-
Мнения
14 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Обществена Репутация
2 NeutralОтносно kiro_h
-
Ранг
Начинаещ
Profile Information
-
Кара
Honda HRV, 1999, 1.6 16v, 105hp, D16W1
-
Пол
Мъжки
-
Място
София
Последни посетители
Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.
-
Здравейте колеги, реших да пиша нова тема, понеже в предната ми тема никой не реагира на въпроса ми. Предстой ми смяна на главата поради пукнатина. Въпроса ми е дали може да се сложи глава от 1,6 16V 4WD(GH2,GH4)(105к.с.)1999 на 1,6 16V (GH1,GH3)(105к.с.)1999 ? Благодаря предварително за отговорите ! Причината е че глава за 4х4 намирам за 200лв а за не4х4 намирам за 400лв.
-
kiro_h changed their profile photo
-
Пипали са маркучите, и майстора, и хора които се занимават повече с коли, мнението им беше че са по-надути от колкото трябва. Прикчвам снимка която съм правил при завита докрай капачка, загрял двигател, надути маркучи- ако снимката е показателна. Вижда се как до скобите маркуча се е надул много-прилича на плондер направо... За сега карам така -недокрай завита капачка, по нататък като намеря капачка 0,9 бара (както каза s.s.d.d.)може да опитам с нея.
-
Антифриза е сменен преди 3-4 месеца, в очакване на студа. Сложен е червен антифриз, не съм търсил специален, какъвто майстора е сложил(мога да проверя за марката). За откачането на капачката от първия зъб, пак ще гледам дали е безопасно, понеже в началото мислех че е ненужен и беше позастърган. Иначе при ново взет радиатора мисля че зъб 1 беше значително по-голям и ми беше трудно да монтирам капачката.
-
Здравейте колеги, реших да напиша тази тема, понеже се сблъсках с проблем от неочаквано място и решението му пак пак беше неочаквано лесно. В темите, които изчетох никой не беше споменал за подобен проблем и решението му. Надявам са да съм полезен на колеги с този проблем, за да не се блъскат като мен, макар че понаучих някои неща междувременно. Ако някъде бъркам поправете ме. Колата я имам от година и половина(hrv-1999, 1.6, 105к.с, не-4х4) и още от както я взех ми направи впечатление че маркучите на охлаждането са необичайно твърди. Пипал съм ги защото съм сърбал поопарата с гарнитура на предната ми Астра. Въпреки това нищо не направих, понеже следвам максимата "нещо което работи не го пипай", от друга страна си викам друга кола е, може тук нещата да са по различни. И така стояха нещата докато преди 3-4 месеца не гръмна един от тънките маркучи на охл. система(хубаво че бях почти спрял, и лесно оправих нещата). При поставянето на антифриза смених и радиатора, понеже течеше в последно време повече. Така от пукнатия маркуч, и течащия радиатор ми светна лампата, че проблем вероятно има с по-високо налягане в охл.система и трябва да се действа, за да не пукна маркуч в движение и серизни проблеми при такава ситуация. 1) Първото което направих е да сменя капачката на радиатора, както четох по форумите -нямаше промяна. 2) Следващо нещо беше съмнение за гарнитура, тестване за изгорели газове в охл. система, показа че няма такива(тестването направиха със специална течност през която минават газовете от гърлото на радиатора, и от синя става жълта при наличие на газове от двигателя). Имах съмнения в диагностиката, но приех че е така в крайна сметка. 3) Разбрах, че е възможно от газовата система(CNG-метан) да влиза метан в охл система при остарял изпарител. Проверих това, като изхабих метана и карах 1.5 месеца само на бензин, нямаше промяна, маркучите са си все надути при загряване на двигателя. 4) При отворен радиатор загрявах колата за да видя има ли мехурчета от газове от двигателя. Имаше таквива и все повече си мислех за гарнитура. Оказва се обаче, че това не е критерии, т.к. охл. система е предвидена да работи под налягане около 1атмосфера над атмосферното налягане(подналягане кипенето е при по-висока температура). Т.е. аз като съм отворил системата, тя е на атмосферно налягане и мехурчетата които съм виждал са от кипене на антифриза при по-ниски температури. 5) Започнаха съмнения за фалшива капачка или радиатор: 5.1) Разбрах междувременно, че има два вида капачки за хондите с къс и дълъг щок: https://offroad-bulgaria.com/forum/основни-форуми/автомобили-4x4/дискусии-по-марки/honda/96804-капачки-за-радиатор-на-c-rv . Според мен мойта капачка с късия щок си беше за моя радиатор, това лесно се вижда и на око. 5.2) В няколкото магазина в които ходих ми предложиха капачка като мойта, мерих с шублера -размери, ход на клапана. Това ми показа, че вероятно капачката си ми е наред. За радиатора термотек, чух добри отзиви, макар и неоргинален, та приех че и там нещата са наред. Полезни статии за охладителната система: https://marshalinstrument.ru/bg/akkumulyator/esli-kryshka-radiatora-ne-rabotaet-kakie-posledstviya-kryshka-radiatora/ В крайна сметка, докато четях