Jump to content

moncho

Фен
  • Мнения

    8
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно moncho

  • Ранг
    Начинаещ
  • Рожден ден 24.09.1967

Profile Information

  • Кара
    Honda Shuttle 4WD - 1990
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София
  • Интереси
    Хардуер, софтуер, металорежещи машини, механична обработка, топлинна обработка, шахмат
  1. Още едно питане MAD,Как в ежедневието коректно измерваш разход на бензин и на газ Казвам своето мнение за газ (пропан бутан) на газова уредба с обикновен редуктор-изпарител с мембрана.1.Караш докато газта свърши ! За мен това е не като подадеш "газ" да не иска да ускори, а като караш максимално "кротко" и вече педала на газта "спира да работи". Тук някои ще ме опонират, че ако покараш на бензин и пак прехвърлиш на газ, ще минеш още някой километър, но това си е в рамките на "статистическата грешка". Ако искам да го "изтъня", ще набутам жената в багажника с кофа вряла вода да полива бутилката и мога и до морето да стигна 2. Свършил съм газта значи и беж до бензиностанция от голяма верига - предполага се че там текучеството на персонала е голямо, проверяват ги често и си най-близко до цифрите, които пише, че ви зареждат. Колонката мери с турбинка втечнен пропан-бутан, така че легенди от сорта на това че зимата едва ли не е по-изгодно да зареждаш (налягането на ПБ силно се влияе от темп.), са меко казано смешни. Та нали резервоарите са под земята, а там целогодишно температурата е почти една и съща. Зареждам значи газ преди да се разтропа "отсекателя" - при мен около 30 л. Налягането на помпите на колонките също "не играе" в случая.3. Караш докато влезеш в точка 1. Засичаш и плачеш За бензин ... не знам. Точно измерване за мен е само зареждане "до капачка", но де го тоя юнак дето ще го направи при тия цени После при тия електрически помпи да караш до "отказ" си е опасно. Остава да се доверяваш на датчика и показанията на таблото. Новите автомобили с бордови компютър са ясни , ама "ние с гайдите" какво да правим ?Та MAD, how it's made? Сподели мнение, как си засичаш разхода ? Аз го правя веднъж и после зареждам и карам - спирам да си мъча душичката. На дълъг път понякога (до морето, там и обратно) правя "кръчмарски сметки", но там е "мешано" градско, извънградско и "морско" Пък и какво значение има, като караш нормално, кротко, докато някой идиот те "прескочи" и те изправи на спирачки и после ареее .... отиде разхода на кино.
  2. Не съм безотговорен MAD,Когато бях на 19 съм тръгвал с ключе 8-10 в багажника без крик и резервна гума, с Москвича на море. Откакто имам деца (забележи, не откакто съм се оженил ) се старая колите, които карам да са в изправност. Дори си следя срока на годност на лекарствата в аптечката (сложил съм там доста неща и много често се случва да ги използваме). Просто трябваше да сменям шарнирите, когато сервиза в работата не е затворил, защото често се налага използване на специализиран или "тежък" инструмент, преса и др. такива. Така де ама съм на работа, а деня който си взех като отпуска за ремонта (петък) се наложи да боядисам това http://vtu.bg/bg/index.php?track=160 за да го предам по проект. Събота и неделя пътуване със семейството (онова през Петрохан) и понеделник .... белята се случи. Интересното е че колата е над 250 000 км, другите ябълковидни болтове са сменени и здрави, а този все едно че не беше пипан. Още когато сменях съединителя ми направи впечатление. Тогава сложността на ремонта ми попречи да сменя и шарнирите. Как мислите възможно ли е 22 г. да не са сменяни долни шарнири ?!? Вярно е че са големи "топузи" ,но според мен не. Явно когато братовчеда е вкарвал колата в сервиз за "обща смяна" по окачването, "нежно" са ги пропуснали. Затова си правя колата сам - да знам какво карам. Което мога разбира се.Каретата обаче са оригинални и в перфектно състояние (поне дясното). Страшна изработка и точна. Ние му казваме "вечни". Това е засега. Сега карам все едно возя яйца по 50ст. и се моля до петък (взимам си отпуска за левия долен шарнир) да не се видя отново с "репатрака".И понеже все си питам .... как е разхода при вас, но с този модел Шатъл (до 90г.) ? Без "ръчкане" разбира се, ако може стойности за газ (пропан-бутан) и бензин. Четох подобен пост, но все пак ?!?Колкото до отцепването на задното предаване, ако съм разбрал правилно казаното от вас излиза че:- механично се отцепва предавката за кардана излизащ от скоростната кутия;- задната част на кардана и виско муфата се въртят, в следствие движението на задните колела;Следва: Печели се разтоварване на скоростната кутия от отцепено задвижване на зъбно колело и съответно предна карданна част.Малко е, но е нещо. Това което казват колегите за возията и разхода (че не се променят) сигурно е така, защото тежките части и заден диференциал искаш-не искаш се "лангъркат". Все пак имам колега който казва: "- Крушка в купето да светне - разхода се вдига. В природата няма перпетуум мобиле Сашо."
