Jump to content
Guest at_chuchev

д15б2

Recommended Posts

Guest at_chuchev

Дълго се чудих да я пусна тази тема...Доста хора се занимават с това да си повишават мощността на д15б2-ките..Та ми се иска в тази тема да обсъждаме възможностите на този двигател и наличните части...Да знам, че примерно пълната инжекция, колекторите, филтъра са обсъждани многократно, но само до тук ли се простират възможностите за повишаване на мощността на този двигател. За пример давам това, че BLOX са пуснали intake manifold за D серията...та идеята ми е да говорим и за други части, койта биха повишили мощността /изключвам турбота и тем подобни ;) / примерно самяна на глава от друг мотор..бутала...и аз незнам...просто си се чудих... нещо като да обсъдим the ultimate d15b2 ;) Дано има желаещи да направим дискусията... ;) И разбира се ще е хубаво да говорим и в цифри /демек парички/ защото и това не е маловажно...П.С. Ако мислите, че темата е безмислена, моля да се изтрие..Благодаря ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

На д15б2 първото не6то което се прави е сменяване на моното с пълна инжекция.Ве4е има доста д15 с други глави. От д16З6 едновалов втек пасва идеално и степента на сгъстяване отива на 10,4:1 мисля. А пък за двувалова глава също имаме пример (Тино) оба4е трябва да се преправя главата .Аа бутала има но зависи колко иска6 да направи6 степента на сгъстяване. За буталата и главата от двувалка Тино може да се произнесе.За глава от з6 мога да кажа 4е освен хубаво ускорение на високи обороти идва и голям въртящ момент в ниските и комбиниран със спортни колектори е голям кеф да я кара6.виж ти този калкyлатор: http://www.zealautowerks.com/dseries.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Д15-ката е много добър двигател за правене на каквото и да е било ;) Доказахме , че квото му сложиш върви добре , доказахме , че върви по-добре и от прехвалените и възвишавани б16а2-ки или така наречените ВиТиАйки :D Може скоро да докажем ,че и от турбаланите върват повече :D за моята все още не може да се говори , но Емо прави чудеса с двигателя си :dry: На мене ми липсват още някой други подобрения , които ще се стремя до пролетта да дооправя и ще видим резултата ;) Р2Д2 ще докаже и какво става с турбалана д15-ка с Витекова глава ( като чета по форума ) ;) И най-доброто , че частите , скоростната кутия и повечето , да не кажа всички , части си остават на поносима цена и добре разпространени :P Не искам да обиждам и омаловъжавам останалите двигатели и хонди , ни най-малко , все пак ние постигаме резултаи по-добри резултати с много усилия и подобрение , а те ако сторят всичкото това , което ние , май се досещате ;) За това , което може да се стори на вашата д15-ка и ще постигните добри резултати без да сменяте глава ще дам пример Демона :D Човека си казва и майчиното мляко като го попиташ кое как , от къде и колко !!! изключително точен човек ;) Въпросите трябва да се задават от самото начало , без да си направил каквото и да е било по колата , защото след това манията те грабва и изведнъж като теглиш чертата и какво станало , се едно си си купил още една д15-ка :D Искам да кажа , че е дорбе да се замислите какво целите с вашата кола да постигнете ;) Ако искате да си я карате всеки ден и на светофари или магистралата искате да си направите душевна чекия от мисълта , че колата ви е само 1.5 а сте премазали някви псевдо бегачки и след това не пиете една студена вода на бензиностанцията или след странни звуци изпод капака не видите труда ви на миш маш и парите хвърлени на вятъра - пътя на Демон-а :D Ванка надявам се не ми се сърдиш , че те давам толкова , често за пример ;) Другия бряг е , че не ви пука кой знае колко дали ще съсипете двигателя си , ще измъчите колата ви , ще източите последните си спестявания или остатъци от заплатата ви , не ви пука разхода на бензин , НО искате да изцедите и последния кон от вашето двигателче и да докажете на всеки , че 1.5 двигателите не са за подценяване и не бива да се шегувате с тях ;) следвайте Емо ( мене в частност :P ) и ви очакват сумати безсънни нощи :D Пътят вече е минат , времената ,в които всеки го беше страх да прави каквото и да е било вече отмина ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest at_chuchev

