Jump to content
Guest ADH-Honda

Относно разшифроването на Vin номера

Recommended Posts

Guest ADH-Honda

Правя тази тема с цел ИЗЯСНЯВАНЕ на ситуацията при "разшифроването" на VIN на Хонда автомобил :D Интереса беше породен от ТАЗТ ТЕМА, но реших че е глупаво да правя OFF TOPIC ТАМ, затова реших ТУК, в НОВА тема да повдигна този въпрос за любознателните :D

 

:( аз мислех че G=generation и съответно 4..

Значи да поясня за да стане по-ясно на всички ;)

 

"Префикса" с който започва всеки един VIN на Хонда автомобил: JH*, 1HG, 2HG, SHH и т.н. - първите 3 (ТРИ) символа от НОМЕРА НА РАМАТА (говоря специално за ХОНДА ;) ) означават КЪДЕ точно, в коя старана е произведена дадената Хонда:

 

1HG - САЩ

2HG - Канада

SHH - Англия

JH* - ЯПНОИЯ.

Но, СПЕЦИАЛНО за Японския префикс (JH*) третия символ означава в кой точно ЗАВОД е произведен. Много НЕправилно е да се мисли че Японския префикс е един единствен - "JHM" - това НЕ Е правилно !!! "JH" е правилния префикс (което идва от "Japan Honda") и чак вече ТРЕТИЯ символ уточнява в КОЙ точно Японски завод е произведен този автомобил. Примерно, ако е с буква "М" накрая, значи е в завода "СУЗУКА" (JHM), ако е с цифрата "4" - значи е в завода "ТОШИГИ" (JH4) и т.н. Но пак казвам - това ДОУТОЧНЯВАНЕ в кой завод в съответната страна е произведена тази ХОНДА - това САМО при Японския префикс го има !!!

 

След това, са ТРИ символа, които фактически описват съответния модел на ШАСИТО. За един модел (примерно СИВИК) и съответната генерация (да речем, 5-ата генерация) има по няколко модела на шасито. Това е така, защото - модела на шасито описва КОЯ версия е съответния автомобил (примерно, дали е Хечбек, Седан или "COUPE"), НО също така и показва на СЪОТВЕТНИЯ модел шаси КОИ точно модели ДВИГАТЕЛИ са слагани.

 

Ето един пример: взимаме един произволен VIN, да речем този на колегата със скапания съединител ;):( - неговия VIN е "JHMEG4..." (другите символи натам вече НЕ ни интересува, по-надолу ще обясня защо ;) ). айде сега да го "разшифроваме" този VIN ;)

 

JHM - както казахме вече, това значи че тази Хонда е произведена в ЯПОНИЯ, завода СУЗУКА ;)

EG4 - това значи че този модел шаси е на CIVIC 5-а генерация, HEЧБЕК версията, на която са слагани САМО 1500 кубикови двигатели (специално за Европейския пазар са слагани D15B2 и D15Z1, докато за Азиятските страни са слагани D15B3, D15B4, за Северо Американския пазар D15B7, D15B8 и т.н.).

Специално за СИВИК 5-а генерация Хечбек (подчертавам нарочно !!!) има 4 (четири) разновидности на шаситата:

 

-ЕG3 - на този вид шаси се е слагал САМО 1300 кубикови мотори (най-често това е D13B2)

-EG4 - както вече споменахме по-горе - САМО 1500 кубикови мотори

-EG5 - на този тип купе се е слагал САМО D16Z6 мотора !

-EG6 - на този тип купе се е слагал САМО B16A2 мотора !

 

Можеби ви е направило впечатление, как за последните ДВА типа шасита си има по ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕН, ЕДИН ЕДИНБСТВЕН мотор се е слагал, докато на EG4 шасито се слагал НЯКОЛКО 1500кубикови мотори ;)

 

По-горе подчертах че тези данни се отнасят САМО за Хечбеците Сивик 5-а генерация. За Седаните и COUPE-тата с различните мотори имат други модели на шаситата.

