Steee
Фен-
Мнения
32 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Обществена Репутация
8 NeutralОтносно Steee
-
Ранг
Начинаещ
Profile Information
-
Кара
Civic 7 1.4
-
Пол
Мъжки
-
Място
Пловдив
Последни посетители
Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.
-
Здравейте. Преди време ми откраднаха катализатора, заедно със задната сонда. В момента катализатора е заменен с гърне и намерих заместителна задна сонда (Magnetti Marellli), която е монтирана с втулка. Грешки, които са свързани с катализатора, не се показват. За жалост компютърът отчита грешка, че не работи подгряването на задната сонда (сменената), въпреки че уж се води за този модел. При загряла кола и след изчистване на грешката, положението се оправя и не отчита нови грешки, но това е до следващия студен старт. След малко проучване стана ясно, че има сонди с различно съпротивление и явно това е проблема (моята е 5 ома, а би трябвало да е 12, 18 или нещо от рода). Някой знае ли конкретен модел афтърмаркет задна сонда, която се разбира с компютъра? Също така ми е интересно, дали предната и задната сонда са взаимозаменяеми и може да се преправи нещо? По моргите не се намира задна сонда, но предните не са толкова дефицитни....
-
Здравейте. За жалост явно кражбите на катализатори пак са на дневен ред. Накрадко Хондата ми - Сивик 2003 1.4iS бензин (с монтиран газов инжекцион) осъмна без катализатор в София. Заедно с него са задигнали и задната ламбда сонда. На първо време си мислих да търся афтърмаркет катализатор.Стигнах до извода обаче, че не ми се вкарват едни 500-600 лв без гаранция, че няма да го задигнат нанаво. В момента колата е с монтирано резонаторно гърне и без задна ламбда сонда. В движение съм (освен светещата лампа Check engine на таблото с грешка за липсваща ламбда сонда). Хондата е газифицирана, като газовата уредба е настроена на определен интервал да минава на бензин за охлаждане на клапаните. За момента се чудя, дали има смисъл изобщо да купувам нова сонда и да се примиря с грешката. Четох, че някой колеги ползват втулки при монтиране на датчика към гърнето или залъгват с резистор, който е монтиран към датчика. Някой има ли опит със задната сонда на този модел, тъй като светещата грешка на таблото е досадна? Не съм фен на карането без катализатор, но предвид ситуацията и че колата е на газ с малък двигател, смятам да отложа тази покупка във времето.
-
Да споделя малко инфо - за момента след гресирането (вече 6-7 месеца) не се е чувало нито веднъж гумено скърцане. Дано да се задържи така. Съветът с гресирането беше супер адекватен и ми спести доста излишни пари, за което благодаря на колегата honda_ks.
-
Мда. И аз съм съгласен, че е по-добре нов суч, независимо дали е ОЕМ или заместителен. Самата конструкция на тази врътка е доста проста и явно след 15-16 години пластмасата и пластините се предават (играх си да разглобявам старата). Не съм проверявал в Америка, сигурно ще я поръчам през ЕВРО 07, тъй като не ми се чака доставка, а от тях е 7-8 дни. Просто ми стана интерестно. Колкото до OEM частите - някой се заслужават (пробвал съм с амортисьори и тампони и датчик за разпределителен вал и в случая OEM спестяват доста главоболия спрямо заместителните за тази модел). За разни пластмаси обаче не съм сигурен. Преди време поръчвах някакви щипки от Бултрако, в последствие се наложи да купя още няколко генерични с 4-5 пъти по-ниска цена - честно казано разлика няма.
-
Аз съм рециклирал преди време - не е имало подобни процедури. По принцип рейката е електрическа, възможно ли е да сте забравили да свържете някакъв конектор?
-
Някой има ли опит с ремонта на врътката за парно за степените на вентилатора (1 2 3 4)? Преди година въпросната врътка се прецака и започна да духа, както си иска - основно на 4, но с натискане понякога се връщаше и на другите степени. Първо се усъмних в резистора, но проблема се оказа в износен суич (резисторът е сменен също и със сигурност не е от него, всички токове също са проверени по пътя). За жалост единственото, което успях да намеря, беше от автоморга нов механичен панел с трите врътки. Обаче смененият суйч изкара малко и сега се налага да правя същата манипулация. Най-забавното е, че от Бултрако ми обявиха вчера, че тази част не се произвежда вече и не може да се достави. В Евро07 имат някакви уж OEM, но цената е по-висока от Бултрако (~107 vs ~130лв) . Проблемен ли е този елемент или просто аз имам кофти късмет?
-
Вземи си един блутут OBD конектор (20-30 лв макс) и приложение за смартфон за разчитане (Torque е безплатно) и виж какъв код дава. Датчикът на разпределителният вал при мен правеше подобни проблеми - при високи температури (газов инжекцион) през лятото двигателят влизаше в авариен режим, след 10-15 минути на място се оправяше и самият компютър изчистваше грешката след 5-6 успешни запалвания на колата. OBD-то ясно даваше код, свързан с датчикът на разпределителният вал. Накрая си взех един датчик от Бултрако и проблемът изчезна.
