PARADOX_sf 126 #1 Публикувано 8 Юни, 2013 (Редактирано) Здравейте!Тъй като автомобилът, който стопанисвам навърши 10 годишна възраст ми се струваше, че амортисьорите са променили своите характеристики. Насочих се към комплект нови амортисьори, но същевременно ми се прокрадваше идеята и за спортни такива, тъй като, обичам да шофирам по-бързо понякога и фабричното окачване ми се струваше прекалено меко за това. Спрях се на марките Билщайн и Кони, предлагащи спортни амортисьори на сравнително достъпна цена. Предимството на Билщайна беше, че е monotube под високо налягане, а на Конито, че се регулира скоростта на разпъване, но пък е twintube. В моторспорта, амортисьорите почти винаги са monotube, което означаваше, че това ще да са по-верните спортни амортисьори и повечето ми приятели, които имат досег с моторните спортове ме съветваха да взема Билщайн, но пък аз използвам автомобила само по улиците. От друга страна ,други пък ме съветваха да взема Конита и в крайна сметка колкото хора, толкова и мнения. :dry:/> Преди време имах комплект спортни амортисьори на марката Кспорт или Д2, които също бяха monotube, автомобилът седеше уникално, но определено не бях доволен от комфорта им на по-неравни пътища независимо какво правих с врътките за реглаж. По-късно във времето имах възможност да добия впечатления от Bilstein B8 Nordschleife Edition за Lexus GS300. Работата на амортисьорите отново бе шумна, в автомобила се пренасяха всички вибрации от снадки на асфалта и други леки неравности, които опитват да свият амортисьора малко и за кратко време. Отделно, че четейки форумните мнения по чуждоезичните сайтове, че Билщайните са доста по-твърди от Конитата, каквото и да значеше това както и попаднах на сравнения на хора притежавали и 2-та типа амортисьори, поставени на един и същи автомобил, отново твърдящи, че Конито са далеч по-комфортни. Тези мнения, съчетани с родните пътища и по-ниската с 30% цена на амортисьорите наклониха везните към Конита. Интересно впечатление ми направи, един продукт наречен Koni Sport Kit, което бяха 4 амортисьора Кони, съчетани с комплект понижаващи пружини HR. Цената на този комплект бе относително добра, а и прецених, че само с амортисьори няма да мога да намаля накланянето на автомобила при продължителен завой и при спиране, а цената бе малко по-висока от 4 броя амортисьори Билщайн Б6 или Б8.Направих поръчка и след около 30 дневно чакане комплектът пристигна. Набързо направих дисекция на кашона и намерих комплект от 4 стандартни за модела жълти Конита, с 4 прогресивни пружини HR. Направи ми силно положително впечатление това, че тъй като автомобилът е с окачване 2-ни носачи на предната и задната ос, чашката върху която стъпва пружината е направена така, че да се регулира положението и посредством зегерка и няколко нарязани канала на различна височина по тялото на амортисьора, т.е. един вид частичен колоувър с възможни няколко позиции на височина, които позволяват да се направи автомобила по-нисък и със стандартни пружини. Стандартно зегерктие бяха поставени на най-горна позиция, където ги и оставих. След поставяне на вече сглобения комплект амортисьор и пружина при стъпване на автомобилът на земята прогресивните навивки на пружините се компресират напълно. За моя леко неприятна изненада, автомобилът стана с около 30мм по-нисък, но както са решили инж. от Кони, така да е. Идеята на тези навивки, макар и много по-меки е при разпънато положение на окачването да не изпаднат пружините от чашите и също така да се запази големият ход на окачването. Това е необходимо, например при слизане от по-висок бордюр, защото колелото, което успява да стъпи на по-ниската повърхност олеква и по-този начин се слиза значително по-меко, тъй като амортисьора въпреки, че пружината си в този си ход е по-мека успява да задържи или забави слизането купето при прехвърляне на повече маса върху тази част от шасито.Впечатленията ми са следните. При най-мека настройка на амортисьорите, при гладък път мога да споделя, че возията е по-добра отколкото с фабричното окачване, а накланянето на автомобила при спиране и завиване е незначително. При умерено неравен път положението е горе долу около стандартното окачване, докато при доста неравен нещата загрубяват заради все пак по-късия ход на пружините. Най-голямото ми учудване, е че при преминаване на пукнатини и леки неравности по настилката, вече се чува само - "туп, туп", а автомобила не се и поклаща, докато със заводското окачване тези неравности се усещаха доста отчетливо.При настройка най-твърди нещата стават сериозни, комфорта значително намалява, тъй като амортисьорите в режим на разпъване стават доста по-твърди, но и накланянето на автомобила също намалява. С помощта на приятели направих малко снимки и видео материали, които се надявам да Ви харесат и информацията да Ви бъде полезна:Снимки monotube vs twintube:Линк 1Линк 2 Редактирано 8 Юни, 2013 от PARADOX_sf 19 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #2 Отговорено 9 Юни, 2013 Колкко излезе кита с доставката? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gaze.bg 146 #3 Отговорено 12 Юни, 2013 Честито с много здраве да се возиш на окачването.Адмирации за перфектно положения труд за заснемането на видеото !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #4 Отговорено 12 Юни, 2013 Много ми хареса теста и обяснението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове