Jump to content
Guest Dominic

Налягане на климатик за Сивик 95!

Recommended Posts

Guest Dominic

Имам сивик 95та купе. Повиши ми се налягането в системата и се потроши спиралата на компресора.Майстора намери след един месец компресор, монтира го и сега работи отново, но като мери налягането: 25 бара., успя чрез изправяне на ламелите на радиатора да го свали до 22 бара.Като гледам обаче по една таблица - нормалното налягане би трябвало да е 13 бара при температура на изпарение приблизително 40-45 градуса.Някой може ли да потвърди тези данни. Фреонът е R134a.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest agg

Имам сивик 95та купе. Повиши ми се налягането в системата и се потроши спиралата на компресора.Майстора намери след един месец компресор, монтира го и сега работи отново, но като мери налягането: 25 бара., успя чрез изправяне на ламелите на радиатора да го свали до 22 бара.Като гледам обаче по една таблица - нормалното налягане би трябвало да е 13 бара при температура на изпарение приблизително 40-45 градуса.Някой може ли да потвърди тези данни. Фреонът е R134a.

имаш запушен филтьр на фреоновата система. когато дефектира компресора задалжително се сменя филтьр дехидратора. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest agg

за налягането в системата ..зажисимо е от околната температура при 20 градуса едно а при 30 -друго. може би това налягане което си гледал е при 20 градуса вьншна околна температура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Фантастично!!! Искам да споделя колеги. Налягането от 22-25 бара, което е напълно недопустимо, слезе на 15-19 бара, което е в рамките на нормалното. Как се получи това....:Когато ми смениха компресора, смених и филтър за 80 лв. както ми промиха системата и няма запушване. Фреонът беше на 6 - т.е. пълен 500 грама, както трябва да бъде. Да, ама случайно човека като го източи да провери колко е и като го върна наля 480 грама вместо целите 500. Да ама налягането падна с 6 бара. Режима на колата ми сега при климатик е коренно различен: преди като го пуснех беше на 500 оборота и в движение като изключвах от скорост се разтрисаше, защото искаше да гасне, а сега оборотите са 1000 - 900 и тоя ефект на гаснене го няма. Преди го усещах страшно при 1ва и 2ра предавка при набиране на светофари, а сега е много по-облекчен режима на двигателя и почти не го усещам.Това е инфото колеги! Ако някой има такива проблеми, надявам се да съм бил полезен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

Хора аз сега чета тук и оставам замислен Аз Карам Civic '97 току що си я взех и се съмнявах във кличеството на фреона защото при много високи обороти компресора изключва. Имам и Mondeo та при него този проблем се получи когато му намаля фреона тъй като имам много слаб теч. Та идеята ми е че отидох дирекно на електронната везна и тамм...525гр. както ги дават по спецификация.Манометъра на високото налягане достигаше 28 bar преди да изключи компресора(пресостата за високото налягане) което доста ме учуди.та за това погледнах в Civic 1995-97 Service Manual и ето какво пише там:В зависимост от INTAKE TEMPERATUFE, DELIVERY PRESSURE варира от 1500 до 2900 kPa съответно от 20 до 40 'С Там графиката се пркъсва, предполагам че пресостата изключва при това налягане!А що се отнася до това което ти си направил....абсолютно съм против тъй като има и пресостат за ниско налягане който също изключва компресора при изчерпване на фреона. Естествено че това ще разтвари както налягането във системата така и двигателя, но е свързано с чести включвания на електромагнитният съединител а ти сам си представи какво му се случва когато се задейства при 4000 обората на двигателя и това през някоко секунди !!! Моят Civic има също и ТРВ което се намира до въздушният филтър за копето. Той точно това прави-Регулира налягането във системата във зависимост от връщащата температура на фреона за да не се натоварва излишно компресора, а във същото време да не излиза от работните си харектеристики така че да не му се налага да изключва принудително!е сега те оставям ти да се замислиш! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Хора аз сега чета тук и оставам замислен Аз Карам Civic '97 току що си я взех и се съмнявах във кличеството на фреона защото при много високи обороти компресора изключва. Имам и Mondeo та при него този проблем се получи когато му намаля фреона тъй като имам много слаб теч. Та идеята ми е че отидох дирекно на електронната везна и тамм...525гр. както ги дават по спецификация.Манометъра на високото налягане достигаше 28 bar преди да изключи компресора(пресостата за високото налягане) което доста ме учуди.та за това погледнах в Civic 1995-97 Service Manual и ето какво пише там:В зависимост от INTAKE TEMPERATUFE, DELIVERY PRESSURE варира от 1500 до 2900 kPa съответно от 20 до 40 'С Там графиката се пркъсва, предполагам че пресостата изключва при това налягане!А що се отнася до това което ти си направил....абсолютно съм против тъй като има и пресостат за ниско налягане който също изключва компресора при изчерпване на фреона. Естествено че това ще разтвари както налягането във системата така и двигателя, но е свързано с чести включвания на електромагнитният съединител а ти сам си представи какво му се случва когато се задейства при 4000 обората на двигателя и това през някоко секунди !!! Моят Civic има също и ТРВ което се намира до въздушният филтър за копето. Той точно това прави-Регулира налягането във системата във зависимост от връщащата температура на фреона за да не се натоварва излишно компресора, а във същото време да не излиза от работните си харектеристики така че да не му се налага да изключва принудително!е сега те оставям ти да се замислиш! :rolleyes:

