Jump to content
Guest arsen

въпрос за турбо

Recommended Posts

Guest arsen

Здравейте колеги искам да ви задам няколко въпроса свързани с турбо автомобилите.Първо оптималното налягане на турбо за атмосферни двигатели е 0.7бар .Това значи че пълното налягане е 1.7бар тоест атмосферното налягане плюс манометричното.Второ при турбо двигател филтъра за входящия въздух се явява съпротивление по пътя на въздуха.Оттам въпроса филтъра трябва да е по фин от обикновен въздушен и трябва тръбата за входящия въздух да бъде изведенана на такова място над пътя така че да се избегне прононикването на по едри частици увлечени с въздуха .Друг въпрос при повишаване на налягането на входящия въздух трябва да се променят настройките на горивната помпа.Дали трябва да се сме ни или да се пренастои.Инжекторите също би трябвало да сменят ако се повиши налягането на горивото.При горене без предварително смесване налягането на единия флуид трябва да е по - високо от това на другия за да стане смесване непосредствено преди изгарянето.Мисля че трябва да има горене с излишък на въздух за да изгаря оптимално подаденото гориво.Ще се радвам да отговорите на тези мои въпроси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Първо оптималното налягане на турбо за атмосферни двигатели е 0.7бар .Това значи че пълното налягане е 1.7бар тоест атмосферното налягане плюс манометричното.

Не, няма такова понятие като оптимално налягане за атмосферни автомобили. Прав си че 0.7 е всъщност 1.7 абсолютно налягане. 0.7бара идва от там че фабричните MAP (Manifold Absolute Pressure) датчици на хондите мерят до около 0.7бара и по случайност фабрично блоковете ни държат до около 0.5-0.7бара без преправяне и добра настройка. Няма оптимално. За д15 0.5-0.7 е горе долу безопасния максимум, но пък за В16 е малко по-високо максимума. Всичко зависи от конкретния двигател и от това какво е правено по блока.

Второ при турбо двигател филтъра за входящия въздух се явява съпротивление по пътя на въздуха.Оттам въпроса филтъра трябва да е по фин от обикновен въздушен и трябва тръбата за входящия въздух да бъде изведенана на такова място над пътя така че да се избегне прононикването на по едри частици увлечени с въздуха .

Филтъра се слага преди турбото и дали трябва да е по "фин" е спорно. Определено, през него минава по-голям обем въздух за единица време, но пък по-големите загуби лесно се компенсират от това че турбото насилствено смуче въздух от филтъра. При атмосферни коли, двигателя трябва да засмуче въздуха и всяко препядствие е нежелателно, но при турбото.... какво от това че малко по-трудно влиза въздуха.... Просто фактора "въздушен филтър" е много по-ясно важен при атмосферките.

Друг въпрос при повишаване на налягането на входящия въздух трябва да се променят настройките на горивната помпа.Дали трябва да се сме ни или да се пренастои.Инжекторите също би трябвало да сменят ако се повиши налягането на горивото.

Принципно да, но за налягания под 1бар, хондовите горивни помпи смогват. Не забравяй че помпата си вдига 4 - 4.5бара, а регулатора сваля това налягане на около 2.5-3бара. Ако помпата смогва на дебита през инжекторите без да пада под около 3бара - няма нужда от замяната и. Обикновено се налага смяна на инжекторите с по-големи и пренастройване на електрониката, за да управлява тя правилно по-големите инжектори във всички режими на работа на двигателя.

При горене без предварително смесване налягането на единия флуид трябва да е по - високо от това на другия за да стане смесване непосредствено преди изгарянето.Мисля че трябва да има горене с излишък на въздух за да изгаря оптимално подаденото гориво.Ще се радвам да отговорите на тези мои въпроси.

ей тука вече ти изпуснах мисълта..... и не знам за какво говориш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest street_force

ще светна емо човека казава че според него трябва да се карас по големо количество въздух за да изгаря качествено бензина в камерата ( бедна смес)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

О да при турбо двигателите бедната смес е перфектно състояние.Супер можност, 6ум от аванс и по-големи дупки(олекотяване) на буталата. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Ей лошотии :D само знаете да се забавлявате...Защо е лоша бедната смес: Бедната смес.... уфффф нищо лошо няма в нея, ще почна по друг начин :hondarulez: бедна смес = по-бедна от стахеометричнатастахеометрична = 14.7 : 1 за бензинбогата смес = по-богата от стахеометричнатаоптимална смес за произвеждане на мощност се води леко богатата смес: 12.8 - 13Горивния процес е сравнително бързо и неточно нещо. За да изгориш максимално количество въздух, на теория трябват 14.7 части въздух и една част бензин. При това се развиват определени температури. Когато сместа е по-богата, допълнителния бензин първо охлажда малко горивния процес и второ повечето бензинови молелули има по-голям шанс да срещнат молекули кислород и да се свържат с тях.Горивовъздушната смес НЕ е хомогенна. Това означава че преди да се запали, в горивната камера има зони с богата смес и зони с бедна смес.Горивовъздушната смес НЕ екслодира... тя гори плавно. Бързо но си гори с фронт и скорост на разпространение на този фронт.Когато сместа се запали от свещта, горящата част се разширява и подлага все още неизгорялата част на много високо налягане и температура. Ако тези два фактора са прекалено големи, неизгорялата смес с тига до точката в която се самозапалва и детонира. Детонацията НЕ е плавен процес. Тя е ударен, заради което е и лош за двигателя. Бедната смес детонира по-лесно.. не съм сигурен защо, но най-малкото е че бедната смес гори при по-висока температура. Ето защо при натоварените режими на двигателя, бедната смес се избягва.Детонациите износват детайлите... получават се малки кратерчета, подобно на обработка с абразивен елемент. Детонациите не са безъмно лошо нещо. Повечето вдигатели издържат много дълго време на детонации. Моя двигател е жив пример за това. По-лошо става когато детонация отчупи парченце от бутало или свещ. Въпросното парченце от една страна може да да надере цилиндъра или да остане тлеещо след приключване на горивния процес. А тлеещите работи имат едно много гадно последствие: могат да запалят новопостъпващата смес. И тогава става интересно. сместа се самозапалва мноооого преди свещта да я запали. Пали се разширява се, а в същото време буталото я свива и я загрява още повече. Preignition.... обикновено се познава по разтопени бутала или големи дупки в центъра им.Извода: в натоварените режими на двигатели, ползвайте само богати смеси ;) и внимавайте с аванса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Състава на сместа при който даден двигател ще даде максимална мощност е различна за всяка конструкция но се движи при ламбда 0,85-0,94. Зависи от скоростта на движение на сместта в цилиндъра. Точно заради това икономи4ните Втеци отварят оп един клапан и по този начин се поличава въртеливо движение на потока с голяма скорост. Като цяло сместта е бедна но се образува зона с по богата смес точно около електродите на свеща за да може тя да се запали при подаване на искра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest arsen

За всеки вид гориво има определен коефициент на излишък на въздуха.Той сe получава от действителното и теоретичното количество въздух нужни за горенето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...