Jump to content
Chavdar C

Хонда от Германия

Recommended Posts

Само за обща информация! Ние купихме Хонда ФР-В миналия месец от района на Франкфурт, така че впечатленията са отскоро.

Покупка на кола на старо от Германия (от частно лице)

1. Цена- може да се договаря на място според състоянието на колата. Обявата за продажба не изброява недостатъци, което може да се използва да се договори цената, до 10% е нормално да се намали ако има защо. Например много изтъркани гуми, предстоящ сервиз или развалени неща, ръжда, драскотини.- цените на mobile.de и autoscout24.de варират около 10%. Добре е да се направи статистика за избрания модел, за да се прецени дали е изгодна оферта. Може да се ползва ADAC за да се видят оригиналните цени и прецени спрямо години и километри.

2. ПлащанеВ брой и Евро. Добре е да имате дребни ако се договорите за друга цена. Може да платите след прехвърлянето, зависи от хората. Във всички случаи попълнете договор в две копия, ще ви трябва за регистрацията в България и на митницата. Важно е.

3. ТестванеМоже да поискате да се заведе на преглед, има много места за това и няма да ви откажат. Нормално е да ви разрешат да карате колата в градски и извънградски условия.

4. ПрехвърлянеУверете се, че собственика на колата е там и той или тя ви продават колата. Също се уверете, че колата е регистрирана за движение; иначе не можете да я карате. Отивате със собственика и с колата в тяхното КАТ да се отрегистрира и регистрира на ваше име. Процедурата е лесна:- плащате застраховка, гражданска отговорност за 5, 9 или 30 дена. Има разлика в цената между 30 и 100 евра.- с документите и старите номера отивате при служителя, който ви дава други документи да платите за такси и нови номера.- помолете собственика да плати и подпише декларацията за данък на колата. Дайте му пари за данъка за 1 месец или колкото каже служителя, не е точна сума, но е малка 10-30 евра.- плащате такса и номера, още около 100-140 евро, зависи от колата. Дават ви номерата веднага, обикновенно от съседно магазинче, където правят и гражданската. За таксата има автомат за плащане.- с документите и номерата се връщате при същия служител, който ви приема всички документи, дава ви новия талон на ваше име и другите два талона, залепя лепенка за гражданската на номерата и заедно отивате да проверите колата и сложите номерата. Това е всичко в техния КАТ.

5. ДокументиЗа всеки случай изброявам важните документите, които трябва да имате в крайна сметка:- 2-та зелени талона на колата, малък и голям- новия малък зелен талон на ваше име- платената гражданска застраховка- договора за покупко-продажба

6. Регистрация в БългарияПо пътя до България не ви искат никъде документи за колата.В България на границата ви карат да отбиете и за 20 лв ви попълват митническа декларация, с копие за вас.Регистрацията в КАТ е ясна. Плащате всички такси, правите си гражданска отговорност и ви взимат всички талони като ви дават нов талон и номера. Общо може да струва около 300-500 евра, зависи от колата.

7. Технически документиДобре е да имате оригиналните документи с колата от собственика и бележки от поддръжката. Ще ви спести много пари ако знаете какво е сменяно, кога и с какво. Можете да се пазарите за цената ако няма такава информация, защото поддръжката може да е в порядъка на 300-500 евро.

8. ПътуванеПътя от Германия през Австрия, Словения, Хърватска и Сърбия е магистрала до Ниш, след което е обикновен път почти до София. През Сърбия също се преминава с лична карта и не искат паспорт, както и в Еропейския Съюз. Винетки те са около 30-40 евра за Австрия и Словения и могат да се купят предварително от ADAC магазини в Германия или бензиностанции. Пригответе си още поне 50-60 евра за такси за магистралите. В България можете да купите винетка на митницата или на Шел за 1 седмица, не повече, защото с новите номера се сменя винетката по закон. Може да преспите в Словения на границата с Хърватска има супер къмпинг за около 20-40 евра или повече на човек, зависи какво ще изберете. Бензина е много по-скъп в Германия, но навсякъде може да платите в евро или карта, по принцип. Лимита за скороста е 120 - 130 км/ч на магистралите след Германия. Тъй като колата няма да има Каско например внимавайте да не я откраднат все пак, особено с транзитен номер.

9. Поддръжка и ремонтиМожете да направите ремонти и поддръжка в Германия преди да потеглите от там, но като цяло е доста скъпо, чака се и може да не могат веднага да ви вземат; зависи. Всъшност някои неща са на нормални цени; ние например сменихме гуми по необходимост и на добра цена. Оригинални части също са на подобни цени от Българските представители.

10. Струва ли си?Зависи от много фактори. Ако е съчетано с екскурзия, мисля, че си струва. Като цяло е лесна процедура, но цена, време, усложнения са винаги фактори, които всеки трябва да си прецени. Като цена може би излиза поне 800 евро по-висока първоначална цена и отнема поне 3-4 дена. Технически е по-малък риска да попаднеш на кола в лошо състояние в Германия отколкото в България, според мен, но всеки с опита и късмета си.

Успех!

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...