Guest ivaivalito #1 Публикувано 25 Януари, 2007 Имам спор с колеги аз съм на мнение че когато е студено или когато колата не е палена от дълго трябва да се изчака на място да поработи докато стабелизира оборотите на нормалните.Не 30 минути да дига градус ,а просто да е на около 8-900 оборота Те казват че така горяла много бензин и не е хубаво а направо се пали и тръгва.Какво е вашето мнение.Говорим за бензинови коли не само Хонда . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest benji_crx #2 Отговорено 25 Януари, 2007 аз до колкото знам за колата не е хубаво да работи продължително на едно място, но пък при студено време и голям престой е хубаво да се изчака няколко сек., минута да може да се завърти маслото навсякаде и се тръгва разбира се да не се кара в високи обороти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki #3 Отговорено 25 Януари, 2007 (Редактирано) Нищо няма да и стане на една кола ако работи на място, ако е прекалено топло обаче може да прегрее и тогава не е хубаво. А за паленето зимата и работата на място е по-добре, особено ако колата се кара на къси разстояния. Един прост пример. Палите сутринта, тръгвате и след 10-тина км спирате. От такива експлоатации колата тъкмо е загряла и се получава конденз по свещите, след което мотора започва да тресе и колата да се спъва. Точно същото се случи с един мой приятел мин. седмица, понеже той не стига до 10 км, а кара само по 3 до работа. Като си остави колата да работи един час пред сервиза му, да видите после как всичко си беше наред.Аз лично съм за позагряването на колата преди да се тръгне, особено зимата!Пък за бензина да му мислят скъперниците. Хем иска да се вози, хем без да се грижи, хем без пари. Е нЕма такъв случай, комфорта струва пари! Редактирано 25 Януари, 2007 от dancing_niki Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Concerto #4 Отговорено 26 Януари, 2007 Миналата година имаше подобна тема! От 8-9 г., откакто имам собствена кола винаги съм палил и изчаквал 1-2 мин. Миналата година обаче четох (дали не беше в АутоБилд), че това вредяло на двигателя. Събирал се голям конденз в генерацията, не се омаслявал добре двигателя (особено, когато е студен). За това някои производители (сред които БМВ и др.) в инструкциите давали съвет особено на студено време да се тръгва веднага, но да не се форсира двигателя, докато не влезе в нормални обороти и работна температура!Аз лично чакам по 10на секунди (докато сложа панел, това-онова) и тръгвам от тогава! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Rust #5 Отговорено 26 Януари, 2007 не се омаслявал добре двигателя (особено, когато е студен). За това някои производители (сред които БМВ и др.) в инструкциите давали съвет особено на студено време да се тръгва веднага, но да не се форсира двигателя, докато не влезе в нормални обороти и работна температура!Аз лично чакам по 10на секунди (докато сложа панел, това-онова) и тръгвам от тогава!Това май е истината . 10-20 секунди си трябва. Но и аз съм чел /в сервизната книжка на една тойота/ че НЕ трябва да седи на празен ход дълго време поради гореизброените причини !Т'ва !п.с. и на мен ми е кеф докато изчистя колата от снега и леда /то баси и снега е тая зима / и после да си вляза на топличко ,ама явно не трябва и си студувам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #6 Отговорено 26 Януари, 2007 абсолютно! Особено в много студено време, колата докато загрее минава зверски много време... Макар че като има сняг я оставям да загрее докато чистя сняг. Иначе паля, оглеждам си я колко ми е красива и тръгвам.след първите 2-3сек двигателя си е закарал масло навсякъде и няма никаква файда да се чака. Хубаво е просто да не се ръчка зверски като е студена, ама и това съм го правил многократно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Plevelcho #7 Отговорено 26 Януари, 2007 Мдааааааа,и аз съм го чел това за тръгването веднага в АУТО БИЛД.Паля,слагам панела на радиото и тръгвам веднага,но без да превишавам 2500 оборота.