аз и затова питам още в началото преди да съм започнал да правя каквото и да било :Dа за Demon-a и 1net само :dry::D е и на Tino също разбира се :D Но винаги като е обсъждана д15б2-ката се стига само до пълна инжекция, колектори, генерация, филтър. Разбира се не омаловажавам тези неща понеже и те са много, но просто искам да знам от тях нататък как може да се развие двигателя...какви други части могат да се сменят, за да стане двигателя по-добър и все пак издръжлив. Да кажем освен главата, какво друго по двигателя може да се бара...и все пак да си е д15 ... бутала, маховици...?? Съжалявам ако въпросите са ми тъпи, сигурно и веднага можете да ми кажете ..чети..по чуждите форуми има много...но все пак си мисля че ще е интерсно и за други д15 ентусиасти :D...и все пак зависи от по-знаещите дали искат да си споделят зананията си, натрупани с много четене и опити...Но понеже точно този двигател е много разпространен и има голям потенциал мисля, че ще е хубаво в една тема да го обсъдим като възможности за силов тунинг.И..сега гледах двигателите...значи знам че тино е с глава от д16а9, който двигател е 130кс, а другия който пасва д16з6 е 125кс. Та въпроса ми е кой от двата бихте предпочели и защо? Двуваловия или едноваловия...и има ли голяма разлика в производителността на двата /говоря като главата е сложена на д15б2../П.С. благодаря на всички които се включиха и ще се включат в темата :D

Редактирано от at_chuchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

За това коя глава е по- добре малко е спорно. Според мен може би двувалката се държи малко по-добре във високите обороти. Докато едноваловия определено има по- добра можност при ниски.Но разликата във високите едва ли е голяма. Трудно е да се каже без дино.Хубаво е 4е за едновалката се продват спортни валове(за двувалката незнам но няма начин да няма).Не е ло6о да се портва главата преди да се сложи(не6то което аз не направих и ме е яд) за високите обороти определено 6те даде резултат. Мисля че в и-бей се продават олекотени маховици (3кг.) и тва доста 6те намали инерционния момент както и Алум. шайби за коляновия вал.Проходна генерация и към нея върви и по- мощна музика да не я чува6. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest at_chuchev

Добрее...горе долу ми се изясниха работите...Значи почти съм се решил да се захващам с mini-me.../разбира се не веднага, защото липсват ресурси :D / но идеята ми беше да проуча как седят нещата и да знам какви разходи ще ми излязат горе долу, за да се подготвям малко по малко.И едно въпросче ... заслужавали си mini-me-то или за тези пари може да се получи нещо по-добро? /без турбо../Каква последователност е хубаво да спазвам при изграждането на mini-me..Значи като цяло съм решил за сега това...-пълен инжекцион-mini-me /ако е по-добре ..двете едновременно? /-въздушен филтър /спортен/-колектори+генерация /като начало ще карам със тези на д16з6/-и след това с времето...бутала, маховик, вал, intake manifold ..такива карантии :D-сигурно изпускам нещо, така че някой ако има нещо да добавя..Ще съм много благодарен ако някой ме информира горе долу какви средства трябва да се приготвят за едно такова нещо...И последно много важно нещо...това скъсява ли много живота на мотора....идеята е колата да се прави макар и бавно, с хубави части, така че мотора да има дълъг живот /разбира се доколкото е възможно това/ Т.е. това си ми е всекидневната кола, но просто искам да използвам целия потенциал на двигателя...Не става въпрос за това, че искам по бърза кола, за което най-лесния вариант е да сменя двигателя....искам точно този двигател да го правя...П.С това е проект, който ще продължи дълго във времето, така че не ми се сърдете че питам толкова :DПросто трябва да си изясня с какво се захващам и дали ще ми е по силите :DA какво значи да се портне главата, защото на много места съм срещал портната глава ама незнам какво е ....и линк ще свърши работа :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Инжекция с инсталация , компютър = 300 лв в най-добрия случай :D вече за работа трябва да питаш майсторите :D Оригинален въздушен филтър КиН = 100 лв някъдеПравени спортни изпускателни колектори = 300-350 лв зависи материялите от къде ще намериш !!! а за тръбите до гърнето зависи , оригинално чисто ново гърне спортно 300 лв , филтриращо гарне за изподсредата на генерацията 60-70 лвЧип питаш Емо :DЗа глава Втекова до към 300 лв , с два разпределителни вала пак там някъде :D Всичко останало си е пазарлък с майстора :D но по-малко разправия е Втекова глава :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest at_chuchev

Мерси :DА нещо за издръжливостта на двигателя след тези промени...Много по-бързо ли се скапва или не.И също горе долу какви резултати мога да очаквам след тези промени /като мощност говоря:D/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest target

ЗА ТЕЗИ ПАРИ НАВЯРНО (С ПОВЕЧКО КЪСМЕТ) МОЖЕ ДА ПРОДАДЕШ D15B2 И ДА ЯХНЕШ НЯКОЯ D16Z6 С ЕКСТРИ ПРИМЕРНО (КЛИМА, ЕЛ СТЪКЛА,ЕЛ РЕГУЛИРУЕМИ ОГЛЕДАЛА,ЛЮК,ХИДРАВЛИКА НА ВОЛАНА,ДИСКОВИ СПИРАЧКИ-ЧЕТИРИ,) И НЕНА ПОСОЛЕДНО МЯСТО И НАВЯРНО ПО-НОВА ГОДИНА МНОГО Е ПРИЯТНО ЗНАМ ОТ ЛИЧЕН ОПИТ :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

