Здравейте отново, с известно закъснение искам да ви разкажа как се справих с моя проблем с моторчето на парното. Така, тази процедура с демонтажа на таблото доста ме притесни и затова реших първо да опитам по мързеливия начин. Така след доста грешни подходи към разглобяването, ще ви кажа каква е последователностана демонтажа:
1. Демонтирах конзолата ( капака ) където е ръчната , има два болта отпред и два болта отзад от двете страни, с местенето на седалките напред и назад си освобождавате поле за работа, като предварително махате декоративните капачки и внимавайте когато ги монтирате. След като освободите болтовете в предната страна има закопчаване към централната конзола, затова в предната част трябва да се повдигне за да се откопчае, след което разкачате кабела и демонтирате с леки движения, като повдигате и сваляте ръчната.
2. Централната конзола в предната си част долу, до педала на газта и от другата страна има по един клипс, натиснете централната част с малка отверка , след което ги извадете. За да е извадите с придърпване назад, като внимавате за щипките, е необходимо да разкачите и капака под кормилото , поне в часта до централната конзола, така че да не ви пречи.
3. Педала на газта се държи на два болта , той е електрически, издърпвате кабела който е свързан към блока на педала, който всъщност и трябва да демонтирате, ще ви трябва глух ключ с малко удължение, след което го вадите и го издървате назад и нека падне върху стелката.
4 Следващата съпка е демонтажа на регулатора на клапата за управлението на потока на вуздуха, хубаво е да го демонтирате в едно с металната рамка, но ще ви е доста трудно, има един винт който е малко скрит и трудно се достъпва, може и първо регулатора а после рамката, винтовете са по 3 бр. и са различни. И в двата случая ще заемате доста необичайни стойки.
5. И последно демонтаж на причината за това занимание. Хванато е с 4 винта, три в основата и един в издадената част, внимавайте да не ги изтървете, че могат да паднат и под мокета или към филтъра. Придърпвате леко моторчето и с малко нагаждане го изваждате.
От тук натаък ако сте си взели моторче втора употреба ок, ако не, го носете да го ремонтират. На мойто силно се надявах да са четките , да ги сменя и затварям, да ама не, тя кривотията трябва да е на мах. Четките бяха наполовина, но бяха износени на криво, а за ротора не ми се говори, беше изяден седловидно. Та нали трябва да се износват четките, а не ротора, какво е това японско ( английско ) дело незнам , не е редно да е така. И така тръгнах да търся фирма в Пловдив, която да го ремонтира, и намерих казва се ЕЛКОМ, намира се зад бившата Белодробна болница, на последния сфетофар преди колелото на Скобелева майка завиваш в дясно и така докато асфалтовия път прави десен завой, точно преди него вдясно. Сградата е малко като от соца, но пък майсторите работят, смениха ми намотките, колектора, четките, стана като ново - надявам се. В началото малко свиреше, но може би докато се напаснат четките, сега след две седмици утихна.
Сглобяването по обратния ред и повече търпение, само се чудя какво ли щеше да бъде да се демонтира таблото, дали щеше да е по лесно, ако някой го е правил нека пише.