  3. Железни както винаги Бързо, точно и на място. Разбрах на 90 % това което сте написали. Останалите 10 са за непознатите технически термини . Благодаря Ви ! Отказах се от изключване на 4WD-то. А ето и малко приключения от мен. Когато сменях съединителя (декември), забелязах че шарнирите са "пътници". Не очаквах обаче това дето стана. Като видя на пътя "разчекната" кола винаги съжалявам шофьора, но "дяволчето" ми казва: - "Като си оставил да хлопа .. пада ти се!". Е сега аз "изядох дървото". Споменах в последния си пост, че скоро бях по Северозападна България - две минавания през Петрохан. Целия проход е в ями. Всичко беше ОК. Тук пред НБУ карах с около 20 км/ч и чух стряскащ звук. На който му се е вадил шарнир (долен), знае за какво става въпрос. Момчета досега са ме бутали със соц-возила да запаля и толкоз. Сега след 25г. ме качиха на "репатрак". Самочувствието ми беше наранено, но всъщност вината си е моя. Нямах възможност зимата да го направя и ..... тряс - 40лв. (актуална цена за качване на платформа в рамките на София). Смених шарнирния болт, но си е приключение, защото изглеждаше като че ли никога не са го пипали. Сега сигурно се питате защо пиша всичко това ?!? За да знаете "пътя" и да предотвратите да ви се случи. Накратко, избиване на горен шарнир, разглобяване на кормилна щанга, спирачен апарат и избиване на остатъка от извадения долен шарнир - около час. Трябва ви обаче сериозен инструмент (разбирайте скоби и чукове) ако преди това ги е затягал ненормалник. Не мога да разбера колеги какво е това натягане на самозатягащи се конусни повърхнини. Ако на друго място не се спазва завиването с динамометричен ключ и определен момент - тук е мястото. Съотношението е 1/256, или по-просто, ако издърпате с килограм болта по оста ще трябва да "закачите" 256 кг. на периферията за да превъртят конусните повърхнини (външна и вътрешна). Инструментите при металорежещите машини, патронници на бормашини и др. се закрепват с такива стандартизиран конуси (патентовал ги е Морз). В Европа се избиват се с осова сила в обратна посока (скоба). В България ..... с чукове Ако се запънат .... по-тежки чукове. Не че е добре (конусните повърхнини се деформират), но когато се "заварят" по друг начин не става. Някои даже ги греят (още по-кофти), но това е друга тема. Сега идва интересното.По време на аварията когато се извади шарнира и гумата се "разкрачи", ми се разглоби вътрешното каре (към скоростната кутия) . С много мощен гайковерт развихме гайката на полуоската. Когато нормално развивате тая гайка (S32) автомобила още не е вдигнат на крик. Тогава ви трябва дълго рамо и здрави ръце. Когато обаче полуоската ви е с разглобено вътрешно каре и в ръце - става ад. Менгемето я изпуска при ударите на гайковерта, а "тръбно" менгеме нямахме. Последва опит да сглобим карето на място - 1 час мъка и . За тези които не са сглобявали това каре .... ВНИМАВАЙТЕ Вътре има 3 въртящи се "квадрата", които трябва да влезнат в 3 "цепнатини" (ега ти техническото изказване). Тези "каретки" са много точно изработени и при сглобяване влизат в карето без хлабини. Оказа се обаче, че японците (......!?!