ех момчетааааа мойта кола я правя вече почти 2 години. Налял съм много пари. Ако ги бях събирал, сега щях да съм с Б16. Но не съжалявам, просто го казвам, за да си правят хората сметките преди да са почнали.за инжекциона, а оттам и за ЕЦУ-то: за събаление по ЕЦУ-то на д15б2 мога да пипам само запалителните таблици, което значи че ако се остане на моно-инжекцион, след повечко преработки на двигателя, горивото и евентуалния втек трябва да се управляват по начини различни от ЕЦУ-то. Горивен регулатор, втек контролер и т.н.Освен това, всмукателния колектор на моно-инжекциона НИКОГА няма да се изравни с пълния инжекцион по пропусливост на въздух. Да не говорим за дроселовата клапа, която е около 30мм, сравнена с 55мм за най-малкия дросел на пълните инжекциони.За главите. Ако говорим за фабрични глави, имам чувството че против всякаква логика, едноваловия втек се държи по-добре на високи обороти от двуваловата глава..... убийте ме, незнам защо. При смяна на валове и пружини съм сигурен че нещата могат да се обърнат. Двуваловата глава в БГ е много по-лесна за намиране и по-евтина. За съжаление, глава от едновалов втек е на практика невъзможно да се намери за под 400лвБутала.... утепана работа, Д15-ката е с високи бутала: compression height = 30mm Това са най-високите бутала за Д серия. Взаимо-заменяеми са със всички други бутала, но степента на сгъстяване ще падне.Биели..... утепана работа, спортни НЯМА, а от Д16 не стват заради по-големите лагери на д16.Смяна на колянов вал от д16 с биели от д16: не става поради факта че блока на д15 е 207мм а на д16 е 212. Тук варианта е да се сложи вал от д16, със спортни и много къси биели, което пък преебава малко поведението на високи обороти.мини-ми проблеми: НЕ КЪСАЙТЕ АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК!!! не не, заебете тай работа, просто НЕ ГО КЪСАЙТЕ :hondarulez: засеците на буталата на д15б2 не съвпадат с положението на клапаните на едноваловия втек и мазалото става голямо....засега това се сещам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest at_chuchev

Благодаря ви на всички, че се включихте в темата.Мисля ще е полезна не само на мен, а и на други колеги.Емо то и аз ако почна да я правя моята..сигурно и аз 2 години ще откарам...че с тия пари голяма мъка :)А между дургото сигурно знаеш ама аз пак да си кажа.. :hondarulez: ако не си си сменил скоростната кутия, вd-series.org дават, че със скоростна кутия EX/Si Transmission: 35 - 60 - 91 - 126 се сваля 0,7от секундата. И също "you can use D16A1 Integra pistons (P29) that will put your compression way into the 12’s."/понеже стана дума за буталата.../Единственото ми съмнение е, че нещата там са писани за д15б7 и незнам доколко важат за д15б2 Сигурно всички тези неща ги знаеш, но все пак да си кажа .. ;)

Редактирано от at_chuchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

0.7сек :hondarulez: ай стига бе... аз смених скоростите с такива от роувър купе... предавките са като на ЦРХ, като само 5-та е малко по-къса: 0.8484 и крайното предавателно не е 3.888 а е като мойто старото: 4.25 :) ама чак пък 0.7 сек не съм свалил.бутала от д16а1 или д16а8/9 могат да се сложат, но те са с 1мм по-ниски и затова компресията не се качва чак толкова многоа по темата за скоростната кутия, скоро ще пусна отделна тема, да не размиваме тази

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest at_chuchev

последно само пускам... "Emerika stated that the EX transmission shaved 7 tenths of a second off of his quarter mile time in his hatchback, you DEFINITELY want to get the EX transmission"Това го чета тук http://www.d-series.org/forums//showthread.php?t=27126Иначе този, който е писал това мисля е същия, който е писал темата в honda-tech за mini-me-тo, която ти си чел... Емо само да те помоля да не триеш тази тема, защото мисля отговаря на доста въпроси, които се задават отвреме навреме :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

как ще я трия бре?!?!аз мислех ако се разрастне още малко към важните да я добавям :angry:а относно кутиите, ами ако е бил с такава:CX/VX Transmission:46 - 85 - 140 - 175може и да е свалил 0.7 просто не стана ясно с какво е бил преди. и все пак 0.7 си е доооста :angry: но ОК