Това доколкото съм чувал за загряването важи само за Дизелите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ASRacing #8 Отговорено 26 Януари, 2007 Пали се и директно се тръгва, но без да се прекалява с газта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest krasimir_01 #9 Отговорено 27 Януари, 2007 То има значение и дали излиза от гараж или не ама като не е в гараж по мои лични впечатления колата се държи по-добре когато се тръгне след няколко секунди без да се чака много и с ограничение на оборотите до 3 хил макар че няколко пъти съм ги прескачал ама кой ли не е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Rust #10 Отговорено 27 Януари, 2007 Това доколкото съм чувал за загряването важи само за ДизелитеЗа дизелите е подгряване и е преди да се запали колата За бензините - преди да палнете -също задължително чакайте да изгасне чека /жълтата лампичка/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #11 Отговорено 30 Януари, 2007 Това доколкото съм чувал за загряването важи само за ДизелитеЗа дизелите е подгряване и е преди да се запали колата За бензините - преди да палнете -също задължително чакайте да изгасне чека /жълтата лампичка/.даже препоръчват в големите студове да пуснете фаровете и нагревателя на задното стъкло за 10-15 секундитова 'събужда' акумулатора, загрява го леко, и после може да пусне по-голям стартов ток. че в големите студове не само, че акумулатора отслабва, а и маслото е по-гъсто и двигателя се запалва доста по-трудно.а вреда да работи на място студена разбира се, че има. двигателя е студен, буталцата са се свили в ризките си и хлопат, валовете са затегнали в леглата си. маслото има смазващите свойства на тебешир, не може да достигне до всички хлабини, понеже е много дебело.то от това бягане няма, така или иначе трябва да се мине през този период. но като работи на място колата, загрява много по-бавно, и съответно много повече време работи в кофти режимаа като тръгнеш, дадеш малко газчица, поизгори малко бензин и се стопля, много по-бързо. и износването на двигателя е по-малко. стига да не се ръчка на високи обороти преди да е загряла. както и газта да не е на 100%, по-лекичко в началото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Майната #12 Отговорено 30 Януари, 2007 а вреда да работи на място студена разбира се, че има. двигателя е студен, буталцата са се свили в ризките си и хлопат, валовете са затегнали в леглата си. маслото има смазващите свойства на тебешир, не може да достигне до всички хлабини, понеже е много дебело.то от това бягане няма,.....има, има - 0W40 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Concerto #13 Отговорено 30 Януари, 2007 даже препоръчват в големите студове да пуснете фаровете и нагревателя на задното стъкло за 10-15 секундитова 'събужда' акумулатора, загрява го леко, и после може да пусне по-голям стартов ток. че в големите студове не само, че акумулатора отслабва, а и маслото е по-гъсто и двигателя се запалва доста по-труднотова го четох за дизелите.За тях като запали автомобила и се стои на място, никаква полза!След запалване, ако се попадне в задръстване, т.е. пак "на място" да загрява колата, тогава да се пуснат всички възможни консуматори (фарове, климатици, нагряване на задно стъкло и тн) в колата. Така се натоварвал двигателя и по-бързо влизал в раб. температура! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #14 Отговорено 31 Януари, 2007 направо една половин киловат печка в краката, да ти духа топло докато загреече и дизела на място почти нищо не гори. а маслото му само е 8 литра, антифриза е двуцифрено число. докато се загреят, а и огромния чугунен масивен блок и той - минава цяла вечност Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest west bam #15 Отговорено 31 Януари, 2007 Еми аз знам че не е никак хубаво да се трьгва веднага когато се запали колата независимо дали е дизел или бензин а сьщо и да се дава гас на место когато е студена особено ако не е карана няколко дни чака се 2-3 минути поне аз така правя да подгее и после леко си трьгвам чак когато се подигне стрелката на термостата мога да си позволя да си дам гас колто си искам особено нежни са боксеровите двигатели така сьм чул при тях хич не е хубаво да се дава гас когато са студени е и другите двигатели не правят изключение но за боксеровите сьм чул че е по опасно за тях та така че най добре се изчаква от 3 до 5 мин най много и после се трьгва аз всяка сутрин така правя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове