Jump to content
PoweRG

Upgrade на двигател

Recommended Posts

Колеги открих една статийка, която ми се стори адски интересна и ми показа доста неща, които не знаех за двигателя си. Смятам за няколко дни да я преведа и ще я пусна тук на части. Нарочно не пускам линк още сега за да не се получат мнения от сорта "ама това не се превежда така" или "ама това не е така наистина". Казвам ви че превеждам статията 1 към 1 от оригинала и моля ви уважете поне труда ми като не осирате темата ( пишете ми на ЛС ).

п.п. Предполагам това ще е добър старт за "рейсърчета". които знаят само какъв им е обема на двигателя, а като питаш кой е той или какъв е и гледат :lol:

 

Статията е преведена от: http://www.sportcompactcarweb.com/tech/041...gine/index.html

Надявам се да съм полезен на някого:

Какво и Защо

Може да имате най-големия и “лош” Б блок, но без подходящата глава няма да получите необходимата мощност. Основната работа на главата е да вкарва и изкарва въздуха в горивната камера и като го прави играе основна роля в генерирането на мощност. Неизползването на глава

Редактирано от 1net

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PoweRG
Електричество и жици

 

Дистрибуторите, които се слагат на всички VTEC глави споменати по-рано, ще паснат идеално. Обаче ключът е в това да се намери такъв, който ще е съвмесим с вашето ЕКУ. При по-късните модели OBD-I и OBD-II LS/VTEC конверсии има няколко варианта, понеже USDM VTEC дистрибуторите се намират доста лесно. Просто ще трябва да си изберете В-серия VTEC дистрибутор, който да пасва на вашето Е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и следващата част на статииката:

 

Изпускателна система:

Въпреки че, оригиналният изпускателен колектор от LS може да бъде запазен, могат да се използват и такива от В16А и В18С с по-голям капацитет (по-голямо сечение). Разбира се могат да се ползват и продуктите на ‘афтърмаркета’.

 

Охлаждане:

Когато се ползва друго, освен главата на цилиндрите от В18С GS-R, горният маркуч от '94-'97 del Sol DOHC VTEC ще осигури добро (заводско) пасване. При GS-R-то, оригиналния горен маркуч от LS ще свърши работа.

 

Емисии:

В зависимост от това коя VTEC глава използвате, вакуумните тръби/маркучи се свързват до голяма степен в същия ред в който са били разкачени, тъй като тръбите/маркучите на изпарителния контейнер, както и тези от контролния, почистващ соленоиден клапан, МАР сензорът и регулаторът на налягането на горивото, могат да се видят на всеки от VTEC смукателни колектори. В някои случаи вакуумната тръба на усилвателя на спирачките трябва да се отстрани от скобата на огнеупорниия щит за да може да се достигне колектора. Огъването на месинговото/пиринчево съединение за да се достигне маркуча е лоша идея, защото така може да се отхлаби и да протече. По-добре е да опънете или да удължите самия макуч малко.

 

Климатик и Серво-Усиловател на кормилната уредба:

Климатикът, както и серво-управлението остават незасегнати от прибавянето на VTEC глава, ако се приеме че разполагате с подходящите скоби. Скобите на серво-управлението варират в зависимост от годината на производство на колата, както и от това коя цилиндрова глава е избрана. При всички случаи, ОЕМ частите се ползват и е само въпрос на съчетаване на подходящите горни скоби и помпата на серво-усилователя за да се намери идеалното съчетание.

 

Обобщение:

Въпреки че, тъмната страна на LS/VTEC е известна с това че, „вдига грозната си глава до там, че долния край е загрижен/засегнат”( „to rear its ugly head as far as the bottom end is concerned”) (пичове, sorry ама тва не знам как да го преведа , тва е коет успях да измисля и за тва е с кавички- б.р.), съществува също и добра страна: повече мощност. Как ви звучат допълнителни 26 конски сили на колелата? Не лошо, имайки предвид „голата” стокова цилиндрова глава и ОЕМ изпускателен колектор, които все още се използват. Опитайте се да съберете/извлечете същото количество мощност от LS цилиндрова глава и ще разберете че сте започнали „неравна битка”, да не говорим че ще е много по-скъпо.

 

Списъкът с части, нужни за да се направи VTEC суап е всичко друго но не и кратък. Въпреки това, с изключение на цицлиндровата глава и ECU-to не са особено скъпи. Ето какво ви е нужно:

 

•DOHC VTEC B-серияцилиндрова глава с капак за клапаните, смукателен колектор, VTEC соленоидов комплект и вътрешности

• VTEC ECU

• VTEC B-серия делко/дистрибутор

• '90-'01 Integra LS гарнитура за глава

• '94-'01 Integra GS-R болтове за глава (също и Type R, del Sol DOHC VTEC и Civic Si)

• '94-'01 Integra GS-R водна помпа (също и Type R, del Sol DOHC VTEC и Civic Si)

• '94-'01 Integra GS-R ремък (също и Type R)

• '94-'01 Integra GS-R ударен сензор (knock sensor) (също и Type R, del Sol DOHC VTEC и Civic Si)

• -4 стоманено оплетени маркуча със женски накраиници, 22 инча дълги

• 1/8- инчова NPT женски към 1/8-inch NPT женски към 1/8-inch BSPT мъжки към Т-тръба (run pipe tee)

• 1/8- инчова NPT мъжки към -4 мъжки прав адаптер

• 3/8- инчова NPT мъжки към -4 мъжки прав адаптер

• 1/8- инчова вътрешна тапа за тръба

• 1/8-инчова NPT тапа за тръба

• 3/8-инчова NPT тапа за тръба

• 14mm бургия

• 10.9mm бургия

• 12mmx1.25mm тапа

Редактирано от zarrick

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля да бъда извинен, ако накой пуарист не хареса моита интерпретация ;)

Редактирано от zarrick

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да вметна малко по темата.В тези 2 линка има още доста писано и доста снимков материял. ;)Oще по темата 1Още по темата 2ПП:PowerBG или Zarrick ако ти се занимава може да постнеш снимките с някое преводче;) за съжаление на мен не ми се отдава и не мога да помогна ;)

Редактирано от V-tec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

вместо да се разпробива за нови вода4и могат да се ползват готови такива :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...