$%^) не са ги направили квадратни, а правоъгълни. Щом не хванахме разлика в страните на око означава, че е не повече от 2 мм. И още нещо, ако по някаква причини това каре ви се разглоби, не го сглобявайте на място. Свалете си валчето от скоростната кутия и гледайте при сглобяване на карето двата вала да са съосни, като имате предвид и казаното за ония три "квадратчета" вътре. Сега ми предстои смяна на ляв долен шарнир, но вече ще е по-лесно (освен ако до сряда и той не се извади). Още веднъж БЛАГОДАРЯ за постовете и ако утре открия заветнтата планка за изключване на 4WD-to посочена от MAD DOG, ще се пробвам да снимам мястото. Човек трябва да знае къде е. Когато преди време споделих с братовчеда (колата беше негова) , че трябва да си сменя шарнирите,той с гордост ми каза че не е чувал за изваден такъв на хонда - яки били да карам. Е карах ... 2 месеца Добре, че шарнира не ме "предаде" в завоите на Петрохан. Само да го видя братовчеда .... . Сетих се и още нещо. В деня на аварията, волана спря да се връща след завой. Мислех си че се получава нещо от усилвателя , но явно шарнира почти се е измъкнал от леглото и трудно се е въртял П.П. Когато бях вдигнал да правя предна дясна гума на крик, ми се наложи да превъртя полуоската преди да сглобявам окончателно. 4WD-то обаче опитва веднага да завърти задните колела (подпряни и на ръчна) и въпреки че бях изключил от скорост не успях да мръдна полуоската. Ега ти колата ... спре ли те вкарва в приключение.
  4. Привет отново, Отдавна не съм писал и питал. Посвикнах със "Шатъла". Настроих газовата уредба и се опитвам да хвана разход. През годините съм се научил да карам икономично ... докато не ми се качи някой нахалник "на главата". Ненавиждам келеши да карат толкова близо отзад, че фаровете да не виждаш. Тогава се натиска по-сериозно. Та за разхода ... ! Стреснах се в началото, защото сметките навън ми дадоха 14 литра газ при около 2500 оборота на 5-та. Защо не пиша скорост ли ?!? Зимните гуми с които е колата не са за нея - 185х80х14. Погледнах каталози и какво пише на задната врата - 8,4 % по-големи, което променя нещата. Не съм карал по магистрала Тракия иначе по километричните табелки и с хронометър ще хвана точно разликата. Последното ходене до Северозападна България през прохода Петрохан ми даде около 11,5, но с пресмятане на разликата на гумите. Вярно е още не съм ходил при приятелите от диагностиката, но през годините разбрах, че ако колата е "пъргава" на газ дава най-малък разход - натискаш по-малко.Обобщавам - полу-зимно каране около 11,5 ... засега. По-големите гуми помагат по магистрала с мощен двигател, но по Петрохан е различно.Та в тази връзка имам молба към колегите със Хонда Шатъл 89-90г.Може ли снимка на "джаджата" за изключване на задното. Някъде около двигателя е, но не можах да го намеря. Имам го на снимка от ръководството, но при мен е по-различно. Скоростната кутия е с ръчно превключване 5-степени (ако има значение).И въобще, може ли някой да обясни на достъпен език принципа на това "старо" 4 RealTime WD.Ако се наложи ще снимам под капака.Ако пък някой ме попита ЗАЩО искам да го изключа ..... ! Просто искам да хвана разликата във пъргавината и разхода. Съмнява ме да е направено "изключване" само за това да можеш да я качваш на колесар.ПОМАГАЙТЕ КОЛЕГИ Лек и безавариен ...