 

Забравих да спомена нещо МНОГО ВАЖНО !!! Ако една генерация от един модел, с един двигател (да речем 1500 кубиков) предлаган за Европейския пазар, то СЪЩИЯ автомобил, със същия мотор НО проедлаган за ЯПОНСКИЯ пазар - модела на шасито НЯМА да е един и същ (специално СИВИК 5-а генерация е едно от малкото такива изключения !) ;) Тази аномалия се забелязва най-вече с Японските модели - те просто НЯМАТ АНАЛОГ НИКЪДЕ ДРУГАДЕ ПО СВЕТА !!! Дори и Англия, които също са с десно разположен волан се водят по Европейското "стандартизиране" на шаситата, а НЕ по Японското. Въобще, Японските модели са МНОГО извратени - и като модели на шасита и като оборудване и като МОДЕЛИ ДВИГАТЕЛИ (!!!) слаганио в тях, та дори ако щете и КАЧЕСТВО НА ИЗРАБОТКА (Хонда по принцип имат НЯКОЛКО НИВА на качество на обработка на купето СРЕЩУ корозия и примерно за Япония и Американския пазар се използва най-качествената ламарина и въобще - по-добра обработка на ламарината срещу корозия, докато за Хондите предназначени за ЕВРОПЕЙСКИЯ - те са с НАЙ-лошото качество ламарина :( ) !!!

 

 

А относно това, какво значат символите СЛЕД първите 6 символа (които както вече изяснихме значaт МЯСТОТО на производство и МОДЕЛА ШАСИ) - тези цифри и букви характеризират ниво/степен на оборудване, какъв вид трансмисия е сложена, колко места и врати има този тип шаси..........и накрая вече уникалния за всеки автомобил сериен номер, без който просто НЕМОЖЕ ;)

 

Въобще, разшифроването на VIN-а (поне при ХОНДА) НЕ Е никак лесна работа !!!KICHO ми е свидетел :lol:;) - той ДЪЛГО ВРЕМЕ се бори да направи една примерна таблица, която искахме да я сложим в сайта и всеки свободно да разшифрова даден VIN, да знае за какво става дума ;), обаче за Хондите произвеждани за различните регъони - различни "обърквации" има във VIN-a !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest eftimov
:( благодарности!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Martinez

И моят Акорд е в Сузука, но забелязах нещо свързано с аномалиите за които говори АДХ.

Миналата година ми счупиха задното стъкло - няма да се впускам в подробности как защото просто беше ужасяващо :( . Започвам аз да търся стъкло и попадам на доста предложения. Но тук започва и объркването. По Номер на шасито се води '86, по коланите (които са обсолютно оригинални ) се води '85. :D Намирам си аз стъкло в Кобра според шасито, отивам да го слагат и то се оказва с 1-2 см. по - късо и сдруга форма. Казват ми - колата ти е за '85 стъкло. Почвам да търся за '85 - нищо общо. Обждам се в Бултрако - да можем да ви докараме срещу 890 лв. :(:(:lol: .

Най - накрая намирам катастрофирал Акорд '88 и се оказва, че всички части си пасват перфектно :D . Абсолютно всички ;)

След като после поразпитах малко, се оказа че дори две коли произведени една и съща година с разлика няколко месеца са различават значително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest M_TYPE

Ами кво да кажем за ЦРХ-а като си сменях скр.кутия смених си и феродовия диск оказа се 4е ЦРХ 89г не е съ6тия като 91г :lol: има разлика и във фаровете но само маи вутре6но ина4е са заменяеми моят е с две отделения в смисал стария фар :(:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Ами кво да кажем за ЦРХ-а като си сменях скр.кутия смених си и феродовия диск оказа се 4е ЦРХ 89г не е съ6тия като 91г :lol: има разлика и във фаровете но само маи вутре6но ина4е са заменяеми моят е с две отделения в смисал стария фар :(:(

Относно разликите за CRX 2-а генерация ПРЕДИ и СЛЕД фейслифта - вижте ТОВА :( Както виждате, изброил съм само една малка част от "козметичните" промени. Отделно вече по механиката - само спецове като ОМБРЕ (или съответните "потърпевши" собственици като Теб например :D ) ги знаят !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Vaso

Правя тази тема с цел ИЗЯСНЯВАНЕ на ситуацията при "разшифроването" на VIN на Хонда

Това го прочетох внимателно, но аз имам по стар автомобил.

Та молбата ми е можеш ли да ми кажеш подробности? :(

 

Купе: JHMAAS5330S001862 JHM-ясно.

