Jump to content
Guest 1net

Скоростите на франкенщайн

Recommended Posts

Guest 1net

В тази тема ще опиша преживяването по подмяната на скоростната ми кутия. Засега снимките са някъде по компютъра на Омбре, но покъсно ще ги добавя тук.Предистория: Колата е хонда сивик 4ген хечбек д15б2.Скоростите:1 - 3.252 - 1.89473 - 1.25924 - 0.93755 - 0.7714Крайно отнощение: 4.25За протокола, броя зъби на мойта кутия са:1-вичен вал / 2-ричен вал1 - 12/392 - 19/363 - 27/344 - 32/305 - 35/27крайно-68/16И един прекрасен ден, Магнума реши да ми каже че мойте предавки били по-дълги от на ЦРХ-а му.... дали прав, дали крив - незнам, ама да го вземат мътните че ми пусна тая муха :P След малко проучване се оказа че ЦРХ-ите с д16 двувалови двигатели имали следните предавки:1 - 3.252 - 1.9443 - 1.3464 - 1.0335 - 0.878Крайно отнощение: 3.888Предавките са по-къси, но пък крайното предавателно е доста ниско :dry: Но какво ли ще стане ако се комбинират неговите предавки с мойто крайно :) И дали вобще е възможно. За голямо съжаление все още незнам дали такъв хобрид е възможен, защото все още не съм отварял кутия от ЦРХ :) ggbit_Honda обаче си нема друга работа и пусна за продажба скоростна кутия от Роувър купе с д16а8. Е нямаше как да се сдържа - взех я. joro_bul предостави задния тампон от кончерто и по негови думи на мойта греда имало допълнителни дупки на които да хвана тампона за роувъровата кутия.Супер, за 2 часа работа и ще сме готови :D Роувъровата кутия беше много бързо разколачена за да преброим предавките и да видим дали мойто крайно ще пасне. Броя аз зъбите на крайното предавателно и О ужас... 68/16 = 4.25.... същото като мойто :) Викам си "Е сега ще се окаже същата като мойта.." ама почвам да броя зъби и да смятам предавки....1-вичен вал / 2-ричен вал1 - 12/392 - 18/353 - 26/354 - 30/315 - 33/28крайно-68/16и предавателните отнощения излизат:1 - 3.252 - 1.94443 - 1.34614 - 1.03335 - 0.8484Крайно: 4.25Ехееееееееееееее, ЦРХ-ови предавки и крайно като мойто :) 5-та е даже по-къса от на Х, което не е много хубаво заради извънградското, ама дреме ми, ще го мисля по-натам. Решихме да я караме с мойте полуоски, щото на моя блок няма как да монтирам висящ лагер с 2 еднакви полуоски. Сменям мойте вътрешни карета с такива от ЦРХ и ще си свиркам.И кво остана? Уговарям час при Омбре, приготвил съм кутията, стойката за тампона и тампона... абе всичко е готово и измислено... 2-3 часа труд и ще сме готови :) Цъфвам при Омбре около 10:30 и почваме... всичко долу, полуоските прясно свалени отлитат към Жан да смени вътрешните карета, а ние почваме да демонтираме скоростната ми кутия. До тук добре, кутията е долу, ще свалям задния тампон от гредата, че този от Жоро е друг :dry:3 болта.... и естествено единия от тях е така забит, че трябва да разглобиш половината кош за да го стигнеш. Ама неееее, след 30-40мин борба, един изкривен върток и една изкривена мека връзка от гедорето и болта се предаде. Полуоските вече са готови и проверени; пасват като у дома си на роувъровата кутия! Остана да сложа новия тампон и да сглобим всичко - нищо работа.Слагам новия тампон, теглейки още няколко майни на японски щото и той има един такъв недостижим болт, но в крайна сметка тампона е монтиран и стегнат! Бърз оглед кое как ще пасне....Проблем :o тампонът не седи където трябва..... Погледнато отгоре положението на стария ми тампон на гредата изглеждат така:====0============с новия тампон изглежда така:=====0===========а за да пасне на планката на скоростите, трябва да е така:======0==========Тъпа работа... няма да стане :angry: Почваме да обмисляме да върнем мойта кутия и да отложим трансплантацията. Е да, ама не! щото полуоските ми вече не пасват на старата кутия щото са със сменени карета. Да ти е драго да се обесиш... остана само един вариант: моя кожух, с вътрешностите от роувъровата кутия. От предишни разглобявания знаехме че крайното на роувъра няма да пасне в моя кожух защото лагера на роувъра е дооооста по-голям от моя, но дали другата карантия ще влезе в мойте скорости????