  5. Здравейте астронавти Вече врътнах на Шутълчето 1000 км. Почувствах я и съм наясно вече какво карам и за какво да питам. Колата по VIN декодера който ми препоръча Barsi и ръководството, се оказа Shuttle модел 90г., японка, 5 врати, 4WD, Vagon (както го пишат на места). Видях малко трудности с двигателя - D16Z2. На много места въобще не се споменава, но някъде по форума прочетох, че това всъщност е D16A6. Ще дам препратката (offline) за двигателите D-серия, която ми се стори изчерпателна и ми помогна. Продължавам надолу по мненията ...., FenaBG, Mad Dog и Жоро правилно ме упътиха за диода на ECU-то по който се четат грешките - краката на пасажерката вдясно отпред (при волан отляво).В Autodata 3.38 която е актуална към момента, добре са обяснили как се четат и чистят грешките. Разбира се са сбъркали , аз затова и вас ви питам. Нарисуваното табло за предпазители и предпазителя за "чистене" нямат нищо общо с моите - на капачето при мен са написани, но този за нулиране не се намира там където е показано (не прилагам снимки, защото децата счупиха дисплея на фотоапарата, но до няколко дни и това ще стане). Надолу съм дал препратка към картинки от Autodata 3.38. Та, щастлив че съм го открил заветното диодче, започваме със сина да го гледаме и броим .....! Ега ти, ... пет "висши математики" съм "взел" преди години, а да преброя до десет с паузите не можах да се оправя. Клипчето на Жоро е перфектно - там и аз ги различавам. Това мойто обаче мига като семафор на влак - точно 16 пъти с еднакви интервали ... май. Толкова го зяпахме, че накрая можех да го "изпея" с паузите.С две думи - "греда". Явно консултация и пак броене. Тук и питам Жоро дали кодовете в Autodata са грешни - по-малко са и са различни от тези под клипчето които е написал? Питам и Mad Dog за букса на ALB около барчето - това за Shuttle важи ли ? Отделно ли има ECU за ALB ? Наистина в кодовете не откривам грешки за ALB !?! Моля ви да ми обясните като на "обратното на острото" ! A ето и повече инфо за повредата с която започнах темата. Значи контакт, светват "хиляди лампички" , паля и всичко гасне, без една жълта( шаси с 4 гуми ) - незнам за какво е, защото ръководство за ремонт имам, но за употреба - не . Натисна ли спирачка обаче - гасне и тя. Тръгвам и след около 50-100 метра звук "ала тенеке" за около 2 сек. Следва всичко е ОК, но след около 2-3 км. дори и без употреба на спирачки светва лампа ALB (жълта) и остава така до изключване на двигателя. Имах си и друго приключение с "милата"- започна миналата седмица да мокри със спирачна течност предно ляво колело. Качихме със сина на крик и след доста гледане открихме причината. Гуменото маркуче при щуцера с който се свързва към спирачното цилиндърче има две алуминиеви шайби за уплътнение след притягане. От лугата през зимата се бяха "стопили" и останали само малки тънки пръстенчета. Понеже още не съм ориентиран къде точно да търся части за Shutlle в София, питах продавача от "моя" магазин с части за Рено. То и с тия спирачни механизми е една ... има 3 модела на различни фирми (справка руското ръководство за ремонт). Момчето е печено (съединителя го уцели без да му го носим) и ходи в някакви складове за части на Honda около "Константин Величков" и "Сливница". Намери ми медни "дифтунги" (шайби) и аз си взех различни размери. С тях става, но при първа проба с "просто алуминиева" шайба - не. Ония оригиналните са доста меки. Мисля че медните са по издържливи и на лугата през зимата. Та това е горе долу засега. Е има и още (задна вие, ама на повечето Шутълчета виела), но полека. Още повече че е студено и не е много много за ремонт. А ето и нещо от мен. Чух от дъщеря ми (12 год.), че имало невероятен сайт за всичко което се сетите. Много от нещата са руски или и с руски интерфейс. Регистрация - безплатна. Търсене и на руски и на английски. Незнам, аз бях ... потресен! Откъде го е разбрало това дете тоя сайт ? Сигурно всичко е DEMO версии . Май беше nnm.ru, но не съм сигурен. А ето и каквоново съм си качил в DOX-а: http://dox.bg/files/dw?a=38d29c62e7 ECU_Shuttle_90g_D16A6 - Autodata 3_38.rar - информация за ECU ( Shuttle 1990g. 4WD, двигател D16A6 (D16Z2)) Hoda engines D-series.rar - информация са двигателите на Honda серия-D ЧАО засега