в нета за принципа на работа на охладителната система, функцията на капачката на радиатора и двата вентила в нея, единия сработващ при свръхналягане, другия при подналягане поогледах по-внимателно капачката и гърлото на радиатора. Какво се оказа ? Капачката при поставяне на радиатора може да бъде в две позиции ! При едната е в максимално ниско положение, максимално завъртяна. При другата в максимално горно положение, максимално развъртяна. На гърлото на радиатора има ръб за които се захващат зъбите на капачката. Самия ръб на радиатора е скосен което прави двете положения на капачката (ниско/високо). Капачката се поставя с натиск на радиатора и завъртане за да преодолее зъб1 на гърлото на радиатора-ако се остави така, тя е в максимално горно положение. Ако се завърти нататък по скосения ръб на гърловината до ограничаващ зъб 2 на гърлото, тя отива в максимално ниско положение. Винаги съм я поставял в максимално ниско положение, което е довело до смачкване на пружината на капачката и невъзможност да сработва при свръхналягане. Проблема си реших при поставяне на капачката в максимално горно положение и несмачкана пружина. Системата вече работи, както се очаква: маркучите са надути умерено, не пренадути; при загряване на двигателя нивото в разширителното казанче нараства при загряване и спада при изстиване. Качвам снимки за да се видят ръба на гърловината, нейният зъб1 и зъб 2, както и положението на капачката при което системата ми работи добре. Зъб 1 на гърловината е малко изяден от монтаж/демонтаж на капачката, понеже пречеше за поставянето на капачката, и мислех че недоразумение. Сега разбрах за какво служи. Успех и безаваррино ! Дано съм бил полезен.
-
Бих се съгласил с номер 11 ако късото мигане беше веднага след дългото, но късото е доста след дългото ! По-скоро си мисля за грешка 10 и грешка 1. НО не съм сигурен в тази интерпретация, надявам се някой с повече опит с тези грешки да каже мнение. Нулата мисля, че трябва да е отсъствие на мигане...но може и да бъркам...
-
Здравейте колеги, пореден ден без наличието на спада на оборотите и претрисането - оле ! Моля ако някой може да каже каква грешка или грешки индикира MIL лампата(тази с мотора), ще съм много благодарен. Качил съм видео с грешките който показват лампите на таблото, като съм закъсил двупиновата синя букса. https://drive.google.com/open?id=1Q0YgUZ_MPRCWo9Y7asIKSFMLGWnGigZj SRS лампата свети постоянно, значи няма грешки. ABS-а показва грешки 18,61,17. Но мигането на MIL лампата не мога да разбера.
-
Здравейте колеги, има добри изгледи да е решен проблема, но за всеки случай ще следя поне още 2 седмици проблема и пак ще пиша. Вече две сутрини го няма спада на оборотите до такава степен, че да има претрисане. Спада сега е до към 1000 оборота(останалото е същото). Това което направих и се надявам да е решило проблема е: От разговори с колеги и четене по форума, се споменаваше за лоши вакуумни връзки водещи до проблема. Т.к. това мога да огледам, го направих и забелязах на един от вакуумните маркучи, малка цепнатина(1-2мм) близо до един от щуцерите. Отрязах до повреденото, като скъсих маркуча и след това проблема изчезна. Маркуча за който говоря е : т.к. колата е с метанов инжекцион вакуумният маркуч, между регулатора на налягането на горивото и входните колектори е срязан и там има разклонение към компоненти на газовата(след него има още едно разклонение на вакуумния маркуч). След като на следващият ден забелязах, че няма спад на оборотите(след премахнатата цепнатина) сложих на всички разклонения на този вакуумен маркуч(5-6 скоби 8-12мм), т.к. нямаше такива. Учудвам се донякъде че това за момента премахна проблема, т.к. маркучите за който говоря са двустенни- сериозна работа, дори външния да е наранен, вътрешният ако е здрав, няма грижи.
-
Здравейте колеги, наскоро придобитото харви, има проблем съвпадащ с проблема на гената: за съжаление там не е описано решението му. Писах на колегата, но може и да не отговори. Записах видео на паленето сутрин при което спадат оборотите: https://drive.google.com/open?id=1YnI69rmvQgwXr2oWwWl8sBe_CZ9Tuwmu Както се вижда при първо палене (когато не е работил автомобила по дълго време) запалва от четвърт оборот, оборотите се вдигат до към 1500 след това спадат на 500 при което претриса двигателя, след това отново отива на 1500 и намалява плавно за няколко минути докато загрее двигателя. HRV 1999, 105 коня, метанов инжекцион-монтиран в италия. При следващо палене през деня го няма този ефект, или поне ако падат оборотите е малко и не се стига до претрисането. Наскоро е правен реглаж на клапани(и преди това го имаше проблема). Не е чистена дроселова клапа. Проблема за момента не е кой знае какъв, но вероятно ще се задълбочи, може би като застудее....или просто по нататък. За момента просто е дразнещ.