Jump to content
Guest Mario Pankov

Electric Supercharger?

Recommended Posts

Guest Mario Pankov

Днес като се ровех в ebay и попаднах на следното нещо - http://www.tempestperformance.com/Та знае ли някой има ли ефект от подобно нещо? Разправят че се захранва от алтернатора, 2-3пси бууст. За 150лв със доставка до БГ звучи много интересно, но дали върши някаква работа? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mario Pankov

А, и дали тва като се сложи трябва да се сменят инжекторите? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest go6i11
:);););););););) пич не се занимаваи с глупости имаше подобна джаджа ТУРБОНАТОР итова е нещо подобно просто помисли сам и ще се сетиш за каква измама става на въпрос

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mario Pankov

Що бе, то турбото работи на същият принцип само че на по-голямо налягане а и то се задвижва от изг. газове. Това е същото но доста по-слабо, заради това ми е интересно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Antony

Някъде преди бях гледъл същото нещо но истинско. Не някъкво изпълнение стил ВС-телешоп. :) Ставаше въпрос за турбина към която са вързани три наистина огромни ел двигаля. Захранваха ги с някуква адска система от акумолатори и алтернатори. Жицата беше поне 4 квадрата. Сам си прави изводите това вентилаторче колко бууст ще ти дава. Пюсоовете на една такава система са че не ти товари до такава степен пряко двигателя като чарджера и турбото (което ми е малко под съмнение) и ти усигурява една и съща тяга независимо от обототите на двигателя. При турбото за постигане на ефект двигателя трябва да се развърти до по-високи обороти за да нагнети турбината въздуха до високо налягане. Другия проблвм е тенпературата на въздуха на изхода на турбината. При електрическата този прблем отпада. Там не ти трябва кулер да охлаждаш въздуха. При чарджера проблема е обратния. Той е вързан дитектно с ремък към ДВГ-то и генерира бууст в по-ниските обороти. За съжаление той много товари двигателя, а и при него се изисква охлаждане. Елетрическата турбина е идеалното решение ако намериш компромисен вариант за захранванрто и . ;)

Редактирано от Antony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest miHo

Електрическа турбина аиде стига де моля ви са...тва ше е като прахосмукачка ....пишете в търсачката и ще намерите отговорите за тази глупост по мое мнение

При турбото за постигане на ефект двигателя трябва да се развърти до по-високи обороти за да нагнети турбината въздуха до високо налягане.

тук ще те поправя това в какви обороти се достига максималното налягане зададено чрез уест гейта зависи от редица неща...големина на турбината най вече....след това големина на двигателя......колектор....и т.н.....така значи мойта турбина достига 0.6-0.65 бара при 3500 об на 3-та примерно а това не са високи обороти....колко още има до 8000....и съм сигурен че ако сложа един custom made колектор ше стане още по интересно.... Редактирано от miHo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Antony

Електрическа турбина аиде стига де моля ви са...тва ше е като прахосмукачка ....пишете в търсачката и ще намерите отговорите за тази глупост по мое мнение

При турбото за постигане на ефект двигателя трябва да се развърти до по-високи обороти за да нагнети турбината въздуха до високо налягане.

тук ще те поправя това в какви обороти се достига максималното налягане зададено чрез уест гейта зависи от редица неща...големина на турбината най вече....след това големина на двигателя......колектор....и т.н.....така значи мойта турбина достига 0.6-0.65 бара при 3500 об на 3-та примерно а това не са високи обороти....колко още има до 8000....и съм сигурен че ако сложа един custom made колектор ше стане още по интересно....
Смисела беше в това че турбината е идеална за работа при високи обороти за разлика от чарджера. Тя си работи добре като при тебе, но 8к не и представляват проблем. Тогава е и по-ефективна. Това имах предвид :) Редактирано от Antony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

тук за чарджера си малко в грешка. И той може да работи на високи обороти, въпроса е че няма много файда. КПД-то на чарджъра е по-ниско от на турбото, но пък работния му диапазон е по-широк. А с отбрани предавателни отношения можеш да му местиш бууста на по-високи или по-ниски обороти, така че с правилно оразмеряване можеш да направиш каквото си пожелаеш. Друг е въпроса че ако го подкараш добре на 9к оборота, на 500оборота сигурно вакуума ще е толкова голям че двигателя ще гасне :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