  6. Момчета, железни сте Не писах досега, за да видя оставам ли с Шутлето или .....да Както казах в началото, от Нова година съм с нея. Определено си заслужава да караш ХОНДА ! Имам над 23 години зад волана и съм карал какво ли не, ново и старо. Понеже съм "консерва" много от новите автомобили не ми харесват - в повече ми идват опитите за всевъзможни екстри, често противоречащи си една на друга. Най-впечатлен досега съм останал от стар модел AlfaRomeo. Мисля, че беше Алфета с 4 "елементарни" карбуратора, V-образен, 2 литра, нам каква мощност и най-вече безобразно ниска (май същата беше на Гунди). Минавам често по Петрохан (обожавам проходите) и там наистина можеш да се почувстваш като "бял човек". Летеше и не мърдаше, но ..... зимата пак не мърдаше и не летеше. Бързооборотна с голяма кубатура, къс ход на буталата и задно предаване. На сняг и дъжд е като BMW От "рендето", което оставих за малкия бях комплексно доволен. Колата е Renault 19 - 1,7 литра, инжекция, около 93 коня, но "стани да седнем", т.е. "двуврата" и много лека (около 1 тон). Рената обаче са много нежни в .... "задницата" . За сметка на това в София можех да изпотя всеки между светофарите, макар да не обичам "ръчкането" - безмислено е За мен е важно в "кофти" време да овладееш колата, а не да пише 200 и да ги вдигнеш - на това уча и малкия. В сняг реното също си го биваше - с "тънки" зимни гуми не закъсва. Е точно тук е мястото за впечатления от Хонда Шатъл. Издебнах днес снега и изчаках колите да се "скрият". Повъртях малко да я усетя. Пробвах снега и леда, ... много пъти . Ако ме беше мернал полицай , 100 % щях да съм на проба за алкохол Така де, това с "аз въобще не пия и си пробвам колата", нямаше да мине. Всъщност досега не съм карал 4х4 и съм свикнал с поднасянията - "дъртраци" на които сега май им викат "дрифт". Който е измислил това Real Time 4WD е бил мозък. Не усещаш кога си с него и те държи здраво. А на леда при тръгване, след като се замисли, така излетя, че малкия май съжали че е избрал "рендето". Не е от супер пъргавите при старт (още пазя новия съединител), но има една "граница" дето вика "УАУУУУ" и става страшно ФЕЕЕН СЪМ НА ХОНДА, като всички тези, които писаха и на които БЛАГОДАРЯ ! Утре съм на шахматно състезание с малката (действащ състезател до 12г.). Взимам си лаптопа и ще отговоря на всеки един от тези, които споделиха опит. Ще се опитам да обобщя това което казахте, ще пусна и аз нещо и ще питам ли питам ! БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ВИ ! П.П. Тия "дръпнатите" са сложили някаква скорост на мястото на 1-ва , все в нея "влизам" . Тия зад мен сигурно си мислят, че незнам скоростите и то май си е така. Четох за нея, че е за преходи до Еверест , но засега не мога да споделя опит. Ще и дойде времето и на нея
  7. Еха, бърза реакция Много сте печени тук. И доброжелателни. Barsi, благодаря за отговора. Още утре ще пусна VIN-a ,макар да го разшифровах по ръководствата за Shuttle. Ще сравня резултата, но съм сигурен че и там подробности за ALB (ABS) няма да има. При Рената също имаше такива неточности и в много случаи за да купиш част за стар модел трябва да я свалиш. За този звук отпред и светналата лампичка на ABS го четох на много места, но никъде за Шатъл. Та аз дори не намерих има ли диод или лампичка за грешките. Свалих кодовете (руските са много добре подредени и обяснени), но не давам линк да не се изложа. Утре започвам да ровя по пода, под таблото и отпред на компютъра (ако го намеря) и открия ли нещо - снимам. Новия ми въпрос е знае ли някой откъде да изключа ABS-а, за да не се повреди от това включване и дрънкане, пък като се стопли - разглобявам. Ще погледна кабелите, но ще има ли последствия след изключването? Колата в момента явно е без ABS-a, но спира по-добре от Реното. Barsi, определено по-нататък ще се свържа с теб по повод части и ламарини. Определено обаче докато е студено не искам да я пипам, защото колкото и добре да се направи на сняг,лед, дъжд и луга надали ще устиска веднага. Качих в DOX.bg двете ръководства за Shuttle които имам - на руски и английски. Руското е двойно по големина от това дето се върти по форумите. Същото е но е малко по-добро качество от директно скенираното. http://dox.bg/files/dw?a=38d29c62e7 Сервизни ръководства Honda Shuttle - 84-91г. 62SH520.PDF - английски Honda_Civic_(Ballade),_CRX_&_Shuttle_1984-1991.part1.rar Honda_Civic_(Ballade),_CRX_&_Shuttle_1984-1991.part2.rar - руски ВЕСЕЛА НОВА ГОДИНА на всички във форума.