Двигател:ZC19000367

 

Предварително благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy
Отговорено (Редактирано)

ADH Хелп?Бате къв тоя номер? JHMEG8....?Моля те ако имаш инфо , помогни!А и на мойта се чудех! 2HGED6....? За ЕД6 какво е?П.П. Много мерси предварително!

Редактирано от Mark Antoniy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Купе: JHMAAS5330S001862 JHM-ясно.

Двигател:ZC19000367

Това значи Honda CRX 1-а генерация, модел на купето "AS", което ще рече че е оборудван с ZC1 мотор :( И съответно ти вече отдолу си дал и номера на мотора (а именно ZC1).

 

Можеби си объркан, защото модела на шасито ти е САМО от ДВА символа (AS) а НЕ както от ТРИ като при по-новите Хонди :lol: Така са тези по-старите Хонди - модела на шасито е от ДВА символа, но за да се запълни празното място отпред пред самия модел се слага една произволна буква (в случая е буквата "A"). Затова на пръв поглед човек си мисли че модела на шасито е "AAS", но това е ГРЕШНО !!! Реалния модел си е само "AS" :(

Така е и моята Хонда - модел на шасито "AK" (което ще рече СИВИК 3-а генерация 4 врати Седан, оборудван с EW2 мотор) но всъщност е написано "AAK".

 

Както и за двигателя - сам виждаш че той не е от 5 символа (примерно D15B2 - буква; цифра; цифра; буква; цифра), а само от ТРИ (в случая ZC1, т.е. ДВЕ букви и една цифра). Това е СТАРОТО номериране на двигателите на Хонда - фактически, СТАРАТА номерация е ДО 1986-а или 1987-а година и СЛЕД това вече двигателите започват да се именуват по новата система (позната ни и до днес, а именно - с 5-те символа) :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

тоя номер? JHMEG8....?А и на мойта се чудех! 2HGED6....? За ЕД6 какво е?

EG8 - това е СИВИК 5-а генерация СЕДАН 4 врати, оборудван с 1.5 литров мотор (най-веротно D15B2).А твоята "2HGED6" - 2HG (т.е. произведена в Канада :( ), а ED6 значи че е СИВИК 4-а генерация ХЕЧБЕК с 1.5 литров мотор (в случая твоята е с D15B2-ка).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Vaso

Купе: JHMAAS5330S001862            JHM-ясно. Двигател:ZC19000367

Това значи Honda CRX 1-а генерация
Many Thanks :(:lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Цитат (Mark Antoniy @ May 14 2004, 10:12 AM) тоя номер? JHMEG8....?А и на мойта се чудех! 2HGED6....? За ЕД6 какво е?  EG8 - това е СИВИК 5-а генерация СЕДАН 4 врати, оборудван с 1.5 литров мотор (най-веротно D15B2).А твоята "2HGED6" - 2HG (т.е. произведена в Канада  ), а ED6 значи че е СИВИК 4-а генерация ХЕЧБЕК с 1.5 литров мотор (в случая твоята е с D15B2-ка). 

Много мерси за помоща! А този с ЕГ8 са му боцнали Д15В7 дв. ! Пълен инжекцион! Значи ли това ,ч е е правена за америка например, защото е с ляв волан?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

Цитат (Mark Antoniy @ May 14 2004, 10:12 AM) тоя номер? JHMEG8....?А и на мойта се чудех! 2HGED6....? За ЕД6 какво е?  EG8 - това е СИВИК 5-а генерация СЕДАН 4 врати, оборудван с 1.5 литров мотор (най-веротно D15B2).А твоята "2HGED6" - 2HG (т.е. произведена в Канада  ), а ED6 значи че е СИВИК 4-а генерация ХЕЧБЕК с 1.5 литров мотор (в случая твоята е с D15B2-ка). 

