Jump to content
Guest sand0

Обмитяване на автомобил след 1ви Януари. От трета страна.

Recommended Posts

Guest sand0

Здравейте,От 01.01.2007 г. ПМС 2 за облагане вноса на автомобили престава да действа иобмитяването на стоки (вкл. и автомобили) от трети страни ще става съгласнотяхната митническа стойност (фактурната, преизчислена в лева и увеличена свсички разходи по доставката на стоката до България).Конкретно за употребяваните автомобили, ставката на митото в ЕС е 10%, т.е. товаще е ставката, която ще се прилага и у нас, а не както до сега 11,5%.Задължението за плащане на акциз и ДДС остава по същият начин.Поздравиhttp://Info.Mitnica.com Team-----------------------------------------Въпрос: След първи януари проеня ли се схемата за обмитяване на автомобиливнесени извън Европейската общност? Или остава същата както е по калкулатора навашия сайт? БлагодаряОт: Александър

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sand0

И аз това не разбирам :cool:В Европа ДДСто е на действителната стойност.Принципно ако е по действителна стойност то тогава по скапите коли ще ядат дървото.А по евтините ще поевтинеят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

А забелязвате ли , че стоката се обмитява в зависомост фактурната й стойност ;) т.е. ако чичкото от Япония реши да ми пише 100 лв за няква луда мания , дето струва 10 000 лв , ще се плати митото на тези 100 лв :cool: или ??? Това според мен е интерестно да се разбере , защото един контейнр не е толкова скъп , а пък ако колата се внася само за части , значи реалната й стойност също ще е малка , я който е наистина наясно с нещата да ни светне :) Преди време бях говорил с Поли , който внася коли от Япония , какви са данаците и т.н. които ще ни искат след 1 Януари :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dj_mi6o

Даааааааааа Тино наистина интересно става, но незнам при експорт ако 4и4кото от Япония има да си връща некви кинти (такси,данъци - подобни на нашето скапано ДДС), как ще си ги върне ако ти пише толкова намалена стойност?Ина4е спор няма ,на малка фактурна стойност,ще палтиме и нищожно ДДС!!!!!Живееем в мътно време,и аз не съм наясно та ако има още инфо по въпроса ще мие доста интересно!Даже и за 4астите не съм наясно а след н.год ми предстои внос на камара рез.4асти, 4аст от които нови, а другите втора употреба и хабер понятие си нямам кво ша ма бръснат на митницата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest GIGGS

