Jump to content
Guest ivaivalito

Защо се сменят колекторите

Recommended Posts

Guest ivaivalito

Малко тъп въпрос но защо като се прави "тунунг" се сменят колекторите .Да излизат по добре изгорелите газове ли ?Това ако повишава мощността защо не е серийно с такива колектори или те пък повече замърсяват въздуха ?И последно колко струват тези колектори за 4та ген Д15з1?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest beneton4o

Ами защо колите нямат серийно спортно окачване,NOS,спортните му там филтри и др....... :dry: .Щеше да е гот ,ама не мислиш ли че тва малко оскъпява нещата :dry: > .Пък и производителите търсят компромис цена/качество :guns: .Помисли за масовия купувач........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

И аз междудругото съм се питал винаги точно за колекторите защо фабрично не ги правят като спортните които купуваме за още някое конче ..... какво негативно носят 2рите ?!?Не мисля, че е цената в случая :guns:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest miHo

И аз междудругото съм се питал винаги точно за колекторите защо фабрично не ги правят като спортните които купуваме за още някое конче ..... какво негативно носят 2рите ?!?Не мисля, че е цената в случая :guns:

абе нали тряя да има някой да ги прави тия колектори и да печели пари.....всичко е пара баатка....като например що не остават съединителите на новите коли некапсоловани та да си смениш квото се е працакало а не целия съединител...... Редактирано от miHo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

И аз междудругото съм се питал винаги точно за колекторите защо фабрично не ги правят като спортните които купуваме за още някое конче ..... какво негативно носят 2рите ?!?Не мисля, че е цената в случая :dry:

Чуй звука от спортна генерация и ще разбереш "Защо фабрично не са с такива колектори и проходни тръби?".Целите на един сериен автомобил на пазара са съвсем различни. Мощността не е на 1-во място, има фактори като екология, комфорт, звуков диапазон и още много други, които са по-важни от перформанса.п.п. Имах проходна генерация доста преди да сложа 4-2-1 колектора и колата си звучеше нормално. Но като забодох колектора + проходната генерация и като ревна тази Д15-ка, каточели е 5000 кубика, а не 1500! :guns:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

CRX-овете , D16Z6-ците и сигурно още някой двигател се слага с колектори 4-2-1 , ако не се лъжа имаше и 4-1 :guns: но на по-малки диаметри от спортни такива :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivaivalito

Е добре можете ли да ми кажете технически как увеличава кончетатаа ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

Ми технически има само един начин да спомага -> като позволява по-лесно "изпърдяване" :thumbs1: /хахахахахаа сам не знам как го измислих този термин/.Демек по-лесно пътуване на газовете по тръбата за навън :bye:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Технически погледнато....Във всмукателния и изпускателния колектор се разглеждат 2 феномена влияещи на пълненето и празненето на цилиндрите.Единия е потока на газовете и качествата му: Диаметъра на тръбите и дължините им влияят на това с каква скорост се движат газовете и какво съпротивление им се налага да преодоляват. Истината е че прекалено къси/дълги тръби или прекалено малък/голям диаметър все е кофти. Тънките и дълги тръби помагат за въртящ момент при ниски обороти защото помагат за сравнително висока скорост на газовете, а оттам и голяма инерция.... но пък малкия диаметър пречи на високи обороти. Това е повече вярно за всмукателния тракт, но подобни съображения се взимат предвид и при изпускателния: Прекалено голям диаметър и газовете се охлаждат прекалено бързо и излизат с ниска скорост, а оттам много малък scavange ефект.Втория феномен е свързан със фронтове движещи се със скоростта на звука и това как те се разпространяват в тръбите и как сменят фазата си при удар със стена/разфирение на диаметъра. Тези звукови вълни се пораждат от неравномерното (насечено) движение на газовете и се отразяват на пълненето/празненето на цилиндъра. Могат да пречат на дадени обороти и да помагат на други. Как тези вълни влияят зависи най-вече от дължините на тръбите и конфигурациата на изпускателния колектор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Mario Pankov

И какво е според вас оптималното решение ( компромис ) за D15B2? :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

И какво е според вас оптималното решение ( компромис ) за D15B2? :blink:

4-2-1 от ebay или копие на такива. :blink: евтино, лесно, и доказано с ефект :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest beneton4o

Ами,моята кола си е така,както е излезла от завода и няма проблем :blink::D;) ,че да му се търси "решение" :D ,друг е въпроса ,доколко си запален по "Performance Tuning-a"-оптималното решение (поне за мен е непоносимо като цена :D ) , а "компромисното решение" ти го каза колегата 1net :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...