Двете кутии на масата, шублера готов и почваме да разглобяваме..... горе долу тогава май осъзнах че Омбре вече ме вижда в екзотична поза как няколко потни негъра се грижат да ми е гадно.... беше вече късния следобед, а в сервиза имаше още 2 коли които не беше пипнал още.Е, разглобихме кутиите...първи кеф: мойто крайно е със същите колела - 68/16.... значи ако роувъровите предавки влязат в мойта кутия, ще се зацепят правилно към мойто крайно :) мерим лагерите на първичните и вторичните валове - еднакви са :) дължина на валовете и форма на избирачите - еднакви :) ще го бъдееееееееее :w00t: Полуоските ще ходят обратно към Жан да си ми върне вътрешните карета.... леле колко ли ще ни псува...Зачистваме магнита за стружките, местим първичен, вторичн вал, със все избирачите в мойта кутия, слагаме силиконче на капака и го затваряме! Да ама не! Капакът не ще да се затвори плътно..... водачите съвпадат, валовете съвпадат... абе всичко е перфектно ама капака не влиза. След много чесане по кубетата, бой с чука, мерене и отново чесане проблемът е намерен: На единия от двата вала (не помня 1 или 2) има 2 лагера един върху друг. На мойта кутия двата лагера са е еднакъв външен диаметър, но на гадния английски роувър, долния лагер е с около 0.1-0.2мм по-голям :)Май негрите станаха с няколко повече... появиха се и други раси.... и все ми мислеха хубави работи ;) Сигурен съм че на Омбре му идеше да ме убие докато кротко вадеше иглите на единия лагер от пластмасовия сепаратор докато прехвърляхме старите ми лагери на роувъровите валове....И най накрая влезе.още към час докато наглобим всичко и към 21:00 бяхме готови.... време е за тест драв :lol: Аз разлика в ускорението май не хванах.... на моя къз му трябват поне 10% разлика за да я усетя :shy: обаче чувството ми как се развърта двигателя на всяка предавка явно е доста по изострено. Определено на 2-ра оборотомера се пълнеше малко по-бързо от преди, а 3-та..... ех тази 3-та..... заради нея беше цялото упражнение и определено си струваше! Колата ми вече ускорява и на 3-та. звука при изреждане на предавките малко почна да наподобява мотоциклет.... първа се развърта и оттам предавките карат двигателя да седи в сравнително тесен диапазон от обороти. Като сменям на 8000, оборотите падат на 6000 и това е както 1->2 така и 2->3... за 3->4 не съм сигурен, но определено изчезна чувството че като вкарам 3-та и само потдържам скоростта.След вече седмица-две каране, мога да ви кажа че има поне един неприятен минус: 5-та е зверски къса. За дълъг път, ако искам да потдържам 120 съм на около 4000 оборота, а по сметки на 8000 ще съм на 230. Просто си представете да потдържам 140-150... ми аз ще трябва през цялото време да съм над 4500-5000об :blink: За в бъдеще може да пробваме да върнем старата ми 5-та или да сложим някоя от ЦРХ ( 0.878) че поне на дълъг път да може да се кара нормално.За разхода не мога да кажа нищо, защото последно време много си се радвам на скоростите и на новата седалка и вчера се оказа че давам 9.8/100км :( ноооо ако се постопли малко и се кротна лекичко можеби всичко ще си дойде по местата.Много ама много съм благодарен на Ombre, Wolferine, johnyboy, joro_bul, ggbit_honda, Magnum и сигурно на много други.... Най-малкото на Яни че още ме търпи някак сиВсички Вие ми помагате много да постигам мечтите си за което съм безкрайно благодарен :bow: п.п 1-2 снимки от ДЕНЯ - скороп.п2 тук мисля да слагам и друга информация, но това като ми изпаднат още 2,3,5 кутии да бастисване ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Честито пич, аз на към края на проекта те виждам във върхова форма в 14-ките на Божура. Дано се сбъдне тази прогноза :):):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

