Към съдържанието


Honda FR-V
Обслужване


  • Не можете да пишете в тази тема
10 отговора на тази тема

#1 Japancars

Japancars

    Новак

  • Newbies
  • Pip
  • 7 Мнения:

Публикувано 09 април 2012 - 12:47

Привет колеги! Имам регистрация във форума от доста време, но досега не съм имал Хонда. Преди това имах Тойота Карина, след това Тойота Авенсис, после Мазда 626, а последно Субару Импреса... Досега съм имал все бензинови коли, но сега се случи така, че харесах Хонда с дизелов двигател и от седмица съм подкарал една Хонда ФР-В, 2.2, 140к.с. Първоначалните впечатления от колата са ми отлични, имах притеснения от комфорта, породени от третата седалка отпред, но всичко се оказа напразно. Съвсем удобно ми е и разположението на шофьорската позиция и приборите са преценени достатъчно добре, така че да не се чувства някакъв проблем, породен от пространството, отредено за средната седалка отпред. Ако има съфорумци, които притежават тази кола би било добре да споделяме опит от поддръжката на тези модели на Хонда, които не са често срещани по пътищата ни... Като начало ми предстои обслужване и моля за съвет по отношение на маслото, което се препоръчва за този дизелов двигател, а също така къде се намира поленовият филтър за купето/климатика, понеже книжката ми е на италиански и нищо не мога да разбера от нея!
Пожелавам безаварийно шофиране на всички съфорумци! :rolleyes:
  • 0

#2 MIYAMOTO

MIYAMOTO

    Гайджин

  • Техно Модератори
  • PipPipPip
  • 1639 Мнения:
  • Кара:му се 330 бръмбара праскат напред през кукуруза
  • Място:Варна

Публикувано 09 април 2012 - 20:56

Масло само 0W-30 и нищо друго(Мобил,ако питаш мен).Филтъра за купето(2броя) е зад жабката ;)
  • 0
ВЕЧЕН ФЕН НА АМБУЛАНТНИЯ ТЪРГОВЕЦ DarcoSi

#3 Japancars

Japancars

    Новак

  • Newbies
  • Pip
  • 7 Мнения:

Публикувано 10 април 2012 - 07:29

Благодаря за отговора! ;) А проблем ли е да се сложи 5W-30?

Този пост е редактиран от Japancars: 10 април 2012 - 07:30

  • 0

#4 MIYAMOTO

MIYAMOTO

    Гайджин

  • Техно Модератори
  • PipPipPip
  • 1639 Мнения:
  • Кара:му се 330 бръмбара праскат напред през кукуруза
  • Място:Варна

Публикувано 10 април 2012 - 18:03

Сигурно няма да е проблем и 10в40 да сложиш,но питаш какво трябва да е маслото и аз ти отговарям....какво ще налееш си е твоя работа
  • 0
ВЕЧЕН ФЕН НА АМБУЛАНТНИЯ ТЪРГОВЕЦ DarcoSi

#5 Japancars

Japancars

    Новак

  • Newbies
  • Pip
  • 7 Мнения:

Публикувано 11 април 2012 - 08:39

Виж, аз питам по друга причина... Когато взех колата маслото вече беше сменено с Кастрол 5W-30 за дизели, като човекът, който го е сменил е доверен и му вярвам на 100%, че е точно така. Той твърди, че маслото е от Германия и не е ментак, а аз сега се чудя дали да си карам колата така, или да го сменям с 0W-30, както препоръчвате!...

Този пост е редактиран от Japancars: 11 април 2012 - 08:39

  • 0

#6 ive

ive

    Новак

  • Newbies
  • Pip
  • 1 Мнения:
  • Кара:ХОНДА ФР-В
  • Място:ИСПЕРИХ

Публикувано 25 април 2012 - 22:06

здравей колега.аз също съм скорощен притежател на fr-v нобензин.и аз като теб се двуомях за маслото но според мен не е проблем5w30 не е нова кола.така че дерзай.


