Jump to content
gin

Акумулаторът е в бели соли

Recommended Posts

Здравейте. Моят Монбат Dynamic 45Ah обслужваем на 3.5 години почна неимоверно да ме дразни. Целият е омазан в бели твърди соли и го обливах и търках с разтвор на сода бикарбонат, голямо пенене падна. Скобата за крепеж и гайките са корозирали. И преди съм го чистил, но това бялото се оформяше основно на плюса, сега е навсякъде. По принцип карам колата нонстоп, няма грижи с паленето зиме и лете, държи напрежение в рамките 13.6-14.5 при работа... какъв е проблема?1. прекалил съм с водата и понеже е високо нивото прелива през капачките? нивото ми допира долния край на гърлото, ако мога така да го обясня...2. това си е нормално за монбат?3. отива на кино и да го сменям?

Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой мод ако може да ми поправи грешката в заглавието, моля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си прекалил с водицата. По принцип ако нямаш индикатор за нивото на водата, пълни клетките 1 пръст над питата (така да го наречем това вътре). За окислението на клемата можеш да натопиш нещо във wd40 и да минеш клемата и около нея. Моята клема се окисляваше преди, но вече нямам тоя проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

винаги има белег до къде да се пълни, обикновенно се пълни докато стигне горния край на клетката/питата/. а сигурен ли си, че релето ти изключва и не презарежда акумулатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами то отстрани има едни черти Min и Max ама понеже акумулаторът е черен и леко мръсен, абс нищо не прозира. а като гледам през отворчетата, само при клатене (хващам я за стрът бара) се забелязва мазнестата повърхност на електролита, не виждам никакви плочи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pitbuls, в сервизната карта на Монбата пише, че при системно презареждане ще има кафяви налепи по капачките от вътрешната страна (това от клаузите кога не уважават гаранцията). това че нямам кафяви неща показва ли че релето е ок? как да проверя дали изключва? то въобще изключва ли? води се нещо като реле-регулатор

Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип трябва да имаш маркучле , което да отвежда излишният електролит към асфалта , а то е било спестено при монтажа ....Нивото на елеткролита е указано с линии мин./мах на самият акумулатор, ако е обслужваем. В случая вероятно си прекалил с нивото на доливаната дестилирана вода .Под полюсите се слага изрязано кече , напоено с масло или полюсите се намазват с технически вазелин .Напрежението , подавано към акумулатора се мери с мултицет - при ниски обороти и след това подаваш газ - трябва да е до 14.2 - 14.4 волта ...

Редактирано от kokodaf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

силно заинтригуван отворих диаграмата от EPC, но никакви маркучи не намирам. дори не мога да се сетя за какво говориш. от къде се очаква да стърчи такова. другото което не разбирам е как така "под полюсите" да сложа кече, под акумулатора ли имаш предвид? или под клемите на кабелите?

 

Публикувано изображение

 

иначе май верно да съм прекалил с водата, жалко че сега е мазало... ама аз и преди толкова сипвах, а не правеше мизерия. ще я сменям гадта май...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е диаграмата за необслужваем оригинален Панасоник акумулатор.Твоят трябва да има отстрани / по продължението на линията на капачките / от едната или от двете страни очертани отвори около фи 6 или 8/ нямам екземпляр от Монбат пред мен/ , коитосе счупват и там се пъха силиконов маркуч около 0.5 метра , като краят му се веси към асфалта.Кечетата /може и друг плътен текстил/ се слагат над пласмасовата част на полюсите и под самата клема на полюса - хоризонтално - през тях се показва само оловото на полюса. Дебелина на кечето - до 3-4 мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами акумулаторджия го погледна, зареждането в норма, на товарна вилка даде около 9.6 волта при 150 ампера, и каза, че съм прекалил с водата :) това ще да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...