Много мерси за помоща! А този с ЕГ8 са му боцнали Д15В7 дв. ! Пълен инжекцион! Значи ли това ,ч е е правена за америка например, защото е с ляв волан?
По принцип, на EG8 са се слагали САМО 1500 кубикови мотори (D15B2, D15B3, D15B4, D15Z1, D15B7...), но специално D15B7 се е слагал ПРЕДИМНО на Американските и Канадските EG8-ци, а ТЕ НЕ са Японско производство, а са правени в съответните страни (съответно с префикс "1HG" и "2HG"). Та затова ми е малко странно - предназначен за Европа EG8-ца с този мотор... :( Но какво пък - може да е някое "поръчково" изпълнение :lol: Не е изключен и факта да е сменен мотора !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mark Antoniy

Мерси отново! Сега ми стана ясно! Явно е както казваш ти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Купе: JHMAASДвигател:ZC1

Ей това е кола-мечта!Обещай ми едно кръгче, ако се засечем на някоя среща.Ти от къде си?Виктор - дай да сложим едно поле "Location" в информацията отстрани за потребителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest daikina

А за този номер не можах да открия нищо, освен че е произведена в Англия. Пробвах и на електронния адрес, където автоматично ти испраща на посочен е-mail дешифриране, но и там ударих на камък. VIN № SHHMB17400U008627

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

VIN № SHHMB17400U008627

MB1: Сивик 6-а ген. 5 врати Хечбек, произведен в Англия. Оборудвам с 1.6 литров мотор(и), мощност 113 или 126 коня. ОБАЧЕ - MB1 е модела САМО от 1994-а (края на 1994-а година, тогава излиза модела) до 1997-а година - когато се прави фейслифт на този Англииски модел. СЛЕД фейслифта, този СИВИК оборудван с тези мотори се нарича вече MB4 !!!

 

И това по принцип е характерното за Англииските Сивици 5 врати хечбеци (спрямо Японските моделит де): произвеждани са от КРАЯ на 1994-а до 2000-ата година, като през 1997-а има фейслифт (и тогава се появява и Комбито "Аerodeck" на базата на този Сивик). Моделите оборудвани с еднакви мотори, но в зависимост от това дали са произведени ПРЕДИ или СЛЕД фейслифта (т.е. преди или след 1997-а) имат различен модел на шасито !!!:dry: Примерно, твоят автомобил, който е оборудван с 1.6 литрови мотори ПРЕДИ фейслифта е MB1, но СЛЕД фейслифта е MB4 ! :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest daikina

Благодаря за инфото. Мислех, че Сивика ми е 5-та генерация. Произведен е '95 година, 113 hp и се оказва, че е шеста генерация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Teos

Адх Батка ти си номер1 за Хонда признавам те!!!Искам само да те питам JHMAF та всичко разбрах и много благодаря та само да те питам какво ДВГ отговаря :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

JHMAF

AF e CRX 1-а ген. с 1.5 литровия мотор (EW3 или EW4).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Добри�

ADH, браво колега ;):thumbs1::huh: Не съм виждал друг като теб ( аз и теб не съм те виждал, но така е думата ), с такива познания за дадена марка автомобили. То твоето е болестно състояние човече, но много полезно :D . Страшно се кефя да чета, как помагаш на хората. В крайна сметка ако пазиш познанията само за себе си - ще отидат на вятъра. Отскоро съм във форума, нямам Хонда, но ми харесва отношението на хората и отзивчивостта, затова го чета редовно. ADH не го приемай като четка или подмазване - искрено ти се възхищавам ;):bg:;) ПП: Сори за ;) , но исках да се изкажа ;) А по темата - открих един страхотен сайт за дешифриране на VIN-а http://hondaclub.kiev.ua/vin.shtml

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest THE BEAST
Отговорено (Редактирано)

Сега възникна едно малко въпросче значи хондата ми е 95 год а по тези VIN дешифратори се я изкарвам 93 :P или аз нещо бъркам :P 1HGEJ21400L107538 ADH ЩЕ УДАРИШ ЛИ ЕДНО РАМО :):P:P

Редактирано от THE BEAST

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest buddi5
Отговорено (Редактирано)

разбирам те напално и на моя талон пи6е 95 пак колата се оказа 4е маи не е така утре така или ина4е сте ходя при омбре та 6те се допитам и до него дано се окаже 4е се баркаме JHMCB76500C007308 :)

Редактирано от buddi5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BOGIE

Но, СПЕЦИАЛНО за Японския префикс (JH*) третия символ означава в кой точно ЗАВОД е произведен. Много НЕправилно е да се мисли че Японския префикс е един единствен - "JHM" - това НЕ Е правилно !!! "JH" е правилния префикс (което идва от "Japan Honda") и чак вече ТРЕТИЯ символ уточнява в КОЙ точно Японски завод е произведен този автомобил. Примерно, ако е с буква "М" накрая, значи е в завода "СУЗУКА" (JHM), ако е с цифрата "4" - значи е в завода "ТОШИГИ" (JH4) и т.н. Но пак казвам - това ДОУТОЧНЯВАНЕ в кой завод в съответната страна е произведена тази ХОНДА - това САМО при Японския префикс го има !!!