  8. Здравйте колеги, Нов съм за форума, макар да го чета от месец. Но да карам подред. Досега карах рядък за България модел на Рено 19. След 2 месеца обаче сина иска да започва курсове и се оказа, че трябва да се кача на Honda. Колата е подарък от братовчед и е Honda Shuttle 4WD - 1990 г. ....май Още уточнявам какъв е модела и това е повода да открия темата. Първо, нещата за Шатъла за толкова малко и така разхвърляни по всички раздели, че доста се потрудих докато посъбера "туй-онуй" от форумите, руснаци и .... отвсякъде. Второ, реших да се преброим и да си помагаме, защото оставам с чувството, че едва ли не само аз и още 5 караме такава "вехта" колица Та, много въпроси ме мъчат, но ще карам полека (въпреки че от Нова година трябва да съм с Shuttle-то). Колкото до състоянието на мойта 'красавица' .... не е много добре. Смених съединителя със сина, но подходих безотговорно, защото познати майстори ми дадоха кураж - казват че било нищо работа. Като запънах на едно място обаче и като дойдоха и видяха какво е покрай мен ...., ми казаха че съм мръднал Те за друга Хонда си мислели, че става въпрос, а това било Shuttle. Оправихме се с малкия, и сега имам нов съединител (много нежна работа в сравнение с други). Обърках се като видях колко е претрупано под капака. Още определям годината на производство. Събрах сума ти кодове, данни, мнения и писания. Май се оказва че колата е 1990 г., защото имам ALB (ABS), но моделът е от 1988г. по номера на двигателя. То и там една боза ... D16Z2, което се пишело още D16A6 и тн. и тн. Shuttle-то пък американци и англичани го пишат като Wagon.... май Та това е общо взето, като изключим мноооооогото ръжда по колата и праговете (дето почти ги няма). И за да не ми мах нат модераторите мнението , да попитам нещо и да дам нещо. Колата върви добре - многоточков инжекцион с обикновенна газова уредба (вакуумен изпарител). Като тръгвам обаче на таблото светва лампата за ABS и отпред се чува непритен стържещо-скърцащ звук. Попрочетох и като че ли влязах в дирите на проблема, но нека ако на някой му се е случвало нещо подобно и е успял да се оправи, да обясни на простосмъртните Ето какво събрах за повредата: Никъде по руски или английски ръководства за ремонт на Shuttle, не намерих и дума за ALB (ABS). Поогледах го (доколкото е възможно) и след ровичкане по форумите намерих руски ентусиаст, който е имал подобен проблем. Понеже намерих и снимките (на реалния адрес липсват поне при мен), разпознах мойто "кюмбе" и свалих мнението offline (егати чуждиците, като махнеш е-то ....). Оказа се че на Shuttle-то ABS-a е като на Accord CB. Сега остана по-лесното, без да знам как точно действа, да го разглобя и оправя Или счупя за общото дело То и без това сега съм без ABS, пък и преди "га бехме с Московците, това ABS го мислехме за шоколад" . Колеги, моля ако някой е свалял подобно "нещо" и се е пробвал да го отремонтира, да пише. Забележка: Двата файла в архива, са "снимка" на сайта с мнението и картинките. Отварят се с Internet Explorer. Линка може да го пуснете, но липсват снимките (поне при мен е така). http://dox.bg/files/dw?a=38d29c62e7
×
×
  • Създай нов...