честито, Емо, ти вярно си болен мозък ... няма да ти казвам какви сметки излязоха на тема биели и бутала, че сигурно ще ме гръмнеш, Омбре ще сложи снимката ти на входната врата на гаража, а жена ти ще те изхвърли от вкъщиот доста време си мечтая за тази комбинация, при това с много интересна 5та предавка. според мен взета от VTI (въпреки че не знам дали става)само корекцийка, 0.7714 > 0.8484 > 0.878, като макс. скорост. Тоест новата ти пета е по-къса от старата ти, но все пак по-дълга от оригинална рексова. Въпреки това, с късия диференциал, 5та става твърде къса.Аз лично бих се опитал да върна старата ти пета, да си запазиш 5тата предавка както преди. Дупката между 4та и 5та става леко голяма, малко по-голяма от дупката между 3та и 4та - но се ядва.При 8000 на 4та си на 200, като включиш 5та и оборотите падат на 6000. Но все пак за икономия става, а и кой се гони в диапазона 200-220 ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

само корекцийка, 0.7714 > 0.8484 > 0.878, като макс. скорост. Тоест новата ти пета е по-къса от старата

ооооо, извинявам се. Как съм го пропуснал. Наистина някой ден ще пробвам да върна стартат 5-та, че с нея на 6200об бях на 210.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

Много се радвам, че има такива хора в нашия ФОРУМ :):angry::):) Емо, помниш ли тази тема http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=4328&hl=добре че не се включи в нея, че сигурно щах да полудея докато не я свърша таз идея. :blink::w00t:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Поздравления за пореден път показа, че си болен :) Ама тая болест не се лекува !!!С какви гуми си 4е с 175/70/13 сметкте излизат така:1000 [7,846 ] [13,114 ] [16,288 ] [24,677 ] [30,055 ]1500 [11,768] [19,671 ] [28,414 ] [37,015 ] [45,082 ]2000 [15,691] [26,227 ] [37,885 ] [49,353 ] [60,109 ]2500 [19,614] [32,784 ] [47,356 ] [61,691 ] [75,136 ]3000 [23,537] [39,341 ] [56,827 ] [74,030 ] [90,164 ]3500 [27,460] [45,898 ] [66,298 ] [86,368 ] [105,191]4000 [31,382] [52,455 ] [75,769 ] [98,706 ] [120,218]4500 [35,305] [59,012 ] [85,241 ] [111,044] [135,245]5000 [39,228] [65,568 ] [94,712 ] [123,383] [150,273]5500 [43,151] [72,125 ] [104,183] [135,721] [165,300]6000 [47,074] [78,682 ] [113,654] [148,059] [180,327]6500 [50,997] [85,239 ] [123,125] [160,398] [195,355]7000 [54,919] [91,796 ] [132,596] [172,736] [210,382]7500 [58,842] [98,353 ] [142,068] [185,074] [225,409]8000 [62,765] [104,910] [151,539] [197,412] [240,436]

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

е добре де, 230, 240... все тая, за предишните ми предавки на теория бих бил над 260 при 8000Жоро, мерси много за тампона и стойката.. жалко че не станаха, но това ли е най-важното :)много ми е интересно дали такива трансплантации между 4ген и 5ген.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joro_bul

е добре де, 230, 240... все тая, за предишните ми предавки на теория бих бил над 260 при 8000Жоро, мерси много за тампона и стойката.. жалко че не станаха, но това ли е най-важното :angry:много ми е интересно дали такива трансплантации между 4ген и 5ген.

нямаш проблем с тампона :) като се видим ше ми го върнеш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Не, мани ги тия работи.... купил съм го и това е. все ще му намерим приложение някой ден :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

След вече седмица-две каране, мога да ви кажа че има поне един неприятен минус: 5-та е зверски къса. Задълъг път, ако искам да потдържам 120 съм на около 4000 оборота, а по сметки на 8000 ще съм на 230.Просто си представете да потдържам 140-150... ми аз ще трябва през цялото време да съм над 4500-5000об####какво плачеш :) ...аз съм си така попринцип и като изляза на магистрала си стоя на 5200 .. даже май идва по зле моята ! я измисли как да решим проблема с петата и да сменям и моята че не се живее ;)

Редактирано от lookcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...