суперчаржърите са 3 типа в зависимост от нагнетателя. иначе задвижването винаги е от коляновия вал със ремъкединия е като турбо, центробежен. той е най-ефективен, най-малко натоварва двигателя и най-малко загрява изгорелите газове. но също както турбото, с повишаване на оборотите, налягането скача експоненциално. така че е ефективен единствено на обороти близки до максималнитедругия, най-разпространен и елементарен тип, е roots нагнетател, където 2 8ки се въртят една в друга и така правят налягането. този тип е най-ниско ефективен, но работи много добре на ниски оборотимен лично най ме кефи screw-type, води се компресор в затворен обем, 2 винта с противоположен профил нагнетяват въздуха още докато е в самия компресор. той най-много загрява газовете, така че трябва добър охладител. но работи много добре и на ниски и на високи обороти - AMG 5.5 Kompressor са с такъв, включително и SLR McLarenа турбото се задвижва от изходящите газове, центробежен нагнетател - колкото повече изгорели газове има, толкова по-бързо се върти турбината и прави в пъти по-голямо налягане.няма директна връзка с оборотите на двигателя - двигателя може да работи на 8000 оборота, но ако е затворен дросела няма много изгорели газове, турбото се върти супер слабо и не прави налягане никакводокато на 2500-3000 оборота, при пълна газ, вече има достатъчно количество изгорели газове, че да завърти турбината достатъчно бързо. така че изгорелите газове над това количество преминават през wastegate-а и не завъртат турбото. по принцип колкото по-малко налягане искаш от турбото, толкова на по-ниски обороти може да го получиш. особено с новите турбини с променлива геометрия на лопатките.а относно електрическото турбо, има турбини, задвижвани от електродвигател. въпреки че колкото такива съм виждал, винаги са били задвижвани чрез предавателен механизъм - турбото се върти на 100 000 оборота, а електродвигателите не са толкова високооборотни. и наистина електродвигателя им е внушителен, няма нищо общо с тези пластмасови играчки от ebay. само кабела, който стига до тях, е 2 пъти в диаметър на кабела към стартера (който е 1kw, малко над 1 конска сила)даже двигателя работеше на 24 волта. за целта имаше 3 акумулатора в багажника, навързани чрез система от реленца, така че когато искаш турбо, 3те акумулатора се 'откачат' от веригата и се свързват последователно. когато не искаш турбо, или свърши тока на акумулаторите, се откачат от турбото и се свързват паралелно към алтернатора. на който му трябват 2-3 часа да ги зареди пакно хубавото на това решение е, че турбото не натоварва двигателя когато работи. 'безплатен' boost, който се регенерира при нормално каране. вярно кратковременен е, и КПД-то на акумулаторите е доста под 50%, като сложим и КПД-то на алтернатора и електродвигателя, излиза доста неефективно, скъпо като разход на гориво. също така големия електродвигател тежи и му трябва място, 3 акумулатора също тежат доста, дори и да са сухи батерии. но става като алтернатива на NOS-а, а и не трябва да се зареждат бутилки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

на тая тема за която говори Magnum бях постнал линк и бях намерил един който прави такива системи , но малко по-прецизни ... безчетков мотор с мощност 15-20КВ тежи малко повече от 3 килограма а с литиево-полимерни батерии масата пада още доста заедно с времето за зареждане + подсилен алтернатор... пича обясняваше че се получава до 12psu бууст какво и да значи това , което като получена мощност отговаря на 50% повече бууст на турбо или чарджър поради причината ,че не се черпи от двигателя мощност за завъртане на компресора ... ,НО едно разреждане на батериите е около максимум 70 секунди а зареждането става за минимум 6 минути ... т.е. не е много практично на пътя освен ако не го ползваш само за 15 секундни ускорения за изпреварване ... а за цената оня май искаше 4К$ за кит за двигател под 2л и 7000 оборота максимум ... (имаше си схема по която смяташе за какъв двигател при какви обороти колко мощност тегли системата за да поддържа определено налягане ) ...другото е че такъв компресор не е нужно да стои при двигателя ,а може и да е в багажника :( при положение че има контролер за налягането

Редактирано от lookcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...