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Д15-ката е много добър двигател за правене на каквото и да е било :guns: Доказахме , че квото му сложиш върви добре , доказахме , че върви по-добре и от прехвалените и възвишавани б16а2-ки или така наречените ВиТиАйки :bye: Може скоро да докажем ,че и от турбаланите върват повече :angry: за моята все още не може да се говори , но Емо прави чудеса с двигателя си :guns:

По-полека с подобни изказвания, че ще получа трайно увреждане на лицевите мусколи от смях. :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Струва ми се че всички го разбраха какво има предвид. много пипаната Б16-ка винаги ще върви повече от Д15-ката, ама..... това не значи че с културно количество пари пипаната д15-ка няма да разплаче доста фабрични вти-киабе ти няма ли да я покажеш най накрая твойта? Че една вти-ка вече ме би, та съм се насъскал малко :angry: :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Буталца само афтърмаркет иначе няма такива дето да дигнат степента дори и с една единица пък камо ли на 12:1. Буталата на Д15б2 и Д15б7(-1,5куб.) са еднакви. Просто comp. height на тези бутала е най- висок и дори да се сложат изпъкналите бутала като П29 с (+7,2куб.) неможе да не окаже влияние 1,7мм по малко comp. height. (7,5 куб.)А за биелите незнам мо мога да ви дам тема на размисъл особенно на емо.Вал от д16(ако въобще влезе) .Май опорите на блока трябва да се разтържат.Биели от Д16(eagle).Бутала от Д15З1 (тъй като те са с 27,75comp.height т.е. с 2,95мм по ниско от ПМ3 бутала.)Железна гарнитура и глава от З6 6лайфана 0,5мм.Идеал за турбо и яко надуване. 8,1:1 степен.Само от буталата дали 6те издържат.По сметки би трябвало да стане но дали?Ина4е и бутала Vitara може би е възможно да станат 28 comp.height. ама трябва да се сметне за блока да се види да не излизат от него. 9,6:1 степен.А ей сега го сметнах и излезе че не излизат даже са по-надолу с 0,2ммВе4е за блока незнам колко бууст 6те издържи но с един хубав блокгард кой знае. :angry: п.с. Ако някой му се занимава може да ми провери сметките.

Редактирано от r2d2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Не четете горните простотии. Хубав замисъл ама.Забравете няма да стане намерих си гре6ка в из4исленията. Просто съм смятал с вал за 1,5 не за 1,6.а оттук и непредвидени 2,75мм нагоре и надолу.Абе мисля 4е някъде бях виждал да се продават агтърмаркет биели за 1,5. ама немога да се сетя къде.

Редактирано от r2d2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

ех момчетааааа мойта кола я правя вече почти 2 години. Налял съм много пари. Ако ги бях събирал, сега щях да съм с Б16. Но не съжалявам..........

Не само, ами продължаваме да наливаме. Тук не е въпроса да се спестят парите, а да си направим и кефа, да си задоволим желанието и да усетим тръпката от успеха. Освен това получаваш един уникален автомобил, който може в даден момент наистина да се противопостави на един сток по-скъп и силен двигател като Z6 или някоя B16-ка. Не се хващайте за думата, говоря по принцип. Няма нужда да се разтяга, ако онази е с тунинг или незнам си какво.....всяка кола може да се направи, стига да и седне някой маняк зад волана и да си я вкара в гаража. Не е въпроса да си бъкан с пари, от тук никой не е. Лишаваме се и си помагаме един на друг, заради нашата обща мания, страст и идея.Поздрави Емо, имаше нужда някъде и това да се спомене. Темата е много добра и си заслужава и това да прочетат бъдещите маняци и да знаят с какво се захващат. :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ZnipeR

Буталца само афтърмаркет иначе няма такива дето да дигнат степента дори и с една единица пък камо ли на 12:1. Буталата на Д15б2 и Д15б7(-1,5куб.) са еднакви. Просто comp. height на тези бутала е най- висок и дори да се сложат изпъкналите бутала като П29 с (+7,2куб.) неможе да не окаже влияние 1,7мм по малко comp. height. (7,5 куб.)

бутала има и не са афтърмаркет бъдете сигурни и са от хонда :D само че не казвам кви са да има интрига

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf

Струва ми се че всички го разбраха какво има предвид. много пипаната Б16-ка винаги ще върви повече от Д15-ката, ама..... това не значи че с културно количество пари пипаната д15-ка няма да разплаче доста фабрични вти-киабе ти няма ли да я покажеш най накрая твойта? Че една вти-ка вече ме би, та съм се насъскал малко :D :D

Нямам време се занимавам с количката иначе лека полека се позавършва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...