Сандо, изключително полезна тема! Поразрових се и аз из сайта на Митниците:"Eurocar - след 1 януари 2007 г. автопазарът ще се промени драстичноАвтор: Кремена Господинова, Йордан МАТЕЕВ и Александър БОЙЧЕВ, в. Капитал ...................................................................................................................... На старо Влизането в общия европейски пазар ще доведе до дългоочаквани промени в митническия режим. Най-сериозната разлика в цените ще се забележи при употребяваните автомобили. Интересът на българския купувач е традиционно концентриран към употребяваните коли заради по-изгодната им цена. Техните продажби продължават да бъдат няколко пъти по-големи - по данни на Агенция "Митници" за периода януари - октомври в страната са регистрирани 119 хиляди коли втора ръка. Отчетеният лек спад спрямо 2005 г. (за цялата 2005 г. в България са влезли 142 хиляди автомобила втора ръка) може да бъде обяснен с няколко причини. Най-вероятната от тях е свързана с измененията в регистрационния режим на употребявани МПС след 1 януари и отпадането на режима, при който ДДС се определя според мощността на двигателя. Това автоматично ще доведе до поевтиняване на най-старите автомобили. "Цените на стари автомобили от 1 до 3 години ще се повишат, а на коли над десет години ще паднат", отбелязва Орлин Алексиев, собственик на автокъщи "А2". Той допълва, че автомобилите над 10 години ще поевтинеят средно с около 1000 - 2000 лева, което от своя страна ще доведе до бум на продажбите им. По подобен начин се разви пазарът в Чехия и Полша след влизането им в ЕС. "Тенденцията на продажба на автомобили ще се запази", убеден е Атанас Тодоров, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили (АВА). Според него всичко все пак зависи от финансовите възможности на хората. ДДС на стари коли ДДС при внос на употребявани автомобили в момента се изчислява не върху стойността на автомобила, както е при новите, а според мощността им. Броят на конските сили се умножава по 180 лв. и се получава т.нар. митническа стойност. Тя се намалява според продължителността на употреба до датата на преминаване на държавната граница: през първата година, считано от датата на първоначалната регистрация, не се намалява; през втората - с 20%, а през всяка следваща - с по още 10%, но общото намаление не може да превишава 50%. Например за автомобил с мощност 100 к.с. и първоначална регистрация преди девет месеца митническата стойност е 18 хил. лв., а дължимото ДДС - 3600 лв. Ако автомобилът е на пет или повече години, митническата стойност е 9 хил. лв., а ДДС - 1800 лв. От 2007 г. този режим отпада и ДДС върху стари коли няма да се плаща. Изкривяване Официалните данни за вноса на нови автомобили вероятно са подценени за сметка на употребяваните. Индикация за това дава разминаването им с данните на вносителите, които всяка година отчитат с няколко хиляди броя по-високи продажби. Възможна причина за това е лесната законова възможност нови автомобили да се продават като употребявани, за да се спести част от ДДС. Те или трябва да са били регистрирани преди 6 месеца, или да са минали 6 хил. км, за да се третират като употребявани. В този случай ДДС се начислява според мощността вместо върху стойността на автомобила. Поради това най-изгодно е схемата да се прилага за скъпи автомобили, които не са много мощни. Например, ако автомобил с мощност 90 к.с., струващ 40 хил. лв. без ДДС, бъде продаден като употребяван, вместо 48 хил. лв. клиентът ще плати 43.2 хил. лв. Тъй като от 2007 г. тази схема е неприложима, може да се очаква цените на тези автомобили, които са се възползвали от нея досега, да се качат. Мита От 2007 г. митото върху употребявани автомобили, внасяни от страни извън Европа, пада от 11.5% на 10%. Така митническата ставка се изравнява с тази за нови автомобили, внесени от тези страни. Митническият режим за внасяне на нови и стари автомобили от Европа се запазва - няма мито.Акциз Поне засега акцизът върху мощните автомобили се запазва, въпреки че дори в Министерството на финансите съвсем официално признават, че "малко държави имат акцизен данък върху автомобилите". И допълват, че в последните години се правят промени, намаляващи акциза. С този данък се облагат колите с мощност над 120 киловата (163.2 конски сили). При употребяваните ставката е 35 лв. на 1 киловат (kW), а при новите - 700 лв. плюс 90 лв. за всеки 1 kW над 120 kW. Тоест акцизът на един автомобил (независимо нов или употребяван) с мощност 120 kW e нула лева, с мощност 121 kW при нов автомобил е 790 лв., а при употребяван изведнъж скача на 4235 лв. При старите коли с мощност над 150 kW (204 к.с.) има и още по-висока ставка - 60 лв. за всеки киловат. Например акцизът на BMW 530 от 1999 г. е 10 191 лв., което е над половината от цената му на германския пазар.Ето линк към цялата статия: http://info.mitnica.com/index.php?p=coment51Екотаксата - новият спорен данъкАвтор: в. КапиталИнтересът на вносителите на употребявани коли Според председателя на Асоциацията на вносителите на автомобили (АВА) Атанас Тодоров екотаксата се явява заместител на отпадащото ДДС. Той има съмнения доколко въпросната такса ще бъде екологична, но основната му забележка е, че диференциацията е твърде малка. "Таксите, диференцирани в толкова малък размер, не могат да ограничат вноса на много стари автомобили. Не е коректно за коли с евросертификати да се плаща почти еднаква такса като за автомобили, които не покриват стандартите. Таксата за "трошките" трябва да е много по-висока - големият замърсител трябва да плаща много, а малкият - малко", настоява Тодоров. Според него промяната трябва да дойде от годишните данъци на колите. Предложенията на АВА, освен че целят намаляване на замърсяването, напълно отразяват интересите на бранша. Ако се реализират, ще бъде елиминирана конкуренцията от купувачите на най-стари коли - "дребните солови играчи" и хората, които сами си внасят автомобила. Що е екотакса според МОСВ Размерът на таксата ще зависи от възраст­та на автомобила. Тя ще се плаща еднократно и няма да важи за регистрираните до края на 2006 г. превозни средства. Инвалидите няма да дължат таксата. Все още не е решено как ще се таксуват новорегистрирани автомобили с газови уредби, но се очаква те да бъдат третирани по-благоприятно. Екотаксата е различна от съществуващата продуктова такса, средствата от която се използват за рециклиране на излезли от употреба коли. Средствата от нея ще се използват за мерки за очистването на въздуха в населените места. Те ще постъпват в Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда и ще се дават за проекти на общините за подмяна на старите дизелови двигатели на автобусите от градския транспорт, на отоплителните инсталации в обществените сгради, за възстановяване и изграждане на зелени системи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sand0

>Здравейте, >Не ви разбрах за ДДСто. > >ДДС върху реалната стойност или както преди по калкулатора? > >Примерно 1000$ купен автомобил + 1000$ доставка = 2000$ > >(2000$ x 10% мито)x20%ДДС = 2640$ > >Тоест 640$ митнически сборове. > >Или > >2000$ x 10$мита + по стария калкулатор ДДС ?? > >Благодаря >Здравейте,Вярната сметка е първата.Общо 640 $ митническо задължение.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sand0

Демек по новите и по скапи коли извън ЕС ще ядат дървото. Вече няма да е до 8000лв мита + ДДС ама значително повече :)Евтините че поетинеят скъпите ще поскъпнат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest LordVetinari

Вноса ще става по фактурна стойност което е доста добре, НО все пак ако стойноста на автомобила е много занижена то тя винаги би могла да се оспорва от митницата, затова има там швакета такива работи. Отделно със много страни(америка не е между тях май :P) има споразумения за проверка на документи т.е. могат да се проверят тез фактури които представяш и а изядеш дървото в последствие :). От ЕС мито няма да иам там става въпрос за "вътрешнообшностно придобиване" когато 2те страни са регистрирани по ДДС и "дистанционна продажба" ако някои не е регистриран.Като цяло е доста просто и пове4ето автокащи ве4е са си подготвили далаверките за след 01012007 :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sand0

Тия от автокъщите какви ги говориаттттттттт :DЩели да поскъпнат колите мамта си тракалооо.И сега купували яко коли щото после по скапи щяли да бъдат :D (това търговците)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dragi4

А някаква представа как 6те се обмитява двигател внесен от държава в Евро съюза,в смисъл без да е свалена главата от блока?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...