20 грама на 500 са нищо. Системата обикновенно изключва при доста по-малко количество. Споделих го защото е интересен фактът, че при толкова малка разлика в количеството на фреона, налягането падна с 6 бара. Това прави уникален случея, естествено, че при по-малко фреон - има по-малко налягане - съответно по-лека работа на компресора - съответно ненатоварване на двигателя.Относно оборотите. Съмнявам се разбирачите да не знаят, че климатик не се включва над 2500-3000 оборота. А това за електромагнитния съединител:!!!! Аз съм маниак!! когато карам на климатик не качвам над 2500-3000 оборота, и с цел пестене на гориво и с цел лека работа на машината !!!!!!Ако искам да издухам някой........ просто щтракваш бутона........ 9000 - това е краят - и него го няма.Така че има разлика между това да ползваш без да разбираш и да ползваш но с разбиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Колкото до ТРВ-та пресостати, компресори, филтри, scroll, бутален, лагери и т.н.................... Станислав на горна баня, не може да отрече никой, че разбира, щом това беше решението, което взе, значи "новак" ако не можеш да предложиш по-добро решение, значи по-добре да се пасува. Защото книжки - много, практиката обаче трудно се набавя, нали? :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

ПО въпроса за практиката си много прав ! И понеже не обичам да пиша на изуст днес директно отидох при моят познат които се разправя със климатични инсталации, взех електронната везна и прахосах полвин ден във експерименти! Сам разбираш, че ако не се съмнявах в моят климатик нямаше да прочета темата пък и нямаше да мога да заспя ;) Ето какво открих :Моята система събира по спецификация 550гр. (+/- 25гр) R134-a .При този обем при 4000 rpm високото нялягане след 20 сек. работа се стабилизира на 27 бара а температурата на изхода на плафоните при 3-та степен на вентилатора със сменен нов въздушен филтър е 8'Спри 900 оборота P=15bar t=16'cПри 500 гр фреон: 4000 rpm ... Pmax=21bar t=12'C 900rpm P=15 bar t=16'C При 450 гр. фреон:4000 rpm ... Pmax~18 bar t=14'C -изключваше и повярвай ми включваше си при 4000 rpm 900rpm P=15 bar t=14'СТака че аз реших да му сложа 520гр. ;) Направи ми също впечатление че ако оборотите паднат под 700 компресора изключва ! Това е което сам проверих и мога да споделя със теб ! Не казвам, че не си взел правилното решение, но пък аз Мондеото си го карам по магистралата със 180 на клима ;) Не се смей знам че не му е много приятно, но пък на мен вътре си ми е гот :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Значи при теб има същия ефект: казваш системата ти е за 550 гр. но си сложил 520гр. ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobromirski

Ами да ти кажа не че толкова съм искал да сложа ами просто бутилката във която събирах фреона беше съвсем празна и нали се сещаш наливаш отливаш разкачваш маркучи ту тоя ту ония и 30 грама избягаха някаде ;)))А другият фреон беше R12 и не ми се щеше да ги мешам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dominic

Май е само важното, че работи .хехе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...