Chavdar C 5 #1 Публикувано 26 Юли, 2013 Само за обща информация! Ние купихме Хонда ФР-В миналия месец от района на Франкфурт, така че впечатленията са отскоро. Покупка на кола на старо от Германия (от частно лице) 1. Цена- може да се договаря на място според състоянието на колата. Обявата за продажба не изброява недостатъци, което може да се използва да се договори цената, до 10% е нормално да се намали ако има защо. Например много изтъркани гуми, предстоящ сервиз или развалени неща, ръжда, драскотини.- цените на mobile.de и autoscout24.de варират около 10%. Добре е да се направи статистика за избрания модел, за да се прецени дали е изгодна оферта. Може да се ползва ADAC за да се видят оригиналните цени и прецени спрямо години и километри. 2. ПлащанеВ брой и Евро. Добре е да имате дребни ако се договорите за друга цена. Може да платите след прехвърлянето, зависи от хората. Във всички случаи попълнете договор в две копия, ще ви трябва за регистрацията в България и на митницата. Важно е. 3. ТестванеМоже да поискате да се заведе на преглед, има много места за това и няма да ви откажат. Нормално е да ви разрешат да карате колата в градски и извънградски условия. 4. ПрехвърлянеУверете се, че собственика на колата е там и той или тя ви продават колата. Също се уверете, че колата е регистрирана за движение; иначе не можете да я карате. Отивате със собственика и с колата в тяхното КАТ да се отрегистрира и регистрира на ваше име. Процедурата е лесна:- плащате застраховка, гражданска отговорност за 5, 9 или 30 дена. Има разлика в цената между 30 и 100 евра.- с документите и старите номера отивате при служителя, който ви дава други документи да платите за такси и нови номера.- помолете собственика да плати и подпише декларацията за данък на колата. Дайте му пари за данъка за 1 месец или колкото каже служителя, не е точна сума, но е малка 10-30 евра.- плащате такса и номера, още около 100-140 евро, зависи от колата. Дават ви номерата веднага, обикновенно от съседно магазинче, където правят и гражданската. За таксата има автомат за плащане.- с документите и номерата се връщате при същия служител, който ви приема всички документи, дава ви новия талон на ваше име и другите два талона, залепя лепенка за гражданската на номерата и заедно отивате да проверите колата и сложите номерата. Това е всичко в техния КАТ. 5. ДокументиЗа всеки случай изброявам важните документите, които трябва да имате в крайна сметка:- 2-та зелени талона на колата, малък и голям- новия малък зелен талон на ваше име- платената гражданска застраховка- договора за покупко-продажба 6. Регистрация в БългарияПо пътя до България не ви искат никъде документи за колата.В България на границата ви карат да отбиете и за 20 лв ви попълват митническа декларация, с копие за вас.Регистрацията в КАТ е ясна. Плащате всички такси, правите си гражданска отговорност и ви взимат всички талони като ви дават нов талон и номера. Общо може да струва около 300-500 евра, зависи от колата. 7. Технически документиДобре е да имате оригиналните документи с колата от собственика и бележки от поддръжката. Ще ви спести много пари ако знаете какво е сменяно, кога и с какво. Можете да се пазарите за цената ако няма такава информация, защото поддръжката може да е в порядъка на 300-500 евро. 8. ПътуванеПътя от Германия през Австрия, Словения, Хърватска и Сърбия е магистрала до Ниш, след което е обикновен път почти до София. През Сърбия също се преминава с лична карта и не искат паспорт, както и в Еропейския Съюз. Винетки те са около 30-40 евра за Австрия и Словения и могат да се купят предварително от ADAC магазини в Германия или бензиностанции. Пригответе си още поне 50-60 евра за такси за магистралите. В България можете да купите винетка на митницата или на Шел за 1 седмица, не повече, защото с новите номера се сменя винетката по закон. Може да преспите в Словения на границата с Хърватска има супер къмпинг за около 20-40 евра или повече на човек, зависи какво ще изберете. Бензина е много по-скъп в Германия, но навсякъде може да платите в евро или карта, по принцип. Лимита за скороста е 120 - 130 км/ч на магистралите след Германия. Тъй като колата няма да има Каско например внимавайте да не я откраднат все пак, особено с транзитен номер. 9. Поддръжка и ремонтиМожете да направите ремонти и поддръжка в Германия преди да потеглите от там, но като цяло е доста скъпо, чака се и може да не могат веднага да ви вземат; зависи. Всъшност някои неща са на нормални цени; ние например сменихме гуми по необходимост и на добра цена. Оригинални части също са на подобни цени от Българските представители. 10. Струва ли си?Зависи от много фактори. Ако е съчетано с екскурзия, мисля, че си струва. Като цяло е лесна процедура, но цена, време, усложнения са винаги фактори, които всеки трябва да си прецени. Като цена може би излиза поне 800 евро по-висока първоначална цена и отнема поне 3-4 дена. Технически е по-малък риска да попаднеш на кола в лошо състояние в Германия отколкото в България, според мен, но всеки с опита и късмета си. Успех! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове