Jump to content
Version84

Класическия проблем с празен ход на газ....

Recommended Posts

Здравейте,От както имам колата (вече три години) никога не съм имал добър празен ход на газ. Газовата уредба е обикновена с ламбда контрол и емулатор на BRC a двигателя е D16Y8.Преди месец ми омръзна постоянно да ходя да я настройват и реших да сменя изпарителя(BRC). Празният ход се закрепи(преди и това не беше възможно),но отново не е стабилен.Днес момчетата в сервиза на BRC в София се мъчиха да я настроят 3ч и в крайна сметка се предадоха.Закрепиха я на положение при което имам празен ход на газ около 850оборота,но като пусна климатика падат още малко до 650.След известно време се нормализират,но като цяло играят между 450-850 оборота. Според тях IACV-то няма достатъчно добра реакция за да навакса с оборотите при включване на по-сериозен консуматор.Твърдят че всичко по газовата система е добре,но трябва да си прегледам колата ,защото проблема не е в газта.Дросела и IACV клапана съм ги чистил преди няколко седмици,няма грешки в компютъра,не ми свети чек лампата,нямам проблем с охладителната система и си имам празен ход на бензин.Показанията на тпс сензора са по учебник.Не знам мап сензора дали оказва влияние...Искам най-накрая да реша този проблем защото ми писна постоянно да гледам оборотомера като карам на газ.Някой има ли добър празен ход с обикновена газова?Трябва ли да пробвам с друг IACV ?Някакви идеи?Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, бих ти препоръчал да смениш обикновената газова с газов инжекцион. Тогава със сигурност проблема ще изчезне. При PGMFI има компенсация при работа на празен ход и включен допълнителен товар /климатик, натиснат педал на спирачката, товар от алтернатора и др./ Тази конпенсация се запазва и при газовия инжекцион. При нормална газова тази финна настройка на гориво-въздушната смес е невъзможна. Все пак, ако останеш на сегашния вариант, обогати малко сместа на празен ход.

Редактирано от SR-71

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сигурен съм,че газовият инжекцион е най-доброто решение,но все пак го оставям като краен вариант.Някой пробвал ли е устройството наречено: "стабилизатор на празен ход": http://www.lpg-bg.com/images/articles/otherel_el01b.jpg Четох във форума на ауди за него и хората са много доволни.Обаждах се във фирмата която го предлага и там ми обясниха че със него може да зададеш по високи обороти ,като се подава сигнал към IACV клапана само когато колата е на газ.Какво мислите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дали ще стане може да се каже, след като се пробва. Дали ще го "хареса" ECU-то - също. Аз лично съм резервиран към този вариант, но знае ли се ... Щом има положителни отзиви от монтирането на този "стабилизатор", може пък и малко да помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм го на друга кола и работеше без проблеми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го монтирам в краен вариант. Оказа се, че са ми сложили 70kw изпарител на 92kw двигател(d16y8) .Най-вероятно има много мнения по този въпрос,но според вас това може ли да оказва такова влияние на празният ход?От брц отрекоха да влияе защото автомобила има мошност в целия работен диапазон на оборотите....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Проблема не е решен,но поне със сигурност вече знам какъв е. Благодарение на колегата Слави-Crv разбрах,че BRC изпарителите не са достатъчно чувствителни,особено в комбинация с двигател 1.6. Това се потвърди и от други майстори.Колата е закрепена на празен ход,като сместа е обогатена малко повече на празен ход без консуматори.Така се подържа стабилен празен ход при включени фарове и климатик,естествено за сметка на разхода.

Редактирано от Version84

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е решен,но поне със сигурност вече знам какъв е. Благодарение на колегата Слави-Crv разбрах,че BRC изпарителите не са достатъчно чувствителни,особено в комбинация с двигател 1.6. Това се потвърди и от други майстори.Колата е закрепена на празен ход,като сместа е обогатена малко повече на празен ход без консуматори.Така се подържа стабилен празен ход при включени фарове и климатик,естествено за сметка на разхода.

Здравейте ,аз имам същия проблем на Хонда ХРВ .Сложих газов инжекцион NIGS преди месец и на газ , че даже вече и на бензим ми падат обороти и на свободен ход са много променливи и предимно ниски . Дори и хидравликата се забавя и спирачките не спират както трябва . Изчистихме моторчето за празния ход , жълтата лапма изгасна за 50-60 км и после пак светна , оборотите са малко по високи , не пада чак до 500 , но все още са нестабинилни . На бензин е с една идея по добре . Има и някакво една недоловимо прекъсване при висока скорост . Дали проблема е в изпарителя , в началото имаше прблем с някакъв странен шум при подаване на газ , майстора премести изпарителя на един тампон и вече се чува много рядко .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...