Jump to content
freesoul

B16A2 - B18C4 - изпускатели

Recommended Posts

Ако може някой да сподели малко инфо по следните въпроси...Става дума за стокови изпускателни колектори. В моя случай за Б16А2 мотор.Б16-ката е чугун, Б18-ката тръбен.Може ли да се сложи Б18-ковия на Б16А2 глава, за да се избегне чугуна, предполагам трябва да е по-отпушен?Може ли да се каже, че има голяма разлика между чугуна и тръбния ( ако са взимозаменяеми, разбира се) или и двата са горе-долу еднакви?И съответно въпроса защо единия е чугун, а другия тръбен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Може да се сложи, да :)2. Взаимозаменяеми са и би трябвало да усетиш добра разлика от смяната към тръбен, особено ако разшириш малко изхода му :)3. Защото б18 се слага в интегра, което е малко по-висок сегмент автомобил от сивика. Изработката на тръбния колектор е по-скъпа от чугуна.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно, изхода ще се преправя това е ясно, с тази фтулка на фи 40 излита моментално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нужда от увиване с термолента има ли или е само психологически :)Тръбната част от 18-ката пасва ли като фланец на двуцевката на 16-ката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръбния колектор е по добър от чугуненият защото:1-от вътре е по гладък от това газовете преминават по бързо.2-чугуна има по високо топлоотдаване от тръбния а това води до понижаване на скоростта на газовете,за това точно се слага и термолента на тръбните за да задържа топлината на тръбите(Изгорелите газове се движат с по висока скорост през повърхности с висока температура)С една дума през нажижени тръби изгорелите газове се движат по бързо :) С чугунения това не може да се получи.За това също колектори от инокс са още по добри понеже инокса е лош проводник на топлина( в сравненние с желзните) и задържа вътрешната част на тръбата по гореща.Дано да съм ти полезен с това

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, след малко експерименти си отговорих на въпросите.

 

На снимката са колектори от B16А2, B18C4 и B16B.

Обобщението: Двата вида Б16 са с горна част чугун, долна част двуцевка, като B-то двуцевката е облечена с по-бавно топлоотдаване, а при А-то това липса. Двуцевката на C-то е същата като при B-то, с разликата, че C-то е с изход на около 40мм., a Б-то на 55мм.

Фланците и на трите колектора в средата е еднакъв.

Можеш да сложиш тръбната част от C4 върху двуцевката от B16B - както реших да направя аз.

Може да се сложиш тръбната част от C4 върху двуцевката от B16A2 - ако някой реши.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А че е много сложно да си изрежеш фланеца и фтулката отзад и да си направиш custom made двуцевка с тръби на 50 мм примерно и изход на 63 60 или колкото ти е кеф.Въпроса е че рънарите горе остават на 44 или 39 мм вътрешен размер, не помня точно колко бяха.Пак ще усетиш разлика, но дали тя ще си струва усилията.Някой хора вече са го правили.Нека те да кажат.Хубаво е да се добави и 2-ри отвор за ламба сонда.Не се знае дали някой ден няма да потрябва :)

Редактирано от Aphex
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се загледаш на снимката първият колектор от А2 му се е случило точно такова нещо. Чугуна горе обаче не подлежи на преработка.Другият момент е, че за да си направиш тази двуцевка на 50-60 или т.н ще ти трябват материали, трябва да мериш,ще ти трябва и термолента, за да я изолираш и т.н и пак няма да го направиш като оригиналния, който не е хиляди левове, че да си струва сватбата.Ако се вземе предвид факта, че японеца е изчислил, че за 185к.с рънарите на чугуна горе не са по-големи от тези на 160к.с, може да се стигне до извода, че явно вършат работа и не се налага уголемяването им, за разлика от двуцевката.Ще ми е интересно да видя и колектор от C6 примерно какъв е и къде са разликите, ако има такива.Каквото и да правя знам, че евтиното винаги излиза скъпо и че няма да открия топлата вода. Така че предпочитам да си сложа оригинален франкенщайн, вместо 2 дена да режа, заварям, меря и накрая пак да е по-несполучлив.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На C4-ката стоковия изпускател е същия както на C6...с разликата именно в двуцевката и диаметъра на изхода отзад...Рънърите са еднакви.Аз съм с колектора от моторчето ИТР на господарчето и скоро мисля да преработвам двуцевката, но поради други причини.Ще кача снимки стига да не забравя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, интересно. Имам чувството, че изхода ще е същият като на Б16Б, а именно на 55 вътрешен, което води до извода, че до към 200кс няма по-добър стоков колектор какъвто аз неволно си събрах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...