други думи ... идея си нямам как да процедирам.