Tрудно е човек да допалва съвършенството но при по-ранните модели буквата която обозначава завода е на друго място в VINa

 

като пример е моита кола.

 

на този линк всички с по стари брички могат да видят какво означава всяка цифра и буква от VINa

 

http://www.redpepperracing.com/technical/87Civ-fsm-chap1/aab

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darcosi

страмно по талон колата първа регистрация ми е 15.11.1991 а декодера ми даде че е 92 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iceman1234

За някои марки, ако не и за всички, има едно такова правило, че коли произведени след Октомври, Ноември - се казват че са следващата година! Нямам идея само на кой му е хрумнало това нещо, но продавачите на коли определено се възползват охолно от това! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Victor

Мда, и моята е така. Самият край на 1992ра, писана е 1993та.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest raldo

Моята е сделана в СУЗУКА,и ми излиза "92-ра,а е 4 генерация.Неразумем.Явно е точно това,за което говорите(несъвпадението на календарна с производствена година)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 4ove4e

ЗА ТОВА КАКВО ЩЕ МИ КАЖЕТЕ 1HGEJ11300L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest GReddy

Правя тази тема с цел ИЗЯСНЯВАНЕ на ситуацията при "разшифроването" на VIN на Хонда автомобил ;) Интереса беше породен от ТАЗТ ТЕМА, но реших че е глупаво да правя OFF TOPIC ТАМ, затова реших ТУК, в НОВА тема да повдигна този въпрос за любознателните ;)

 

:) аз мислех че G=generation и съответно 4..

Значи да поясня за да стане по-ясно на всички ;)

 

"Префикса" с който започва всеки един VIN на Хонда автомобил: JH*, 1HG, 2HG, SHH и т.н. - първите 3 (ТРИ) символа от НОМЕРА НА РАМАТА (говоря специално за ХОНДА ;) ) означават КЪДЕ точно, в коя старана е произведена дадената Хонда:

 

1HG - САЩ

2HG - Канада

SHH - Англия

JH* - ЯПНОИЯ.

Но, СПЕЦИАЛНО за Японския префикс (JH*) третия символ означава в кой точно ЗАВОД е произведен. Много НЕправилно е да се мисли че Японския префикс е един единствен - "JHM" - това НЕ Е правилно !!! "JH" е правилния префикс (което идва от "Japan Honda") и чак вече ТРЕТИЯ символ уточнява в КОЙ точно Японски завод е произведен този автомобил. Примерно, ако е с буква "М" накрая, значи е в завода "СУЗУКА" (JHM), ако е с цифрата "4" - значи е в завода "ТОШИГИ" (JH4) и т.н. Но пак казвам - това ДОУТОЧНЯВАНЕ в кой завод в съответната страна е произведена тази ХОНДА - това САМО при Японския префикс го има !!!

 

След това, са ТРИ символа, които фактически описват съответния модел на ШАСИТО. За един модел (примерно СИВИК) и съответната генерация (да речем, 5-ата генерация) има по няколко модела на шасито. Това е така, защото - модела на шасито описва КОЯ версия е съответния автомобил (примерно, дали е Хечбек, Седан или "COUPE"), НО също така и показва на СЪОТВЕТНИЯ модел шаси КОИ точно модели ДВИГАТЕЛИ са слагани.

 

Ето един пример: взимаме един произволен VIN, да речем този на колегата със скапания съединител ;):) - неговия VIN е "JHMEG4..." (другите символи натам вече НЕ ни интересува, по-надолу ще обясня защо ;) ). айде сега да го "разшифроваме" този VIN ;)

 

JHM - както казахме вече, това значи че тази Хонда е произведена в ЯПОНИЯ, завода СУЗУКА ;)

EG4 - това значи че този модел шаси е на CIVIC 5-а генерация, HEЧБЕК версията, на която са слагани САМО 1500 кубикови двигатели (специално за Европейския пазар са слагани D15B2 и D15Z1, докато за Азиятските страни са слагани D15B3, D15B4, за Северо Американския пазар D15B7, D15B8 и т.н.).