-
Това с потропването на паваж си е май стандартното потропване от рейката. В началото обаче имах потропване и от окачването при преминаване по неравности - оказа се от тампоните, но след като ги смених с оригинални (в последствие смених и аморисьорите с оригинални, че старите отпред заминаха) основното потропване изчезна. При мен тропаше осезаемо десният тампон. При преминаване например през малки последователни слягания на асфалта се чуваше осезаемо тупкане от дясната страна. С лявата нямах проблем. Оказа се че оригиналните са различни отляво и отдясно (с отделен каталожен номер и отделна цена в Бултрако), а повечето афтърмаркет ги продават с един и същ номер за лявата и дясната страна. Също има някакъв номер при монтирането - описан е в сервизното ръководство, нещо свързано с ъгъла на монтиране. За тампоните и лагерите за мен не си заслужава да се взимат афтърмаркет - цената не е толкова по-голяма и издържат доста повече. За жалост в Бултрако ги нямат налични и се чака около две седмици. За остатъчното тропане бях пробвал с обтягане и спирачните апарати - и това не помогна. Преди години пробвах да сменя и слайдера - честно казано нямаше никаква промяна. В един сервиз ми обясняваха, че просто рейката е проектирана кофти, евентуално и корпусът се деформирал с времето. По чуждите форуми съм виждал, че сменят и някакви втулки. Чувал съм, че някой колеги обтягат болта на рейката и се обирал луфта при гребена леко, но тогава волана става твърд и не се връщал при завой. Явно проклетата рейка има доста места, откъдето може да се прецака - слайдера, корпуса, втулките, луфт в гребена, луфт при мотора.
-
Ами аз я рециклирах в София преди година и половина, оставих я при Омбре, уж работили с някой, а при тях се правил монтажа и демонтажа. Имах разбити лагери и стържеше на метал - това се оправи след рециклирането. За жалост няма промяна с луфта и потропването и се появи гадното гумено скърцане (да се надяваме, че няма да създава вече такъв проблем след гресирането). Ако днес ми се наложи същият избор - по-скоро бих се насочил към нова афтърмаркет. В Пловдив имаше сервиз на Карловско шосе, специализиран в рециклиране на рейки, но не знам дали все още съществуват.
-
Използвах високотемпературна литиевокомплексна. Гледам, че тубата е била около 400 гр и отиде почти цялата. Би трябвало да свърши работа.
-
Чак днес успях да стигна до проблема с рейката. Определено рейката вътре беше доста суха. Сложихме грес от двете страни на маншоните спрямо сервизното описание. Като че ли се позакърпи положението - днес минах 300 км и засега не е скърцала изобщо, а последната седмица преди гресирането положението беше зле - осезаемо скърцане при леки корекции на волана. Дано да се задържи така с времето. Благодаря за помощта.
-
Здравей. Преди да я рециклирам бях пробвал тази манипулация (гресиране в двата маншона спрямо чуждите форуми) и не помогна, но може би ще пробвам пак. Гуменото стържене се появи след рециклирането. Уж го регулираха и беше поотихнало, в някой дни изчезва, в други скъра доста дори на място, винаги след като колата загрее. Ако са забравили да я гресират при рециклирането ще е доста абсурдно. Връщах се няколко пъти да я дооправят, но след 4-тата манипулация ми писна и я карах така година и половина. Предвид цената от 560 лв за рециклирането, която оставих 2019, тези 900-1000 лв (предполагам с монтажа ще се добавят едни 200-250лв) започват да звучат все по-ОК, ако ще се закърпи проблема за някой друга година. Ако се и понамали проблема с тропането направо ще е супер.
-
Здравей. На моя сивик е сравнително хлабав лоста и може би има лек луфт при неутрална. Така си е от близо 7 години, не е създавал никакви притеснения до момента и свикнах. По принцип като се свали централната конзола (няколко пъти съм я отварял за смяна на крушки на врътките на парното) се вижда ябълката на лоста и като че ли луфтът идва от нея. Не съм се интересувал обаче дали може да се смени.
- 1 reply
-
- 1
-
Здравейте. Накратко - имам от доста години бензинов сивик 7 генерация. Рейката, с която дойде колата изкара, около 5 години и се появи сериозно метално стържене при навиване на волана. Преди години я рециклирах и металното стържене изчезна (според сервиза били разбити лагери към рейката). За жалост рециклирането не беше много успешно и се появи едно супер досадно гумено стържене след заграване на колата, което напоследък доста се усили, а и създава леко съпротивление при навиване на волана. Също така и луфтът и тропането си останаха. Предвид цената на рециклирането и съмнителният резултат, взех да разглеждам вариантите за афтърмаркет рейки. Колата е в сравнително добро състояние и все още не ми се иска да я сменям. Някой има ли опит със заменя рейката с нова афтърмаркет и евентуално има ли наблюдения за марките (основно из сайтовете се намира вариант на Lizarte)?