Jump to content
1van

Съхраняване на акумулаторите!

Recommended Posts

Здравейте!Един учител по ел.техника ми каза,че акумулаторите за да се съхраняват и да имат по дълъг живот,било хубаво сутрин преди да се запали колата,да постои известно време на фарове (някъде 1 минута).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм я чувал тази теория,че не е добре веднага да се натоварва шоково със стартерния ток,но не съм я ползвал!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на включването на фаровете е да се възбуди акумулатора - тоест да се повиши вътрешната температура на електролита - тогава отдава по-голямо количество съхранена енергия пиково.Същият ефект се постига ако акумулатора се съхранява на топло - от 10 до 30 градуса , дозарежда се поне веднъж месечно до пълният капацитет , никога не се изтощава до край /под 8 волта/ и ако е обслужваем - поне веднъж месечно се проверява нивото на електролита.Ако не се ползва по-дълго време тогава всяка седмица му се проверява напрежението /12.2 - 13 волта/и се дозарежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на включването на фаровете е да се възбуди акумулатора - тоест да се повиши вътрешната температура на електролита - тогава отдава по-голямо количество съхранена енергия пиково.

И колко време го "възбуждаш" с тая процедура и апропо .. на запалени фарове ли палиш ??Я опиши точно плииЗ ! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 30 секунди. Загасявам ги , изчаквам още 10-15 сек. и тогава паля . Процедурата съм я правил при външна температура около -10 -12 градуса на Пежо 205 с 1.0 двигател и акумулатор на 2 години , на който почти му бяха свършили дните , като и без това Пежото си палеше трудно ...Ефект имаше , просто му трябваше още малко ток за задействане на електроният комутатор или бобината .Но е възможно и да е само внушение - всяка зимна сутрин температурата е различна ....http://www.postimage.org/image.php?v=PqjseSJhttp://www.postimage.org/image.php?v=aV19ZMS От графиките се вижда , че може и да има някакъв смисъл при температири под - 18 ...

Редактирано от kokodaf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтече ми времето за редакция .....

Изрових тема по въпроса от колеги от Ситроен - http://www.citroen-bg.net/forum/viewtopic....90&start=15

Необходима енергия при стартиране на двигателя, спрямо околната температура, с намаляването на капацитета на батерията, можете да видите че пропорционално нараства необходимата енергия за стартиране на двигателя.

При много ниски температури, преди палене неколкократно пускане на дългите фарове-чрез задържане на лоста-за по няколко секунди, ще предизвика протичането на химична реакция в акумулатора, респективно ще повиши собствената му температура, затопляйки самия акумулатор, ще се повиши капацитета стартов ток, който може да отдаде в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е мерси колеги,доста изчерпателни отговори!явно все пак не са ме излъгали!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам едно питане. Кола не се пали на фарове, нали така? Аз като я паля гледам да няма вклучено нищо. Още като я гася, изключвам парно, реотани и не паля на фарове, защото за стартиране на мотора се създава голям разход на електричество и в комбинация с всички други консуматори това ударно ипопване на ток са ми казвали, че е много вредно за акумулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...