Специално за СИВИК 5-а генерация Хечбек (подчертавам нарочно !!!) има 4 (четири) разновидности на шаситата:

 

-ЕG3 - на този вид шаси се е слагал САМО 1300 кубикови мотори (най-често това е D13B2)

-EG4 - както вече споменахме по-горе - САМО 1500 кубикови мотори

-EG5 - на този тип купе се е слагал САМО D16Z6 мотора !

-EG6 - на този тип купе се е слагал САМО B16A2 мотора !

 

Можеби ви е направило впечатление, как за последните ДВА типа шасита си има по ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕН, ЕДИН ЕДИНБСТВЕН мотор се е слагал, докато на EG4 шасито се слагал НЯКОЛКО 1500кубикови мотори ;)

 

По-горе подчертах че тези данни се отнасят САМО за Хечбеците Сивик 5-а генерация. За Седаните и COUPE-тата с различните мотори имат други модели на шаситата.

 

Забравих да спомена нещо МНОГО ВАЖНО !!! Ако една генерация от един модел, с един двигател (да речем 1500 кубиков) предлаган за Европейския пазар, то СЪЩИЯ автомобил, със същия мотор НО проедлаган за ЯПОНСКИЯ пазар - модела на шасито НЯМА да е един и същ (специално СИВИК 5-а генерация е едно от малкото такива изключения !) ;) Тази аномалия се забелязва най-вече с Японските модели - те просто НЯМАТ АНАЛОГ НИКЪДЕ ДРУГАДЕ ПО СВЕТА !!! Дори и Англия, които също са с десно разположен волан се водят по Европейското "стандартизиране" на шаситата, а НЕ по Японското. Въобще, Японските модели са МНОГО извратени - и като модели на шасита и като оборудване и като МОДЕЛИ ДВИГАТЕЛИ (!!!) слаганио в тях, та дори ако щете и КАЧЕСТВО НА ИЗРАБОТКА (Хонда по принцип имат НЯКОЛКО НИВА на качество на обработка на купето СРЕЩУ корозия и примерно за Япония и Американския пазар се използва най-качествената ламарина и въобще - по-добра обработка на ламарината срещу корозия, докато за Хондите предназначени за ЕВРОПЕЙСКИЯ - те са с НАЙ-лошото качество ламарина :dry: ) !!!

 

 

А относно това, какво значат символите СЛЕД първите 6 символа (които както вече изяснихме значaт МЯСТОТО на производство и МОДЕЛА ШАСИ) - тези цифри и букви характеризират ниво/степен на оборудване, какъв вид трансмисия е сложена, колко места и врати има този тип шаси..........и накрая вече уникалния за всеки автомобил сериен номер, без който просто НЕМОЖЕ ;)

 

Въобще, разшифроването на VIN-а (поне при ХОНДА) НЕ Е никак лесна работа !!!KICHO ми е свидетел ;);) - той ДЪЛГО ВРЕМЕ се бори да направи една примерна таблица, която искахме да я сложим в сайта и всеки свободно да разшифрова даден VIN, да знае за какво става дума ;), обаче за Хондите произвеждани за различните регъони - различни "обърквации" има във VIN-a !!!

:hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest TheDevilTwin

Имам един въпрос - Какво означава съкращението JDM пред някои модели на Хонда (например JDM Integra) :( ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

JDM - Japan Domestic Market

EDM - European Domestic Market

USDM - United States Domestic Market

:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest TheDevilTwin

JDM - Japan Domestic Market

EDM - European Domestic Market

USDM - United States Domestic Market

:(

Мерси много за изчерпателния отговор :(

Значи JDM означава, че частите са произведени в Япония и са предназначени за тамошния пазар.

Така ли да го разбирам ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Съкращенията означават за кой пазар е... но не мисля че означават и къде са произведени.... примерно, ако една част е за EDM Civic, то това според мен не означава че е произведена в европа. Може и да бъркам, но съм 95% сигурен в това което казвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...