  • 0

#7 Димитър Коев

Димитър Коев

    просто фен

  • Helpers
  • PipPipPip
  • 1253 Мнения:
  • Кара:1993 4th gen. H23 Prelude & 2005 Accord CN1 2.2 i-CTDI
  • Място:София

Публикувано 25 април 2012 - 22:46

Аз карам акорд със същия двигател. Съвета на Миямото не е за пренебрегване! Каквото и друго масло да сложа освен 0W30 веднага колата става по-шумна, появяват се вибрации и т.н.

Много е неприятно да даваш по 36-38 лв. за литър масло, но истината е, че този мотор си иска своето.

Другото с което не бива да правиш компромиси е горивния филтър. Стой настрана от МАН! и обикновен БОШ. Търси оригинален БОШ за първоначално вграждане. Разликата МАН-оригинален БОШ е 50 лв. Има един модел на БОШ, който се води оригинален, но е с около 30 лв. по-евтин. Не ти го препоръчвам. С него колата веднага става по-мудна и се замисля като настъпиш педала. Уж са еднакви, но като срежеш единия (honda original parts) и другия (БОШ от 65 лв.) се вижда че не са еднакви.

Отиди при читав майстор за пълна диагностика и преглед. Да се ослуша за веригите (щото ако стане фал филма е голям) и да ти види съединителя, щото може да приплъзва само на 4-а и 5-а, но това разбива демпферния маховик и ако се налжи да сменяш и него и съединителя - билета за филма скача от 800 на 2500-3000 лв.

Ако колата е над 100 000 км. ти препоръчвам да направиш почистване на EGR-а и всмукателния колектор. Шанса да не си познаеш колата (по отношение на вървене и разход) е огоромен.

Още един съвет - този мотор си иска регулярно продухване. Не се притеснявай от време на време да го настъпиш до край за малко.

Другото е като на всяка кола и като на всеки модерен дизел.

Още нещо много важно - филтъра за купето! Търси филтър за Хонда Ледженд! Същия е но цената е над 2 пъти по-ниска. :D

Този пост е редактиран от Димитър Коев: 25 април 2012 - 22:49

  • 0

#8 Japancars

Japancars

    Новак

  • Newbies
  • Pip
  • 7 Мнения:

Публикувано 26 април 2012 - 09:37

Благодаря за съветите, ще ги имам предвид! :)
  • 0

#9 Japancars

Japancars

    Новак

  • Newbies
  • Pip
  • 7 Мнения:

Публикувано 15 април 2013 - 15:57

Дойде време за смяна на маслото и тази година мисля вече да сложа от препоръчаното масло на Mobil 0W-30. Въпросът ми е има ли значение кое точно да бъде, понеже срещнах 2 вида: MOBIL 1 FUEL ECONOMY FORMULA 0W-30 и MOBIL 1 ESP 0W-30 ?

Този пост е редактиран от Japancars: 15 април 2013 - 15:58

  • 0

#10 Japancars

Japancars

    Новак

  • Newbies
  • Pip
  • 7 Мнения:

Публикувано 26 април 2013 - 11:45

ОК, както и да е, вече е решено, слагам MOBIL 1 FUEL ECONOMY FORMULA 0W-30 . Ще видим как ще е колата с него...
Успех на всички и безаварийно шофиране! ;)
  • 0

#11 FRV

FRV

    Новак

  • Newbies
  • Pip
  • 9 Мнения:
  • Кара:FR-V
  • Място:.

Публикувано 19 юни 2014 - 15:25

Здравейте, не знам дали е тук мястото ..виждам че и темата е стара , но не намерих никъде информация за решението на бензиново FR-V и смяната на горивния филтър,коментар видях че е някъде към резервоара,но лесно ли се сменя ,наистина на снимки го гледах -ако е било това че е по-странен от стандартното, за маслото видях че се препоръчва или 0W30 или 5W30

Ще се радвам да дадете акъл на новия си съфорумник :) 


  • 0





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

Skin Designed By Evanescence at IBSkin.com